2015-08-06, 13:16
Avslutad
Citat:
Anmälaren berättar att misstänkt har en blogg där hon skriver om varorna
hon köpt, men när anmälaren frågar om varorna hon har köpt nekar hon alla
köpt och pratar om saker som får anmälaren att misstänka att hon lider av
någon psykisk störning. Misstänkts hemsida: http://www.finest.se/bernyblue

Haha, men gud asså
Citera
2015-08-06, 13:25
Medlem
Antitrinitarians avatar
Men, föräldrarna vet om exakt vad det är som har hänt, ändå önskar Bernys mamma henne lycka till i senaste Facebook-statusen? Jaha..
Citera
2015-08-06, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Men, föräldrarna vet om exakt vad det är som har hänt, ändå önskar Bernys mamma henne lycka till i senaste Facebook-statusen? Jaha..

De har väl helt gett upp om henne och önskar att det går så bra som det kan i en sådan situation. Typ att hon slipper fängelse/rättspsyk.
Citera
2015-08-06, 13:43
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
De har väl helt gett upp om henne och önskar att det går så bra som det kan i en sådan situation. Typ att hon slipper fängelse/rättspsyk.

Mycket möjligt att det är så. Det måste vara knäckande med en dotter som Berny. Men tack för att du la upp dessa, det är en tragisk underhållning!

Det visar sig ju nu att hon beställt mängder av grejer även under tiden tillsammans med Andreas, och skickat fakturorna till ett företag som är beläget bredvid hennes lägenhet typ (om jag fattat rätt?). Säng, täcke, knivset, ett gäng däck. Jag hoppas ta mig fan att Andreas också åker dit för det här, och att han inte får träffa sina barn alls mer. FY FAN.
Citera
2015-08-06, 13:45
Avslutad
Jag måste undra också vad Andreas tycker om allt det här? Han måste ha vetat om hur hon fick möblerna, eller i varje fall misstänkt något. Känns bisarrt att han var där när allt detta hände. Han har ändå barn och jobb och borde vara försiktig med vad B företar sig då han kan bli indragen och misstänkt i brotten.
Citera
2015-08-06, 13:54
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag måste undra också vad Andreas tycker om allt det här? Han måste ha vetat om hur hon fick möblerna, eller i varje fall misstänkt något. Känns bisarrt att han var där när allt detta hände. Han har ändå barn och jobb och borde vara försiktig med vad B företar sig då han kan bli indragen och misstänkt i brotten.

Speciellt sommardäcken. Det finns ju inte en chans att han inte visste vad hon gjorde när hon beställde dom.

Citat:
"Berny delges misstanke om försök till bedrägeri genom att ha beställt fyra sommardäck
från BilligAlu.se, 2015-04-09, för totalt 10 483 kr. Berny har försökt vilseleda BilligAlu.se
genom att ha utgett sig vara kontaktperson för Heimstaden/Nordhalla fastigheter –
företaget som fakturerades för varorna."
Citera
2015-08-06, 14:31
Avslutad
Citat:
Mycket möjligt att det är så. Det måste vara knäckande med en dotter som Berny. Men tack för att du la upp dessa, det är en tragisk underhållning!

Det visar sig ju nu att hon beställt mängder av grejer även under tiden tillsammans med Andreas, och skickat fakturorna till ett företag som är beläget bredvid hennes lägenhet typ (om jag fattat rätt?). Säng, täcke, knivset, ett gäng däck. Jag hoppas ta mig fan att Andreas också åker dit för det här, och att han inte får träffa sina barn alls mer. FY FAN.

Ja. I princip hela hennes hem är ju införskaffat genom bluff. Tydligen har hon skrivit sig som C/O på företaget hon senare fakturerat för möbelköpen (eller iaf påstått det till säljföretaget).
Detta har endast kunnat ske för att företagen finns i samma hus som hennes LSS-boende. Hon har nyttjat sin situation till max för det materiella.
Citera
2015-08-06, 14:36
Avslutad
Citat:
Speciellt sommardäcken. Det finns ju inte en chans att han inte visste vad hon gjorde när hon beställde dom.

Nä, verkligen inte:

"Berny Pålsson delges misstanke om försök till bedrägeri genom att ha beställt diverse verktyg och borrmaskiner från Toolab, 2015-02-11, för totalt 11 059 kr."

"Berny delges misstanke om försök till bedrägeri genom att ha beställt två borrskruvdragare samt två bitssatser från Sortecco, 2015-03-13, för totalt 9 754 kr. "

Tack för FUP, GP!

Edit:
Andreas Norén finns med i Lexbase också, undrar varför.
Senast redigerad av farfar 2015-08-06 kl. 14:42.
Citera
2015-08-06, 15:01
Medlem
William Hainess avatar
Har just börjat läsa första dokumentet och...

Citat:
Målsäganden såg en annons på Blocket där en Berny Karisma Bernadette Pålsson
hade grävmaskin till salu. Han kontaktade henne via mail, mailadressen som
han skickade till var: berny.palsson@live.se

GRÄVMASKIN?! Man kan inte säga annat än att hon är kreativ!

Edit:

Haha, detta är hur hon fick sitt nya hem? Trodde hon verkligen att hon skulle komma undan med det? Jag hoppas att hon åker in på rättspsyk.

Edit 2:

Citat:
Berny berättar att hon tycker vi skall kolla en tråd på Flashback som heter
"Skvaller om Berny Pålsson", där finns det många som talar illa om Berny för de hatar henne.
Bland annat så har någon anonym anmält till Länsstyrelsen om en hund som de ej har så de
fick besök av dem. Berny säger att det är någon som jävlas med henne.

Hej farbror blå!

Vet dock inte om jag var i Bernys läge om jag skulle rekommendera någon att läsa denna tråd som bevis på min oskuld då denna tråd råkar dokumentera en hel del gamla liknande synder som hon har begått (och till och med ett erkännande från madammen själv att hon beställt mat i annans namn)
Senast redigerad av William Haines 2015-08-06 kl. 15:40.
Citera
2015-08-06, 15:18
Avslutad
Citat:
Andreas:
Nej det minns jag inte. Jag hade SEB då som bank jag kan se om jag har något papper kvar
på avbetalning eller så.
Jag kom ju hem en dag och såg att det var en massa nya möbler i lägenheten och jag frågade
min sambo vart hon fått dem ifrån men det kom hon inte ihåg.

Förhör med Andreas.

Hon hade också tydligen börjat rantat om demoner till en som undrade om möblerna.
Citera
2015-08-06, 15:22
Medlem
sinfons avatar
Bara i Bernys värld är det här "gamla grejer" som hände när hon "levde ett helt annat liv". April i år för fan.

Sitter och vrider mig av pinsamhetskänsla medan jag läser.
Citera
2015-08-06, 15:24
Medlem
sinfons avatar
Förresten. Helt ärligt. Jag tror en tids fängelse hade varit bra för Berny. Inte rättspsyk dock, den uppförandemanualen kan hon utantill.

Edit: CHESSLIVS som står i kontoutdragen är för övrigt en pytteliten affär (hål i väggen) i samma hus. Säljer tobak, godis och tyskt sköljmedel i dunk typ. Om hon inte storhandlar haribosnören är alla de där sjuka summorna cigaretter. Örk.
Senast redigerad av sinfon 2015-08-06 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in