Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-04-23, 10:19
Medlem
Glidarmannens avatar
Faktum är att han sa innan att han trodde att han visste men ändå ville ta en livlina på Cruyff-frågan då han ansåg sig dålig på sport. Utifrån det gjorde han rätt, publiklivlinan blir ändå mer eller mindre värdelös när frågorna stiger i svårighetsgrad och publiken bara trycker på det alternativ dom känner igen.
Citera
2016-04-23, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Faktum är att han sa innan att han trodde att han visste men ändå ville ta en livlina på Cruyff-frågan då han ansåg sig dålig på sport. Utifrån det gjorde han rätt, publiklivlinan blir ändå mer eller mindre värdelös när frågorna stiger i svårighetsgrad och publiken bara trycker på det alternativ dom känner igen.
Skönt att någon är på min sida här. Jag tycker han agerade riktigt. Alltid bättre att ta en livlina om man är osäker. Vore ju snöpligt att få gå hem tomhänt. Det sjuka är väl att nästan alla här anser att man ska kunna även "enkla" sportfrågor oavsett man är intresserad eller inte.
Citera
2016-04-29, 19:40
Moderator
Dr Kings avatar
Dagens tävlande är vass med en bra magkänsla. Hoppas han fortsätter att följa den och inte tvivlar på sin egen förmåga som verkar vara mycket bra.
Citera
2016-04-29, 19:52
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Dagens tävlande är vass med en bra magkänsla. Hoppas han fortsätter att följa den och inte tvivlar på sin egen förmåga som verkar vara mycket bra.

Han är en av de tävlande som är bäst på att resonera/utesluta sig fram till svaret.

BTW: Det brukar ju alltid vara snack om nivån på frågorna i denna tråd. Jag tycker att han har haft förhållandevis svåra frågor idag.
Citera
2016-04-29, 19:54
Medlem
tjenaretjenares avatar
de e kickn de från the poddels jag tyck han sjung så bra o se cool ut i sitt hår.
Citera
2016-04-29, 20:01
Mycket imponerad av dagens tävlande. Båda livlinorna har han använt på frågor där han dessutom varit inne på rätt svar.
Citera
2016-04-29, 20:05
Medlem
Den som sa att han inte skulle gå långt för att han inte kunde vilken sport Johan Cryuff utövade fick nog så den teg Tror kvällens deltagare kan ta miljonen faktiskt. Han har ju faktiskt visat att han besitter en bred kunskap och en bra magkänsla.

Påstår man förövrigt att kvällens deltagare haft lätta frågor ikväll tror jag er inte.
Citera
2016-04-29, 20:06
Medlem
Glidarmannens avatar
Bibelfrågan imponerade med tanke på att han inte tillhör en äldre generation med bibelläsande i skolan.
Citera
2016-04-29, 20:09
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Den som sa att han inte skulle gå långt för att han inte kunde vilken sport Johan Cryuff utövade fick nog så den teg Tror kvällens deltagare kan ta miljonen faktiskt. Han har ju faktiskt visat att han besitter en bred kunskap och en bra magkänsla.

Påstår man förövrigt att kvällens deltagare haft lätta frågor ikväll tror jag er inte.

Just det! Hade han sparat Fråga publiken-livlinan vill jag påstå att den inte hade hjälpt med tanke på kvällens frågor. Han gjorde helt rätt förra veckan. Dock vidhåller jag min käpphäst att man ska välja 4 livlinor om man vill klippa miljonen.
Citera
2016-04-29, 20:43
Medlem
Corrans avatar
Riktigt skön kille!
Som sagt resonerar helt korrekt.

Man kan inte veta allt just därför får man tänka till.
Verkar ha en god strategi.
Citera
2016-04-29, 21:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Dock vidhåller jag min käpphäst att man ska välja 4 livlinor om man vill klippa miljonen.

Hur ser det ut rent statistiskt, är det någon som tagit miljonen med fyra livlinor? Visserligen var alternativet fyra livlinor något som kom senare och de allra flesta väljer tre livlinor för att säkra 100.000 så statistiken är inte helt tillförlitlig.

---

Det märks tydligt att nuvarande tävlande är diplomat. Han har ett vinnande sätt på flera vis.
Citera
2016-04-29, 21:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur ser det ut rent statistiskt, är det någon som tagit miljonen med fyra livlinor? Visserligen var alternativet fyra livlinor något som kom senare och de allra flesta väljer tre livlinor för att säkra 100.000 så statistiken är inte helt tillförlitlig.

---

Det märks tydligt att nuvarande tävlande är diplomat. Han har ett vinnande sätt på flera vis.

De flesta som vunnit miljonen har haft 4 livlinor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in