2014-07-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Det är ju sorgligt för hon verkar ju inte må ett dugg bättre nu än hon gjorde för ett år sedan, eller två, eller tre....
Att hon inte har några viktiga positiva saker att mäta, som om hon hade lärt sig att laga mat, lärt sig äta mat, klarade av att sova regelbundet, hittat en vettig sysselsättning på dagarna, trappat ned på medicin, fått ordning på sina tänder, sin hälsa och livsstil, ja det finns ju tusentals framsteg hon hade kunnat göra som inte går att köpa för pengar.
Och det som hon räknar upp är så futtigt, en mobiltelefon och några parfymer, jaha liksom.
Det spelar ju ingen roll hur många Ikeasoffor hon köper, efter ett helt år i den där lägenheten, med alla planer och inköp hon redan gjort, så ser det fortfarande ut som en knarkarkvart (nu med olikfärgade väggar). Hon har inte bättre förutsättningar att få till ett mysigt hem nu än vad hon hade för ett år sedan, det är så jävla deppigt.
Men bra att hon får hjälp, en god och vettig vän är väl det hon borde spalta upp, istället för bredband.
Ärligt talat tycker jag väggarna är riktigt snygga. Och med nya möbler kan där bli kanonfint! I smell jealousy...
Citera
2014-07-05, 20:56
Medlem
Trots sina svåra handikapp (som gör att hon ska få sjukpension och legal drugs etc.) så är B otroligt duktig på att pressa pengar ur folk! Jag är nästan impad.
Var har hon fått de senaste pengarna ifrån tro? Forskarstipendium, familjen, Bengan, Trygghansa, offerskadebrottsfonden för väldigt gulliga narkomaner i behov av Ben&Jerrys och dyra möbler?
Citera
2014-07-06, 12:00
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Ärligt talat tycker jag väggarna är riktigt snygga. Och med nya möbler kan där bli kanonfint! I smell jealousy...

Har personligen inte sett varken väggarna eller möblerna men är det inte lite märkligt tycker du, att en person med skyhöga skulder, som Dessutom köper cigg på krita, köper möbler för 20-30 000 kronor helt sådär bara?
Citera
2014-07-06, 12:24
Medlem
Det ser ut som om hon försöker vissla på precis alla foton. Är det den "nedsatta mimiken"?
Citera
2014-07-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Har personligen inte sett varken väggarna eller möblerna men är det inte lite märkligt tycker du, att en person med skyhöga skulder, som Dessutom köper cigg på krita, köper möbler för 20-30 000 kronor helt sådär bara?

Förmodligen någon annan som betalar. Hush-hush money, typ.

Berny skulle säkert inte ha något emot att anmälan mot Bengt försvann om hon fick 50 lax.

Ingen integritet alls, och absolut inte "Stark" nånstans.

Om hon ska bli beviljad Sjukersättning så kommer hon få retroaktivt. Men undrar varför hon inte fick beviljat direkt när hon fyllde 30 för ca. ett år sedan.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-07-06 kl. 12:55.
Citera
2014-07-06, 13:49
Medlem
shws avatar
Citat:

Tror du på fullt allvar att NÅGON i den här tråden är AVUNDSJUKA på Berny Pålsson? Really?
Citera
2014-07-07, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Tror du på fullt allvar att NÅGON i den här tråden är AVUNDSJUKA på Berny Pålsson? Really?
Tja med tanke på att ingen av dem/er verkar ha något liv så ja, absolut. Vad ska man tro när allt handlar om att hitta minsta fel i precis ALLT hon gör? Även när hon faktiskt sköter sig och gör rätt hittar de något att hacka på. Otroligt. en annan är ute om dagarna och gör saker och reser och ser världen. vad gör de andra härinne? Jo, kommenterar dag ut och dag in, ofta flera ggr om dagen också. NO life! Att då se berny ha en massa grejer de själva säkerligen aldrig ens skulle ha råd att titta på svider såklart. Så kort svar; JA! Avundet lyser här.

Nu ska jag sova så jag kommer i tid till arbetet imorgon.

Godnatt.
Citera
2014-07-07, 06:21
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Hälften av alla förpackningar har tillagnings instruktioner, Berny som läser så mycket och har så lätt att förstå allt hon läser vad fan är då problemet med att läsa på en förpackning hur man gör när man kokar ris?
När jag bodde på ett gruppboende fanns där en autistisk kille som kunde hela "Vår kokbok" utantill, men han kunde inte koka ett ägg.

Kim Peek, verklighetens Rainman och inspiration till samma film, kunde 12 000 böcker utantill, de flesta städer på jorden, vilken veckodag ett speciellt datum hade och så vidare, men han kunde inte knyta sina egna skor lr klä på sig själv.
Det finns inget som säger att bara för att man behärskar en viss sak klarar man per automatik av en annan.

Personligen har jag extremt svårt att följa recept då jag inte har något korttidsminne, vilket innebär att jag kan göra punkten "*2 dl mjöl" tre gånger i rad, då jag glömt att jag nyss gjort den, lr i samma stund jag vänder mej om från kokboken inte minnas åt vilket håll jag är på väg lr vad jag var på väg att göra.

Något är uppenbarligen tokigt med Bernys minne, då hon en dag kan skriva att nakenfotograferingen var "en kul grej" och en annan dag "jag gjorde det för att förnedra mej själv"
Nu minns jag inte den exakta formuleringen =) men jag orkar inte backa tillbaka och titta. Innebär det att Berny ljuger för att hon har olika åsikter om saken olika dagar, att den ena åsikten skulle var den "äkta" Det tror inte jag. Jag tror hon skriver som hon känner just den dagen, och att hon är en väldigt splittrad person(er)

Berny kanske bara är en språkbegåvad idiot, även om spåket oxå försämrats med åren. I vissa inlägg nuförtiden använder hon ett repetativt och enformigt språk, upprepar samma ord om och om igen, helt utan flow, tvärtemot "Vingklippt ängel" som jag språkligt sett tyckte var bra. Lite fånig kanske med "rosaglittriga muren" osv, men det är en annan femma.

Olika centra i hjärnan kan vara intakta, men de ska kunna samarbeta med varandra oxå. Hon kanske bränt endel broar, både i livet och i loberna, av allt knarkande och därför fått endel "adhd symptom"

Jaja, jag kan inte se in i Bernys hjärna och veta exakt vad hon är kapabel till och inte, vad som är lättja och vad som är oförmåga.

Kanske är det just att Berny(s) är en sådan osammansmällt person som gör henne så fascinerande. Om hon var en monoton aspergare skulle hon inte ligga i toppen på Kändisskvaller. Just nu före både prins Carl-Philip, Jackie Ferm och Sanna Nielsen. Ja Sanna Nielsen är kanske inte så konstigt förresten, tråkigare människa får man leta efter. Jackie Ferm har ändå figurerat endel i tv, Berny skapade sin egen såpa.

Det är nu 10 år sedan Vingklippt ängel kom ut, men hon är fortfarande en het potatis och gör ingen ansats att hoppa ur kastrullen. Hon vill ha det hett om sina potatisöron och gammpotäten Janne hoppar glatt i plurret och låter sig förevigas och läggas ut på nätet.
En autistisk potatis hade badat ensam i grytan och inte haft sådan omsättning på gästpotäterna, men det är väl det som gör det intressant, med en del nya, lr hm gamla ansikten.
Man undrar hur det går med gammpotätens rulle "Hon skär sig" och när det ska skära sig dem emellan.

Berny vill inte ha det avskalat som Elisa
nej hon vill skala av sig och visa
Janne är het på gröten
rapp att lägga in stöten
så sugen på gos
med sitt potatismos
Nej nu måste jag sluta
dagen gryr utanför min ruta

Den röda tråden, den finns här. Berny har ingen röd tråd att hålla i, lr har någonsin haft, hon är alldeles för fragmentarisk i formatet för att följa samma lina.
Citera
2014-07-07, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
När jag bodde på ett gruppboende fanns där en autistisk kille som kunde hela "Vår kokbok" utantill, men han kunde inte koka ett ägg.

Kim Peek, verklighetens Rainman och inspiration till samma film, kunde 12 000 böcker utantill, de flesta städer på jorden, vilken veckodag ett speciellt datum hade och så vidare, men han kunde inte knyta sina egna skor lr klä på sig själv.
Det finns inget som säger att bara för att man behärskar en viss sak klarar man per automatik av en annan.

Personligen har jag extremt svårt att följa recept då jag inte har något korttidsminne, vilket innebär att jag kan göra punkten "*2 dl mjöl" tre gånger i rad, då jag glömt att jag nyss gjort den, lr i samma stund jag vänder mej om från kokboken inte minnas åt vilket håll jag är på väg lr vad jag var på väg att göra.

Något är uppenbarligen tokigt med Bernys minne, då hon en dag kan skriva att nakenfotograferingen var "en kul grej" och en annan dag "jag gjorde det för att förnedra mej själv"
Nu minns jag inte den exakta formuleringen =) men jag orkar inte backa tillbaka och titta. Innebär det att Berny ljuger för att hon har olika åsikter om saken olika dagar, att den ena åsikten skulle var den "äkta" Det tror inte jag. Jag tror hon skriver som hon känner just den dagen, och att hon är en väldigt splittrad person(er)

Berny kanske bara är en språkbegåvad idiot, även om spåket oxå försämrats med åren. I vissa inlägg nuförtiden använder hon ett repetativt och enformigt språk, upprepar samma ord om och om igen, helt utan flow, tvärtemot "Vingklippt ängel" som jag språkligt sett tyckte var bra. Lite fånig kanske med "rosaglittriga muren" osv, men det är en annan femma.

Olika centra i hjärnan kan vara intakta, men de ska kunna samarbeta med varandra oxå. Hon kanske bränt endel broar, både i livet och i loberna, av allt knarkande och därför fått endel "adhd symptom"

Jaja, jag kan inte se in i Bernys hjärna och veta exakt vad hon är kapabel till och inte, vad som är lättja och vad som är oförmåga.

Kanske är det just att Berny(s) är en sådan osammansmällt person som gör henne så fascinerande. Om hon var en monoton aspergare skulle hon inte ligga i toppen på Kändisskvaller. Just nu före både prins Carl-Philip, Jackie Ferm och Sanna Nielsen. Ja Sanna Nielsen är kanske inte så konstigt förresten, tråkigare människa får man leta efter. Jackie Ferm har ändå figurerat endel i tv, Berny skapade sin egen såpa.

Det är nu 10 år sedan Vingklippt ängel kom ut, men hon är fortfarande en het potatis och gör ingen ansats att hoppa ur kastrullen. Hon vill ha det hett om sina potatisöron och gammpotäten Janne hoppar glatt i plurret och låter sig förevigas och läggas ut på nätet.
En autistisk potatis hade badat ensam i grytan och inte haft sådan omsättning på gästpotäterna, men det är väl det som gör det intressant, med en del nya, lr hm gamla ansikten.
Man undrar hur det går med gammpotätens rulle "Hon skär sig" och när det ska skära sig dem emellan.

Berny vill inte ha det avskalat som Elisa
nej hon vill skala av sig och visa
Janne är het på gröten
rapp att lägga in stöten
så sugen på gos
med sitt potatismos
Nej nu måste jag sluta
dagen gryr utanför min ruta

Den röda tråden, den finns här. Berny har ingen röd tråd att hålla i, lr har någonsin haft, hon är alldeles för fragmentarisk i formatet för att följa samma lina.

Det är precis så det är! Jag kan till exempel hela Isfolkets släktträd från mitten av 1500-talet till slutet av 1800, men kan inte städa eller diska. Därför, om nu Berny verkligen är lite autistisk, har jag lite svårt att döma henne för att hon inte kan följa instruktioner.
Citera
2014-07-07, 07:46
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veylia
Det är precis så det är! Jag kan till exempel hela Isfolkets släktträd från mitten av 1500-talet till slutet av 1800, men kan inte städa eller diska. Därför, om nu Berny verkligen är lite autistisk, har jag lite svårt att döma henne för att hon inte kan följa instruktioner.
Wow!
Jag kan Sveriges landskapsdjur

Det jag mest ville poängtera med mitt inlägg var- att bara för att man behärskar en viss sak finns det inget som säger att man per automatik klarar av en annan. Inte att Berny nödvändigtvis är autistisk, det är hon alldeles för social för/uppfyller långt ifrån alla kriterier.

Vad det gäller Kim Peek- mannen med det enorma minnet, så föddes han med en defekt i hjärnan
vilken gjorde att hans högra och vänstra hjärnhalva inte hade någon kontakt med varandra, därav problemet med att knyta skorna tex, att samorganisera sina rörelser, planera mm

Vad det gäller städ och disk, är det en lång serie delmoment för att nå fram till det färdiga resultatet, även vad det gäller att följa instruktioner lr montera ihop en möbel mm...
Och vid vissa störningar kan man ha problem med just det, förstå en uppgift som ska utföras i flera steg, tex autism.

Jag tänker att Bernys knarkande kan ha lett till endel skador, hon kan även ha haft en funktionsnedsättning från födseln, vad vet jag. Nu tror jag att Berny kan både diska och dammsuga. Jag tänkte att hon likt mej kanske har problem med korttidsminnet, sådana minnesproblem kan man ju ha utan att vara autistisk, och därmed ha problem med att följa recept, instruktioner o dyl.
Lite spånande bara.
Citera
2014-07-07, 10:17
Medlem
shws avatar
Citat:
Tja med tanke på att ingen av dem/er verkar ha något liv så ja, absolut. Vad ska man tro när allt handlar om att hitta minsta fel i precis ALLT hon gör? Även när hon faktiskt sköter sig och gör rätt hittar de något att hacka på. Otroligt. en annan är ute om dagarna och gör saker och reser och ser världen. vad gör de andra härinne? Jo, kommenterar dag ut och dag in, ofta flera ggr om dagen också. NO life! Att då se berny ha en massa grejer de själva säkerligen aldrig ens skulle ha råd att titta på svider såklart. Så kort svar; JA! Avundet lyser här.

Godnatt.

Men hon sköter sig inte. Hon har inte "skött sig" de senaste månaderna, åren, alls. Att begå bedrägerier är inte att "sköta sig". Att få sin enda vän att måla om väggarna i sin lägenhet är inte att "sköta sig".

Tror du verkligen vi som följer den här tråden sitter och dreglar över flashback hela dagarna? De flesta av oss har nog jobb där vi förmodligen har tillgång till en dator. En annan har kanske semester och (hör och häpna) GILLAR att sitta vid datorn.

Vet inte varför jag försvarar oss mot DIG, du har ju uppenbarligen svårt att förstå verkligeheten.
Citera
2014-07-07, 12:54
Medlem
Gafflens avatar
Citat:

Godnatt.

Jag skulle bara uppskatta om du svarade på frågan jag ställde i min tidigare text ang bernys pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in