En värdig miljonvinnare. Men vem som var den första kvinnan i rymden känns som en bjudfråga. Eller? Jag hade såklart ingen aning, men det måste väl ändå vara en aning för enkelt?
Bjudfråga vette fan. Varken brorsan eller syrran visste ju. Dom hade ju även bökat till det med att alla hade samma förnamn. Gäller fan att komma ihåg rätt ryskt efternamn. Fallet ner till 10k är ganska massivt om man svara fel. Det krävs nerver.
Bjudfråga vette fan. Varken brorsan eller syrran visste ju. Dom hade ju även bökat till det med att alla hade samma förnamn. Gäller fan att komma ihåg rätt ryskt efternamn. Fallet ner till 10k är ganska massivt om man svara fel. Det krävs nerver.
Ungefär som att brorsan och syrran är mätstock för hur enkla frågor som ställs.
Ungefär som att brorsan och syrran är mätstock för hur enkla frågor som ställs.
Men du har nog rätt, frågan var klurigt ställd.
Nä, det är sant men tycker nog frågan var ganska medel. Inte för svår inte för lätt. Fast visst hade frågan lika gärna kunnat vara nån nivå lägre ner. Men han fick ju också byta fråga. Starbucksfrågan hade ju också varit lätt om man läst moby dick. Anser nog båda var på samma nivå.
En fråga man ställer sig är om TV4 använder sig av någon signalspårningsutrustning för att säkerställa att ingen fuskar?
Om inte borde det inte vara allt för klurigt att ha något slags invärtes mikrofon och en kille med wikipedia utanför studion.
Någon som har varit i studion och sett vad som händer?
Varför får inte vännen man ska ringa upp instruktioner innan att denne ska sätta sig vid datorn när det ringer och sedan googla svaret? Detta är något jag stör mig på.
Kommer överrens innan om att man säger t.ex. "jag är ganska säker" om man är 100 % säker på att man har rätt svar om sökträffarna visar det utan att det skulle kunna missuppfattas. Sannolikheten att man skulle lyckas träffa en felaktig Wikipedia-artikel är minimal.
Att googla "kvinna först rymden" och direkt få svaret hinner man gott och väl även om man är diskret med knapptryckningarna.
Förr tror jag man var tvungen att bestämma vilka områden varje livlina skulle användas till. Alltså har man typ en stensäker som kommer sitta hemma med google, så måste man ändå ha specialområden till den. Men man kanske får ha generella livlinor?
Sen är det väl dagtid som inspelning sker tror jag, vilket gör att alla inte kan sitta klistrade vid datorn när telefonen väl ringer, folk befinner sig på jobbet osv.
Men det har varit med en som googlade för x antal program sedan, det hördes rätt tydligt.
Senast redigerad av wonderland 2010-12-18 kl. 13:29.