2014-12-17, 13:02
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nja den är väl inte "saknad" som så. Den tillhör mamman o det är bara hon som kan begära ut densamma.

Jag hade då aldrig släppt den journalen om B var min dotter.
Citera
2014-12-17, 14:33
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Nej, dessa dokument bevisar ingenting. Men jag har läst andra dokument från socialtjänsten där mamman t ex uttrycker hopplöshet över att inte kunnat skydda Berny från pappans hysteriska religiositet. De bevisar ingenting heller men ger lite mer förståelse. Minns inte var jag läst dem dock.
Då var hon alltså tydligen på kollisionskurs med pappas uppfattningar redan som liten. Jag ser ju ett mönster som själv f.d. sektmedlem, med en unge som gör allt för att provocera. Kanske '"straffa ut sig" från kyrkan och pressen från farsan?

Citat:
Fattar ärligt talat inte bara varför de inte satte henne i en annan skola. Finns ingen poäng som helst att ha ett barn som inte gillar religion i en katolsk skola. Motverkar ju bara hela syftet (och jag är själv troende och hade gärna gått i en katolsk skola men det går ju inte att tvinga på någon).

Gällande att bo nära en person som våldtagit någon så finns det ett direktiv som uttrycker att ett offer inte bör behöva det men då måste ju gärningsmannen vara dömd och hela saken utredd.

Att sätta henne i en annan skola kom nog inte på tal om pappa var så ärkereligiös, och mamma upplever att hon inte kan skydda Berny. I en sån familj är oftast far i husets ord lag!Att tvinga ungen att gå i religiös skola, att gå på gudstjänster eller annan religiös undervisning som barnet hatar, förekommer i de flesta konservativa religioner!
Citera
2014-12-17, 14:42
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Man kan inte skita i att en elvaåring skolkar och anklagar lärare för våldtäkt. Däremot att böckerna gavs ut var nog förödande och förstår verkligen inte hur bokförlaget kunde göra något så dumt. Det handlar ändå om en dokumenterat psykiskt sjuk person som viker ut sitt liv (tolkningsfråga men jaja).
Lika förödande som alltid när ett förlag vill ha snabb profit snarare än att tänka på personen ifråga, som vilken dokusåpa som helst. Och vad jag vet så blev böckerna nåt av bestsellers i hennes egen subkultur! Dock vet jag de bland hennes fans (inkl jag) som senare har sagt att det inte var lämplig läsning, och att hon blev för mycket galjonsfigur pga böckerna och all annan uppmärksamhet hon hade just då. Däremot, en nyanserad biografi, några år efter att hon är frisk (vilket jag såklart hoppas hon kan bli!), har ju många andra gett ut! Det skulle jag sett positivt på!
Citera
2014-12-17, 14:50
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Jag må ha fel, men jag trodde en förälder/målsman behövde godkänna abort när när man är under 18 år.
Inte nödvändigtvis. Dock vill de alltid att föräldrarna ska veta var man är, om man behöver ligga kvar på sjukhus. Vilket man oftast inte behöver vid en tidig abort.
Citera
2014-12-17, 14:52
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
Kanske lite OT, och långsökt, men kan man ens bli gravid innan man fått sin första mens?
Tänker att de flesta får sin mens runt 12-13 år? Fast hon kanske var extremttidig i utvecklingen eller hur det var..
Det kan man få tidigare, runt 11 är inte unikt. Och man kan bli gravid, om man har sex strax innan man skulle haft mens första gången.
Citera
2014-12-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Det kan man få tidigare, runt 11 är inte unikt. Och man kan bli gravid, om man har sex strax innan man skulle haft mens första gången.
Fast det står menarke: 13, i hennes journal.
Citera
2014-12-17, 15:06
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Fast det står menarke: 13, i hennes journal.
Okej det såg jag inte. My bad!
Citera
2014-12-17, 15:40
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Att sätta henne i en annan skola kom nog inte på tal om pappa var så ärkereligiös, och mamma upplever att hon inte kan skydda Berny. I en sån familj är oftast far i husets ord lag!Att tvinga ungen att gå i religiös skola, att gå på gudstjänster eller annan religiös undervisning som barnet hatar, förekommer i de flesta konservativa religioner!

Fast crazyman1989, som hävdar att han är Bernys yngsta bror, verkade inte ge intrycket som "ärkereligiös uppväxt". Möjligtvis så kan de ha lite olika upplevelser pga ålderskillnaden på sex år, men om något så skulle jag misstänka att pappan kanske stödde sig lite för mycket mot religionen när han blev nykter (som många gör) och en uppmärksamhetstörstande ung Berny såg helt plötsligt en stor röd knapp att trycka på.

Men det är bara min teori. Får inte heller några sektvibbar.
Citera
2014-12-17, 16:20
Medlem
habilgerbils avatar
Det är misstänkt tyst från Berny. Bloggen har fått självdö än en gång, jag vet inte vilka justeringar hon egentligen gjort på Facebook för jag kan åtminstone se och kommentera allt fram till inlägget 13 december om att hon tröttnat på all bullshit. Fortsätter hon trolla i det tysta enbart inför de närmaste vännerna och vad fan får hon ut av det isåfall, utan bränslet från vår uppmärksamhet?

Melodramatiskt av mig men jag får en konstig känsla av att hon är död. Fan vilken klump i magen man trots allt skulle få om hon faktiskt efter alla år av destruktivitet täpper till käften på oss med det. Fast det vore inte heller olikt Berny att "försvinna" helt tvärt för att dra igång just sådana tankar och teorier, frågan om vi kanske gått för långt, bönstinensen rasar inom oss och just när vi accepterar att hon förmodligen är död eller har lämnat dansen med värdighet och således vunnit återuppstår hon, lyckligare än någonsin i nya klackar och fuskpälskrage från Ullared, sminkad som en balthora och citerande en låttext av Taylor Swift dedikerad till Mannen, numera en Kristoffer hon hittade i en golvbrunn.

Ny hund har de hunnit skaffa, en kinesisk vattenhund säger hon och tror att vi inte ser på bilderna att det bara är en gulfärgad pudel som ständigt är blöt och förvirrad. Den är hennes bästa vän. Sinfon heter den, en shout out till hennes trogna flashbacksvans. Sinfon lever på ramennudlar. Tihi! Och så rullar det vidare. Utan ett ord om det som uppkommit om henne de senaste dagarna, om hur otroligt avklädd inte bara dagens Berny utan även den unga Bernadette och dennes resa till nutiden blivit. Kolla vilken söt swarovskiprydd bikini Kristoffer köpt till mig på avbetalning. Duckface, duckface, ett långt kvitto från IKEA, duckface, error.

Jag skulle betala räkningar nu, vad fan gör jag här! Det är bönstinensen som spökar.
Citera
2014-12-17, 16:23
Medlem
Tack för dagens skratt!
Citera
2014-12-17, 16:29
Medlem
Jag är fortfarande vän med henne på fb, hon har skrivit massa poster det senaste dygnet bland annat:

Citat:
Don´t bullshit a bullshiter

Citat:
Flashback är ju sinnessjuka. Det var tio år,sedan min debut kom ut. När ska jag få leva ett normalt liv?

Citat:
Vi diskuterar barnnamn

Kan ta print screen om det önskas.
Men död är hon inte. Inte ens nästan.
Citera
2014-12-17, 18:56
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Flashback är ju sinnessjuka. Det var tio år,sedan min debut kom ut. När ska jag få leva ett normalt liv?
Nånting ligger det i det. Men Berny, du kommer att ha chans att leva ditt normala liv om bloggen och facebook förblir tyst och oåtkomlig för majoriteten av mänskligheten. För då har vi mindre att skriva om, och tråden kommer så småningom att självdö. Är det det du önskar, så får du hålla dig undan rampljuset ett bra tag. Både från dina haters och dina fans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in