Citat:
Ursprungligen postat av
Flugsvampsisglass
Utklipp ur status från FB:
Citat:
Hela mitt liv har jag gjort mig kall och onåbar. Distraherat och förvillat som den trasiga flickan jag en gång var. Jag var rädd och Min kyla mitt försvar. Den enda som verkligen betyder något är min dotter. Jag offrar min egen lycka om det hade krävts. Det enda jag verkligen vill lyckas med i livet är att ge henne något jag själv saknar . Hon är mitt hjärta bokstavligt. Hon är den enda jag någonsin älskat och den enda jag är villig att se mig själv för att kunna finnas nu och resten av livet för. Jag går igenom plågsamma insikter och terapi eftersom det som gör så fruktansvärt ont inombords inte får färga av sig och påverka min vackra fantastiska smarta och tillitsfulla dotter.:
Bla, bla, bla... Detta har vi ALDRIG hört förr. "Den enda jag någonsin älskat", "smärtsamma insikter" m.m. Det hade lika gärna kunnat vara ett inlägg om någon av hennes otaliga ex, hennes katter, hennes hundar. Det är fan ta mig ett mantra hon upprepar gång på gång i sitt liv. "Katterna är det ENDA jag någonsin älskat", "Jonas har lärt mig vad kärlek är", "Jag har aldrig älskat någon som jag älskar Amalia", "Utan Theus hade jag varit kall inombords". Hela Bönans liv är som en trasig skiva där allt upprepas om och om igen.
Det enda konstanta är att hon någon gång på vägen tröttnar på det som hon för tillfället "älskar" och då gör hon antingen sig av med dem (i fallen med djuren) eller vänder sig mot dem (Andreas, Jonas, Emma, Jhana m.m.). I sista hand blir de glorifierade och det är om de dör (Kaospojken och Niklas). Och efter hennes relation är över, oavsett vilken anledning, så börjar Berny alltid ett nytt kapitel i sitt liv där hon "förändras till det bättre". Nu gick hon från gift hemmamorsa med Volvo, mff, tatureringsmaskin😂, stilla hemmakvällar med mannen till en singelmamma på flykt från sitt onda ex, men har såklart redan börjat dejta mr Hemlig och postar hej vilt på sociala medier statusar om en kämpande småbarnsmammas vardagssliv blandat med halvnakna bilder på sin söndertatuerade kropp samt bilder på sin dotter, som är hennes nya projekt.
Glömda är alla andra projekt hon haft genom åren: projekt scizofren, projekt rött hem med katter, projekt hus med flickvän, projekt missbrukare, projekt hemlös, projekt behandlingshem, projekt Aspergers och kraftig ADHD, projekt möblera nytt hem, projekt gömda juveler, projekt R, projekt RR, projekt scam med efterföljande rättegång med mera, med mera, med mera...