2015-11-03, 21:54
Medlem
Det här är kanske old news, men i så fall har jag missat det. Har ni sett att Berny har lagt ut mejlkonversationer med sin gamla hyresvärd på dayviews: http://dayviews.com/berny/518678579/

Saker jag undrar över efter att ha läst mejlen:

1. Varför måste två vuxna människor ha hyresnedsättning p g a hal trappa? Går det inte att köpa halkskydd själv, alternativt vara lite extra försiktig?

2. När blev det normalt att bestämma hyresnedsättning själv, och inte genom gängse förhandling mellan hyresvärd och hyresgästförening? Typ: "Trappan var hal och vi vet inte exakt var tomtgränsen slutar, jag tycker vi bara betalar halva hyran den här månaden".

3. Vad är grejen med att lägga ut mejlen? Är det att misskreditera hyresvärden misslyckas hon kapitalt.

Tidigare hade jag faktiskt tänkt mer i banorna "two sides of every story..", kanske hyresvärden överdrivit något, o s v. Nu tycker jag snarare att hon framstår som mer generös och tjänstvillig än vad iaf jag hade varit.
Citera
2015-11-03, 22:16
Avslutad
Berny och Amelia hyrde dock huset av en privat hyresvärd, då går det att diskutera mer öppet kring hyran, eventuella fel med huset och annat. Det blir inte så formell ton när man hyr privat.

Om du nu menar mailen mellan Madde och Berny.

Madde framstår helt klart som rimlig och förnuftig genom hela den soppan. Hon fick lite skit här för att hon uttalade sig om det, men det var inte mer än rätt, tyckte jag. Precis som om Berny någonsin har haft äkta intention att betala Madde vad hon är skyldig henne. Det enda hon lade tid på var att skylla allt på Amelia.

Men är ofta så, Berny leker ansvarsfull och typ ringer ett samtal, bokar en tid, snackar lite här eller på Fb, men sen händer det inte så mycket mer.
Senast redigerad av GenesisP 2015-11-03 kl. 22:19.
Citera
2015-11-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Berny och Amelia hyrde dock huset av en privat hyresvärd, då går det att diskutera mer öppet kring hyran, eventuella fel med huset och annat. Det blir inte så formell ton när man hyr privat.

Jo, till en viss gräns. Att på eget initiativ halvera sin hyra p g a hal trappa ligger nog långt över den gränsen.

Citat:
Det enda hon lade tid på var att skylla allt på Amelia.

Håller med.
Citera
2015-11-05, 00:21
Medlem
På tal om dessa mail.. varför är det adresserat till j*nas b*ngtss*n? Varför använda hans mail?
Senast redigerad av transparent113 2015-11-05 kl. 00:30.
Citera
2015-11-05, 01:26
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
På tal om dessa mail.. varför är det adresserat till j*nas b*ngtss*n? Varför använda hans mail?

Bra fråga, dom var ju inte ens tillsammans längre, dom hade gjort slut.
Citera
2015-11-05, 14:44
Medlem
langaocbs avatar
Inget nytt om rättegångsdatum? Hur gör man för att hålla sig ajour med den frågan?

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Men är ofta så, Berny leker ansvarsfull och typ ringer ett samtal, bokar en tid, snackar lite här eller på Fb, men sen händer det inte så mycket mer.

Spola fram till 1:45 https://www.youtube.com/watch?v=Kidbgs24FDc
Citera
2015-11-05, 16:02
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Inget nytt om rättegångsdatum? Hur gör man för att hålla sig ajour med den frågan?

Spola fram till 1:45 https://www.youtube.com/watch?v=Kidbgs24FDc

"Keeeso!" hahahhaha! Tur att man är lättroad ibland.
Men som sagt det är mycket snack men liten verkstad.
När hade hon tänkt förverkliga sina "drömmar" om att bli hund instruktör? etc etc etc orkar inte.
Märks verkligen att hon är en brud som vänder kappan efter vinden.
Citera
2015-11-06, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Står några sidor bak i tråden, någon gång i slutet på november.
Citera
2015-11-11, 13:49
Medlem
Tror ni att vi kan förvänta oss en bok när Berny kommer ut? Hennes version av Orange is the new black, garanterat både värre/bättre/sexigare/farligare.
Citera
2015-11-11, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Tror ni att vi kan förvänta oss en bok när Berny kommer ut? Hennes version av Orange is the new black, garanterat både värre/bättre/sexigare/farligare.
Garanterat, skillnaden kommer vara att Berny satt inne helt oskyldig.
Citera
2015-11-11, 17:30
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery

Nej, bokskrivartiderna är över. Det kräver för mycket discpiplin och engagemang. Däremot kommer Berny givetvis börja skriva om att skriva en bok. Jag tror heller inte att hon kommer att vidhålla sin totala oskuld. Hon brukar faktiskt delvis erkänna dem dumheter hon har gjort i slutänden.
Om inte hennes "man" går och dör snart kommer hon att skylla bedrägerierna på honom på ett eller annat vis.
Citera
2015-11-11, 19:58
Avslutad
Jag tror inte ens att Berny kan skriva böcker mer. Den första var massa dagboksinlägg samlade och den andra pressades fram efter mycket besvär.
Nu är hon ännu mer bränd i skallen så jag tror inte det kommer fler böcker någonsin.

Använder hon sitt gamla förlag går ju nästan hela hennes vinst till dem, och jag tror hon kommer få svårt att hitta ett likvärdigt förlag som vill ge ut/ge henne förskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in