2019-07-19, 13:13
Medlem
donnamanloves avatar
Om det Andreas skriver är sant och det sedan kommer fram att Berny ljuger (oavsett vad så är han, liksom 99,9% av befolkningen trovärdigare än Berny) väntar ju ett inte jätteroligt straff för henne.. egenmäktigt förfarande med barn, grovt förtal, bidragsbrott... Vore bra om hon för en gångs skull fick ta konsekvenserna av sitt handlande.
Citera
2019-07-19, 13:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Om det Andreas skriver är sant och det sedan kommer fram att Berny ljuger (oavsett vad så är han, liksom 99,9% av befolkningen trovärdigare än Berny) väntar ju ett inte jätteroligt straff för henne.. egenmäktigt förfarande med barn, grovt förtal, bidragsbrott... Vore bra om hon för en gångs skull fick ta konsekvenserna av sitt handlande.

Tyvärr så tror jag inte Andreas kommer driva på frågan och man lär väl inte kunna räkna med att socialtjänsten gör det heller. Det finns så otroligt många som är helt marinerade som jobbar där, vilket är säkerligen det Berny själv räknat med eftersom hennes lögner oftast ligger på ett barns nivå.

Vi får väl se om Berny kommer till sin planerade slutdestination.
Citera
2019-07-19, 16:36
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove

Socialtjänsten är styrd av radikala feminister. Jag tror det är större chans att Berny får berätta sin historia på Gardets hemsida än att det blir någon backlash.
Citera
2019-07-19, 18:41
Medlem
Det är mycket möjligt att Berny vill flytta tillbaka till Stockholm, och just nu befinner sig på ett skyddat boende. Men då förstår jag inte hur Halmstad kommer in i bilden? Om hon vill flytta till Stockholm, varför säga att hon ska flytta till Halmstad då? Om hon nu bor på skyddat boende, och Andreas inte får veta någonting, hur kan hon då säga att hon ska flytta till Halmstad så att alla får reda på det? Inget mer skyddat boende eller liknande då när hon flyttar till Halmstad?

Också möjligt att Andreas och Berny är oense om en flytt till Stockholm. Är detta den enda anledningen till varför de har gått skilda vägar? Andra har ju kunnat ha ett distansförhållande, alternativt separera/skilja sig och lösa umgänget trots avståndet. Beroende på vad de skulle ha valt, så hade de kunnat lösa det på något vis. Även om de inte skulle träffa varandra alternativt Andreas inte skulle träffa dottern så ofta som de skulle vilja. Samtidigt verkar ju Andreas ha hittat en ny tjej, så det kan ju vara så att det är anledningen till varför Andreas och Berny har gått isär, och att Berny vill flytta. Eller i alla fall en bidragande orsak.

På Facebook så skriver hon ju följande:

"Lycklig mamma till Laura den som jag alltid kommer sätta först. Hennes välmående är viktigast."

Det är ju knappast sant. Om hon nu hittar på en massa lögner etc, och hindrar far och dotter att träffa varandra. Jag hade förstått det bättre om Andreas verkligen hade varit totalt olämplig, men nu verkar det mesta vara totala lögner. Och med tanke på att vi trots allt snackar om Berny, så är jag inte det minsta förvånad om hon faktiskt skulle hålla på med sådana dumheter.
Citera
2019-07-21, 10:13
Medlem
litendockas avatar
Det skyddande boendet i Malmö är fullt, därav Halmstad.

Antagligen har hon berättat att Andreas becknar tjack/hennes mediciner och rör sig med "skumma människor" som såklart övervakar deras hem. Ett självklart hot mot henne och L.
Alternativ 2 är att hon bara anklagar honom för narkotikamissbruk och att han blir farlig när han blir arg.
Alternativ 3 är så sjuk att inte ens B skulle dra denna: Han har tvingat henne om saker sen dag ett. ”Gör dig av med hunden. Begå dom här bedrägerierna. Du är bara värd något om du blir gravid. Klart jag vill gifta mig med dig baby jag kan till och med tatuera ditt namn på armen så du vet att jag menar allvar med dig.” (Ska han stryka över hennes namn nu eller på något vis göra en tribal av den?) Hur som. Hennes föräldrar är självklart med på det här. "Äntligen blir det lugna livet för vår dotter, som vi har längtat. Nu kanske vi slipper bli anklagade för att ha matat henne med bajs i källaren igen..." Ja och nu vill de få tag i L som är någon typ av chosen child.
Citera
2019-07-21, 15:06
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Det skyddande boendet i Malmö är fullt, därav Halmstad.

Fast är det verkligen smart att meddela att man ska flytta till en viss ort om man ska ha skyddat boende där? Alltså meddela alla på Facebook och dessutom göra inlägget offentligt. Det skulle vara en annan sak om bara de absolut närmaste visste det.
Senast redigerad av Spyrran 2019-07-21 kl. 15:18.
Citera
2019-07-22, 10:04
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Fast är det verkligen smart att meddela att man ska flytta till en viss ort om man ska ha skyddat boende där? Alltså meddela alla på Facebook och dessutom göra inlägget offentligt. Det skulle vara en annan sak om bara de absolut närmaste visste det.
Hon skrev iofs att hon bodde på tillfällig ort inför flytt till Halmstad. Varför hon skrev så om planen är flytt till Stockholm det vete fan. Hon tänkte kanske att det skulle bli för uppenbart om hon meddelade alla vad hon egentligen var ute efter. Det är ju liksom inte riktigt ett normalt sätt att ordna flytt till annan ort på detta sättet, men att stå i bostadskö eller söka lägenhet på egen hand är väl ingenting som Börny ska behöva besvära sig med. Det går ju lika bra att dikta ihop mamma-och-barn-far-illa- historier och få all tänkbar flytthjälp på det sättet.
Citera
2019-07-23, 07:21
Medlem
Tänk att man förr tvångssteriliserade psyksjuka.. L har en hög halvsyskon men har de umgänge med sin far? En enda? Ingen som funderat på varför?
Men rädd känns hon inte. Då behåller man inte sociala medier eller pratar flytt offentligt.. Om det inte finns kontaktförbud? Någon som orkar gräva?
Citera
2019-07-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Det verkar som att Andreas träffat en ny. En viss Milla har kommenterat hans senaste två profilbildsbyten med "min fina 💕" och "finaste 💕💕💕".

Vilken chock! 😁

Snart har hon fått flytande hemmagjorda tatueringar och en kaffe maskin som tröstpris 😂
Citera
2019-07-23, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hon meddelade väl att hon skulle flytta till Halmstad på Facebook?

Jag tror inte hon hade fått säga det offentligt om hon hade kört det kortet. Däremot så har väl något hänt, men Berny njuter nog av att det är "hemligt hemligt" då det ger mer uppmärksamhet.

Hennes syster bor i Halmstad...
Citera
2019-07-24, 06:19
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmakarmakarma
Tänk att man förr tvångssteriliserade psyksjuka.. L har en hög halvsyskon men har de umgänge med sin far? En enda? Ingen som funderat på varför?
Men rädd känns hon inte. Då behåller man inte sociala medier eller pratar flytt offentligt.. Om det inte finns kontaktförbud? Någon som orkar gräva?

Ett av barnen brukade komma och bo hos dom bitvis har jag ett minne av, men visst, A är väl inte heller helt normal med tanke på att han bara verkar hoppa från kvinna till kvinna och skaffa unge efter unge. Med det sagt så har Berny en sådan lång historia av överdrifter och rena lögner - jag tror inte man sitter på sociala medier om man är rädd för sitt ex till den graden att man behöver skyddat boende. Man annonserar inte heller vart man ska flytta.

Han kan såklart ha gjort något fel, men det betyder inte nödvändigtvis att han behöver hållas borta från sitt barn. Man får hoppas att de som hanterar ärendet har lite kunskap om Berny, men tyvärr så är så många indoktrinerade som jobbar med sådant här.
Citera
2019-07-25, 15:37
Medlem
roewsvetts avatar
A har definitivt någon form av obsessiv störning att impregnera så många kvinnor som möjligt för att sedan dumpa och gå vidare till nästa kvinna. Med detta sagt så är trovärdigheten i allt Bernadette säger högst tveksamt. Kom ihåg att förutom katolska bajsätarritualer så delade hon själv sina BUP journaler och hennes tendens till mytomani noterades tidigt. Sanning är det som passar henne för stunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in