2015-08-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Joo, hon har alltid varit extremt skicklig på att utverka pengar och diverse förmåner från myndigheterna. Hon har alltid varit väldigt verbal och påläst, hur "sjuk" hon än hävdar att hon är...

Jag blir heligt förbannad alltså. Jag kan fan inte beställa via pizzaonline utan att ha ont i magen i flera dagar. Hon verkar skita pengar - andras pengar.
Sen är det väl så att om man får från soc, då är det inte direkt stora summor man får och är det något man har i ryggraden så är det att hålla koll på kontot, både vad som kommer in och vad som försvinner ut. Vill påminna mig om att hon sa i någon FUP att hon inte har koll på kontot. I call bull, även där.
Citera
2015-08-12, 20:47
Medlem
För övrigt log jag lite åt att hon hade tänt en cigg i förhörsrummet och vägrat släcka den direkt. Fick en bild i huvudet av (nej, jag är inte galen) Sharon Stones berömda scen från Basic Instinct, men med Bernys huvud.
Citera
2015-08-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Något som gör mig både arg och ledsen är att hon verkar få hjälp från Soc, trots hon inte har någon hyra att betala, trots att hon är sambo. Jag har för första gången i mitt liv tvingats ansöka om stöd och jag fattar inte hur hon kan få ens något, och att det verkar vara en baggis för henne att "sälja" diverse saker och få in stålarna på sitt konto. Vips så får jag ta med mig tre månaders kontoutdrag och ligger det något där så dras de direkt och jag får smäll på fingrarna, typ. Undrar vem fan hon sugit av där för att få den ersättningen, undrar även om hon var utan ersättning de månader hon hade problem med munnen....

Men hon får väl inte ekonomiskt bistånd? Det verkar ju som om hon bor i LSS-lägenhet men får sjukersättning från Försäkringskassan samt bostadstillägg. Det ligger ju en viss skillnad i socialbidrag och sjukersättning.
Senast redigerad av Koiho 2015-08-12 kl. 21:09.
Citera
2015-08-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Men hon får väl inte ekonomiskt bistånd? Det verkar ju som om hon bor i LSS-lägenhet men får sjukersättning. Det ligger ju en viss skillnad i socialbidrag och sjukersättning.

Läste jag så fel?

Edit: Jajjemen, det gjorde jag visst. Hoppsan. Måste blanda ihop det med något jag läst förut om hennes minst suspekta inkomster.
Senast redigerad av Sery 2015-08-12 kl. 21:12. Anledning: Rätta mig själv.
Citera
2015-08-12, 22:29
Medlem
sinfons avatar
Ett tag var det osäkert med hennes sjukersättning skrev hon själv, hon hade inte fått förlängt utan var "tvungen att gå till soc". Sedan blev hon beviljad igen. Var väl i vintras någon gång.
Citera
2015-08-13, 09:47
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Jag blir heligt förbannad alltså. Jag kan fan inte beställa via pizzaonline utan att ha ont i magen i flera dagar. Hon verkar skita pengar - andras pengar.
Sen är det väl så att om man får från soc, då är det inte direkt stora summor man får och är det något man har i ryggraden så är det att hålla koll på kontot, både vad som kommer in och vad som försvinner ut. Vill påminna mig om att hon sa i någon FUP att hon inte har koll på kontot. I call bull, även där.

Tror inte nödvändigtvis att hon har koll med tanke att hon är en sån bedragare och får in lite pengar här och var.
(Eftersom det alltid strömmar i mer pengar än vad det borde så kanske hon inte har koll på sin egentliga inkomst)

Det är nog inte speciellt svårt att ta reda på hur mycket hon får in men det är väl för jobbigt för bönan.
Senast redigerad av Gafflen 2015-08-13 kl. 10:35.
Citera
2015-08-13, 15:27
Medlem
Tror faktiskt att Berny har en hyra att betala då man hyr LSS-lägenheter. Man är beviljad bostadstillägg i sådana fall, dock kan detta påverkas av en sambo och dess inkomst. Så 6500 kr är ungefär vad sjukersättning ligger på efter skatt och då Andreas har en bra inkomst lär hon inte vara beviljad bostadstillägg. Bostadstillägget ligger på 93% av kostnaden upp till 5000 kr och i Malmö har man satt ett tak på LSS-lägenheters hyra på 5000 kr/mån.
Citera
2015-08-13, 17:07
Medlem
Hoppas verkligen Du har rätt angående hyran för LSS boendet. Vid förhör 2015-06-02 säger Berny:

Berny svarar att hon har sjukersättning på 6 800 kr efter skatt. Hon bor
med Andreas som jobbar som snickare. Han tjänar mellan 22-25 tusen efter skatt. De har inte
stora utgifter utöver mat och ciggaretter. Försäkringskassan betalar hyran. Berny har inga
barn. Andreas har fem barn men de bor hos deras mamma.

Stämmer hennes utsaga bor alltså Andreas gratis med sin relativt stora inkomst, för bedrövligt om det är så. Sjukersättningen om ca 6.800 kr stämmer bra med andra jag vet om i liknande situation (ingen SGI). Alltså vad gör karln med sin inkomst, ok 5 x underhållsbidrag o ev billån. Samlar på hög för att ha när han drar, eller? Har så otroligt svårt att tro att han inte varit med på bedrägeriförsöken ang verktyg o bildäck, jag menar Berny kan ju inte fatta ett endaste dugg om sådana saker.
Citera
2015-08-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hoppas verkligen Du har rätt angående hyran för LSS boendet

http://malmo.se/download/18.6e1be7ef13514d6cfcc800048575/1383646562432/H%C3%B6gsta%2Bhyresniv%C3%A5%2Bf%C3%B6r%2Bs%C3%A4r skilt%2Bboende%2Bi%2BLSS-verksamheten.pdf
Citera
2015-08-13, 18:06
Medlem
Ringde precis till fogden...

Berny´s skuldsaldo 181 224 kr
&
mannnen i hennes liv....
163 093 kr

Ja vad säger man. Lika barn leka bäst?
Citera
2015-08-13, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Left.
Ringde precis till fogden...

Berny´s skuldsaldo 181 224 kr
&
mannnen i hennes liv....
163 093 kr

Ja vad säger man. Lika barn leka bäst?
Betalar A inte underhåll eller vart kommer skulden ifrån?
Citera
2015-08-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Betalar A inte underhåll eller vart kommer skulden ifrån?

Det vill dom på fogden inte svara på..
Men någon annan här kanske vill prova att ringa igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in