Citat:
Ursprungligen postat av
Denosynlige
Hälften av alla förpackningar har tillagnings instruktioner, Berny som läser så mycket och har så lätt att förstå allt hon läser vad fan är då problemet med att läsa på en förpackning hur man gör när man kokar ris?
När jag bodde på ett gruppboende fanns där en autistisk kille som kunde hela "Vår kokbok" utantill, men han kunde inte koka ett ägg.
Kim Peek, verklighetens Rainman och inspiration till samma film, kunde 12 000 böcker utantill, de flesta städer på jorden, vilken veckodag ett speciellt datum hade och så vidare, men han kunde inte knyta sina egna skor lr klä på sig själv.
Det finns inget som säger att bara för att man behärskar en viss sak klarar man per automatik av en annan.
Personligen har jag extremt svårt att följa recept då jag inte har något korttidsminne, vilket innebär att jag kan göra punkten "*2 dl mjöl" tre gånger i rad, då jag glömt att jag nyss gjort den, lr i samma stund jag vänder mej om från kokboken inte minnas åt vilket håll jag är på väg lr vad jag var på väg att göra.
Något är uppenbarligen tokigt med Bernys minne, då hon en dag kan skriva att nakenfotograferingen var "en kul grej" och en annan dag "jag gjorde det för att förnedra mej själv"
Nu minns jag inte den exakta formuleringen =) men jag orkar inte backa tillbaka och titta. Innebär det att Berny ljuger för att hon har olika åsikter om saken olika dagar, att den ena åsikten skulle var den "äkta" Det tror inte jag. Jag tror hon skriver som hon känner just den dagen, och att hon är en väldigt splittrad person(er)
Berny kanske bara är en språkbegåvad idiot, även om spåket oxå försämrats med åren. I vissa inlägg nuförtiden använder hon ett repetativt och enformigt språk, upprepar samma ord om och om igen, helt utan flow, tvärtemot "Vingklippt ängel" som jag språkligt sett tyckte var bra. Lite fånig kanske med "rosaglittriga muren" osv, men det är en annan femma.
Olika centra i hjärnan kan vara intakta, men de ska kunna samarbeta med varandra oxå. Hon kanske bränt endel broar, både i livet och i loberna, av allt knarkande och därför fått endel "adhd symptom"
Jaja, jag kan inte se in i Bernys hjärna och veta exakt vad hon är kapabel till och inte, vad som är lättja och vad som är oförmåga.
Kanske är det just att Berny(s) är en sådan osammansmällt person som gör henne så fascinerande. Om hon var en monoton aspergare skulle hon inte ligga i toppen på Kändisskvaller. Just nu före både prins Carl-Philip, Jackie Ferm och Sanna Nielsen. Ja Sanna Nielsen är kanske inte så konstigt förresten, tråkigare människa får man leta efter. Jackie Ferm har ändå figurerat endel i tv, Berny skapade sin egen såpa.
Det är nu 10 år sedan Vingklippt ängel kom ut, men hon är fortfarande en het potatis och gör ingen ansats att hoppa ur kastrullen. Hon vill ha det hett om sina potatisöron och gammpotäten Janne hoppar glatt i plurret och låter sig förevigas och läggas ut på nätet.
En autistisk potatis hade badat ensam i grytan och inte haft sådan omsättning på gästpotäterna, men det är väl det som gör det intressant, med en del nya, lr hm gamla ansikten.
Man undrar hur det går med gammpotätens rulle "Hon skär sig" och när det ska skära sig dem emellan.
Berny vill inte ha det avskalat som Elisa
nej hon vill skala av sig och visa
Janne är het på gröten
rapp att lägga in stöten
så sugen på gos
med sitt potatismos
Nej nu måste jag sluta
dagen gryr utanför min ruta
Den röda tråden, den finns här. Berny har ingen röd tråd att hålla i, lr har någonsin haft, hon är alldeles för fragmentarisk i formatet för att följa samma lina.