Hon är inne i någon slags IKEA-psykos. Vilket jävla tjat om dessa Ikea-möbler. Precis som om de vore värsta lyxen nånsin.
Denna kommentaren är rolig
Citat:
Hahaha det här inlägget är ju skitroligt. Jag kan riktigt höra dig sluddra texten, och upprepa det där med ikeamöblerna och "don't shit a bullshiter" tio gånger. Visst driver du med oss?
Bernys senaste inlägg är skrattretande. Hur ska hon ha det egentligen? Om Miia nu var så falsk och om Berny såg igenom henne hela tiden, varför började de umgås igen? Var det för att Miia var praktisk att ha till hands under avtändingarna som skedde varannan vecka i våras? Nej, just det Miias hjälp var ju inte så hjälpsam... Ehhhh.
Det bästa av allt är att Miia inte säger ett knyst. Det är Berny som ballar ur. Miias tystnad är så uppenbart hennes vinst.
Förresten, Berny är nu vän med Emma igen på facebook. Och Daniel hemlig blabla verkar vara ute i kylan. Försöker föreställa mig hur det är att leva sådär svartvitt. Är någon relation någonsin på riktigt?
Jag ser inte på film heller. Jag tar inte in det som sker på skärmen
Citat:
Men jag kan inte se film.
Var det inte hon som streckkollade på Orange is the new black hela dagarna för några månader sen? Den där "svåra autismen" kommer och går som den vill tydligen...
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-14 kl. 22:28.
Bernys senaste inlägg är skrattretande. Hur ska hon ha det egentligen? Om Miia nu var så falsk och om Berny såg igenom henne hela tiden, varför började de umgås igen? Var det för att Miia var praktisk att ha till hands under avtändingarna som skedde varannan vecka i våras? Nej, just det Miias hjälp var ju inte så hjälpsam... Ehhhh.
Det bästa av allt är att Miia inte säger ett knyst. Det är Berny som ballar ur. Miias tystnad är så uppenbart hennes vinst.
Förresten, Berny är nu vän med Emma igen på facebook. Och Daniel hemlig blabla verkar vara ute i kylan. Försöker föreställa mig hur det är att leva sådär svartvitt. Är någon relation någonsin på riktigt?
Det är bara en vinst av Miia att lämna B, alla är på Miias sida.
Dessutom fattar alla att hon ljuger när hon helt plötsligt framställer varenda människa som falsk när dom inte stryker henne medhårs.
Lustigt att hon först skriver på facebok att hon måste skramla slantar för att få ihop till cigg sen tigger hon pengar på understödskassan och sen låtsas hon som ingenting när hon blir upptäckt. Hon har återfall nu och helt plötsligt så har hon råd att beställa ett askfat (som för övrigt ska stå i fönstret) för 1000 spänn och bjuda grannarna på pizza.
Det här inlägget lade hon upp 04:13 och på bilden ser det ut som att hon sitter i en mörk bil. Hon kanske prostituerar sig igen? Hon kanske träffar torskar i bilar om nätterna? Sist hon hade återfall började hon ju prostituera sig igen och skrev ju till och med öppet om det så sent som i vintras... Inte alls längesedan sist hon pratade om drogsug heller...
Berny ska alltså stämma Flashback och Bernys bravader. Det ska bli mycket intressant att se hur detta fortlöper
Edit: har hon tagit bort inlägget igen? Det fanns ett efter Miia-inlägget där hon skrev att hon skulle stämma både Flashback och Bernys Bravader.
Inlägget är kvar. Lordylord Berny är så pinsam just nu. Snälla. Chilla lite. Gå av whatever du går på just nu och SOV lite. Usch, hennes beteende nu är så typiskt och klassiskt; och vi vet vad som följer.
Hej och välkomna till dagens lektion i borderline!
Idag har vi kommit till punkt 2 i diagnoskriterierna enligt DSM-IV: Uppvisar ett mönster av instabila och intensiva mellanmänskliga relationer som kännetecknas av extrem idealisering omväxlande med extrem nedvärdering.
Det kan se ut lite så här:
Citat:
Miia är en vän som jag kände innan Vingklippt- tiden och som var min "vänskapsfru". Hon såg min förändring som oroade henne och hon stod upp med rak rygg och berättade för personal om mitt förhållande med en vårdare. Miia tack för att du finns här för mig. Tack för att du var modig då för så många år sedan även fast jag inte klarade av att ta emot din hjälp.
Hon är sann och vacker.
Du är så rakt igenom falsk. Det var du för tio år sedan och du är det nu. Jag önskar att du slutade manipulera din omgivning. Jag ser rakt igenom dig och har alltid gjort.
Citat:
Och nu sprang hon iväg och handlade min mat åt mig för hon känner mig så bra att hon vet hur jag fungerar men vet också att jag behöver spara pengar. Och det är inte bara det hon gör utan att hon gör det.
Just nu brygger jag kaffe i mitt skinande kök. Miia var här igår och såg till att jag fick sova tryggt och medan jag snarkade som en husgud så tog hon både ut Theus och stod i många timmar och diskade, putsade, gjorde en grundordning i skåpen och det var en riktig lyx att vakna och se hennes fina present. Nu har jag bland annat ett frukostskåp och ett kryddskåp och ett skåp för Theus godis och ben och dessutom är skåpen putsade! Jag kände en sådan varm tacksamhet att jag både skämdes och var glad. Jag var mest glad för jag vet att Miia ville göra mig glad och inte få mig att skämmas.
Du handlade åt mig? Jag ville inte att du skulle handla åt mig. Jag gick med på det för att du mådde bra av det. Du städade mitt kök medan jag sov men jag har personal som hjälper mig med det men du behövde känna dig duktig.
Citat:
Miia har fått lite hjälp med flyttsaker på Ikea förutom en peng utöver det och nu är hon och köper lunch på Max åt oss. Jag ska beställa en fin present men hon får vara med och välja ut själv.
Hon anstränger ju sig verklien för att hjälpa mig och ger mig presenter som hon utför själv och oavsett vad jag köper till henne så känns det bara billigt med tanke på att det är en annan sak än det hon gör för mig.
Du fick möbler för tvåtusen kr av mig. Du har fått en hel del pengar, mat och erbjudande om möbler. Och när du fick veta att du inte får ikeamöbler så fanns det ingen orsak att vänta längre. Ikeamöblerna loosade du för att du utnyttjade mig.
Citat:
Jag har haft vänner dom senaste åren men inte någon som jag kan be om hjälp. Jag bad Miia om hjälp när jag var i en svår situation gällande återfall och det var första gången på väldigt många år som jag kunde göra det. Be om hjälp för min egen skull och för Theus och få ett stöd som kändes för mig otroligt. Jag är faktiskt övertygad om att Miia vet hur mycket jag uppskattar att hon finns i mitt liv igen.
Att hon finns för mig- och för Theus. Jag kan luta mig mot henne och bara andas. Be om hjälp. Erkänna när det inte går. Den känslan är lite lik känslan då jag efter hemlösheten stod med Nicklas och stängde vår dörr i vårt hem efter oss. Tack för att du finns här idag igen för både mig och Theus.
Din falska jävel som inte alls avslastade Theus särskilt mycket, Och klart det funns flera i min ogivning som jag kan be om hjälp. Eller trodde att du var den enda Miia? Jag kan gott ta hand om Theus själv och jag bad dig vid högtst två tillfällen.
Du gav mig oftast hjälp jag inte ville ha. Theus fick du ta när du sa att du behövde det.
För jag hade klarat det utan dig utan minsta problem. Så bli sårad då för det stämmer. Din hjälp var inte särskilt värdefull och det mesta hade jag kunnat göra själv. Jag hade klarat det utan din hjälp. Jag är betydligt mer vuxen och självständig än vad du är Miia.
All text är hämtad från Berny Pålssons egna blogginlägg och kommentarer. Vi tackar för hennes medverkan!
Titta gärna in nästa vecka för punkt nummer 4: Visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konsekvenser för personen själv (t ex slösaktighet, sexuell äventyrlighet, drogmissbruk).
Någon som känner sig sugen på att maila Härliga Hund förresten? Som jag skrev igår här: (FB) Skvaller om Berny Pålsson? så har hon ju nu ändrat på historien om hur djuren egentligen hade det i Göteborg (länk till hennes tidigare inlägg finns i mitt).
Nu börjar hon spåra ur rejält, väldigt roande faktiskt. Undra hur många polisanmälningar hon gör om året? Och aldrig någonsin har någon anmälan lett till någonting, precis som det kommer gå den här gången när hon tror att hon kommer kunna stänga ner en tråd på flashback och sätta dit medlemmar här.
Och hon kan inte ens hålla tråden i två inlägg; i ena inlägget tar hon upp att hon anmäler för att folk "snackar och spekulerar" och inlägget efter är det tydligen fritt fram att snacka och spekulera i vad man vill.
Sedan vill hon få det till att det är olagligt att göra orosanmälningar och har "nu" efter klockan 23 på kvällen bett om ett personligt möte med ansvarig på Länsstyrelsen.
Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan hon inser att det inte kommer leda någonstans.