2019-08-26, 21:40
Medlem
Jag kan ha fel men det skulle inte förvåna mig om A aldrig haft någon vårdnad. Verkar vara ett relativt vanligt sätt att få alla föräldradagar som arbetslös utan sgi och låta partnern sköta jobbandet. Såna arrangenmang funkar även när man är gift. Känns liksom inte troligt att hon planerade att låta Andreas vara pappaledig medan hon ordnade en försörjning när barnet närmade sig 10 månader men vad vet jag.
Citera
2019-08-27, 17:17
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrowmint
Jag kan ha fel men det skulle inte förvåna mig om A aldrig haft någon vårdnad. Verkar vara ett relativt vanligt sätt att få alla föräldradagar som arbetslös utan sgi och låta partnern sköta jobbandet. Såna arrangenmang funkar även när man är gift. Känns liksom inte troligt att hon planerade att låta Andreas vara pappaledig medan hon ordnade en försörjning när barnet närmade sig 10 månader men vad vet jag.

Aldrig haft något vårdnad när det gäller L, menar du? Där har A och B troligen gemensam vårdnad, eftersom de var gifta när dottern föddes. Som det är nu, så kan man inte ha ensam vårdnad om ett barn. Inte när föräldrarna är gifta med varandra när barnet föds. Vad har du fått det ifrån? Jag läste exempelvis -> https://www.lawline.se/answers/kan-man-ha-ensam-vardnad-om-ett-gemensamt-barn-trots-att-man-fortfarande-ar-gifta

Så Andreas skulle ha sina pappadagar som han inte kan föra över till Berny. Och han har haft vårdnad om L. ur det ser ut med tidigare barn, det har jag ingen aning om. Och nu i samband med skilsmässan så vet jag inte om Berny har ansökt om enskild vårdnad.
Citera
2019-08-27, 18:01
Medlem
Oavsett om Berny levt på soc eller någon form av sjukbidrag upphör det när hon får föräldrapenning.
Kanske upplever hon sig självständig med ”riktig inkomst” nu?
Trist för henne då eftersom dom föräldradagarna är slut när ungen är 1 år och 3 månader om hon plockat ut dom rakt av.
Citera
2019-08-27, 19:33
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Oavsett om Berny levt på soc eller någon form av sjukbidrag upphör det när hon får föräldrapenning.
Kanske upplever hon sig självständig med ”riktig inkomst” nu?
Trist för henne då eftersom dom föräldradagarna är slut när ungen är 1 år och 3 månader om hon plockat ut dom rakt av.

Jag är inte ens säker på att hon levde på socialbidrag när hon bodde med Andreas (först som sambo, sedan som gifta). Han har väl haft jobb hela tiden? Det verkar i alla fall så om man kollar hans facebooksida, och kollar in jobbinformationen. Då har han varit försörjningsskyldig för Berny. Skulle i alla fall tro det, om hans inkomster överstiger socialtjänstens norm för två personer. Däremot är någon form av sjukersättning möjlig, då hon åtminstone har haft vissa diagnoser (och fortfarande lär ha dem idag).

Förstår dock inte riktigt logiken. Skulle Berny möjligen föräldrapenning som riktig inkomst, medan socialbidrag/sjukersättning inte är det? Jag skulle i alla fall inte klassa föräldrapenning som riktig inkomst, inte ens om jag ska jämföra dem med socialbidrag eller någon form av sjukersättning.
Citera
2019-08-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Aldrig haft något vårdnad när det gäller L, menar du? Där har A och B troligen gemensam vårdnad, eftersom de var gifta när dottern föddes. Som det är nu, så kan man inte ha ensam vårdnad om ett barn. Inte när föräldrarna är gifta med varandra när barnet föds. Vad har du fått det ifrån? Jag läste exempelvis -> https://www.lawline.se/answers/kan-man-ha-ensam-vardnad-om-ett-gemensamt-barn-trots-att-man-fortfarande-ar-gifta

Så Andreas skulle ha sina pappadagar som han inte kan föra över till Berny. Och han har haft vårdnad om L. ur det ser ut med tidigare barn, det har jag ingen aning om. Och nu i samband med skilsmässan så vet jag inte om Berny har ansökt om enskild vårdnad.

Okej. My bad. Trodde det funkade även som gift. Familjerätten lägger ju aktivt fram detta alternativ när man är sambos iaf. Även om man har gemensam vårdnad om flera barn sen tidigare.
Citera
2019-10-27, 20:28
Medlem
Antitrinitarians avatar
Förvånansvärt tyst från Berny länge nu. Och Andreas verkar ha flyttat ihop med någon ny i Trelleborg.
Citera
2019-11-27, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Förvånansvärt tyst från Berny länge nu. Och Andreas verkar ha flyttat ihop med någon ny i Trelleborg.

Det styrker min tes om att Andreas inte kan vara ensam för länge, därav alla hans barn också (han är ju i en sexuell ålder och kommer träffa kvinnor i samma fertila ålder). Så sett är det inte konstigt att han har många barn, däremot verkar han ta mycket litet ekonomiskt ansvar för dem och lämpar över det mesta på mödrarna, som män i för sig alltid har gjort.

Andreas förstår väl inte så mycket av det som har hänt, Berny Pålsson inträffade, någon som Andreas egentligen inte vet så mycket om. Berny brukar spela teater och härmapa när hon träffat någon. Det håller en tid, sedan kommer Glitter-Berny fram och börjar följa sin egen agenda och egoism. Berny tror väl på sig själv, sina ord och sin teater så länge inget annat alternativ finns, sedan när det presenterar sig kommer hon hitta sätt att rättfärdiga sitt handlade i syfte att följa sin förvirrade hjärna och vad hon vill där och då.
Citera
2019-11-27, 05:14
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det styrker min tes om att Andreas inte kan vara ensam för länge, därav alla hans barn också (han är ju i en sexuell ålder och kommer träffa kvinnor i samma fertila ålder). Så sett är det inte konstigt att han har många barn, däremot verkar han ta mycket litet ekonomiskt ansvar för dem och lämpar över det mesta på mödrarna, som män i för sig alltid har gjort.

Absolut. Jag känner människor som är precis som Andreas på det sättet - de går in i långvariga förhållanden och när det tar slut så hoppar de nästan direkt in i ett annat långt förhållande. Och på det sättet är det inte konstigt att han i slutändan som får många barn med olika kvinnor. Man kunde önska att han pausade en stund och försökte analysera sitt beteende, men alas.

Berny, med sin gummipersonlighet och förmåga att anpassa sig till andra, var säkert någon som helt passade honom som en handske i stunden. Han blev nog också förvånad när Glitter-Berny började komma fram och hon började bli olycklig över att inte få sin dos av uppmärksamhet - inte bara offentligt, utan även av vårdpersonal, soctanter och alla möjliga personer. Att Berny håller tyst är väl för att hon försöker köra hela "Andreas misshandlade mig och mitt barn"-grejen till max och andra började tycka att det var märkvärdigt att hon kunde vara så extrovert på sociala medier om hon genuint är livrädd för honom (hint: det är hon inte). Hon försöker väl just nu arbeta sig till att hon ska få gå före i bostadsköer i Stockholm eftersom Andreas är så hemsk och hon måste-måste-måste bo nära sina föräldrar (som hon anklagade för några år sedan för att ha bajssektvåldtagit henne).
Citera
2019-12-10, 12:57
Medlem
Citat:

Nåt nytt nu?
Citera
2019-12-19, 23:17
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Nåt nytt nu?

”I ett förhållande.” 🙄
Citera
2020-01-23, 20:00
Medlem
farlings avatar
Citat:
”I ett förhållande.” 🙄

Mmm, fint.
Hade det inte varit bättre om on varit ensamstående och singel ett tag för att få lite stabilitet i tillvaron för sig och sin dotter?
Undrar hur länge hon kommer att behålla Andreas efternamn och om hon ångrar alla FRUKTANSVÄRDA tatueringar han fått kladda ner hennes med?
Citera
2020-01-24, 05:01
Medlem
Citat:
”I ett förhållande.” 🙄

Jag undrar vem personen ifråga är. I somras pratade hon om Mr Hemlig. Undrar om det är Mr Hemlig som hon är i ett förhållande med, eller om hon har hittat någon annan. Antagligen någon annan? Annars hade väl hon gjorde sitt förhållande med Mr Hemlig offentligt betydligt tidigare, med tanke på att hon redan hade nämnt honom på Instagram. Fick då intrycket av att de dejtade, och inte var i ett förhållande då. Men jag kan ha fel. Finns ju knappt någon information om honom.

Andreas och Berny verkar ha varit ett par fram till april/maj förra året. Sedan kom det prat om Mr Hemlig i juli. Nu verkar det som om hon har hittat någon annan? Berny verkar inte klara av att vara singel. Hon hittade ju Mr Hemlig snabbt också. Hade hon varit barnfri så hade jag väl inte klagat, men nu har hon en dotter. Så det hade nog inte skadat om Berny hade försökt vara ensamstående/singel ett tag, och försökt ordna lite stabilitet i tillvaron. Det verkar ha varit ett turbulent år för Berny och dottern, milt sagt. Skilsmässa, flytt till annan ort och något inträffade som gjorde att Berny har ensam vårdnad och Andreas inte ens har umgängesrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in