2010-09-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Berny har pundat sedan hon var 11 bast. Det har orsakat ojämn hjärtrytm, utebliven mens, missfall, och hepatit. Hon har gång på gång "fattat tag i livets armar igen", döden är en barndomsvän. Hon påbörjar till synes sunda projekt som hon sen aldrig avslutar eller fullföljer för att ge ett sken av förbättring och tillfriskning, tills hon trillar ner igen och sen är det samma veva om och om igen. Den svarta sagan om Berny Pålsson är en never ending story, vad hände med "oh come on be alive again"? Eller är det fortfarande "I´ll never look like Barbie, Barbie doesn´t have bruises" och "happy people have no stories" som gäller? Har man pundat sedan man var 11 år till 27 års ålder så klarar man inte av att lägga knarket på hyllan på egen hand, att man har en pojkvän och vänner som pundar gör inte direkt saken lättare. Blir inte Berny tvångsvårdad en längre period hinner hon nog aldrig fylla 40. Det mest tragiska med den svarta sagan om Berny Pålsson är att den faktiskt är sann...

Jättetråkigt. Hoppas verkligen att det slutar ses som "tufft" att knarka och vara destruktiv för det är onekligen ett helvete. Gick själv på det när jag var ung pga "grungevågen". Som vuxen tycker jag bara att det är fegt. Fattar inte hur jag kunde gå på det som ung.

Förstår inte ens hur bokförlaget Berny har kunde gått med på att en ung tjej med problem fläker ut sitt tragiska liv genom dem på det sättet hon gjort. Hon är ju uppenbart störd och borde ha förmyndare. I och för sig kanske de trodde att det var över efter första boken. Men en del människor är för sjuka för att fatta sitt eget bästa. Hon lurade väl dem som hon gjort andra.
Citera
2010-09-14, 20:34
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Förstår inte ens hur bokförlaget Berny har kunde gått med på att en ung tjej med problem fläker ut sitt tragiska liv genom dem på det sättet hon gjort. Hon är ju uppenbart störd och borde ha förmyndare. I och för sig kanske de trodde att det var över efter första boken. Men en del människor är för sjuka för att fatta sitt eget bästa. Hon lurade väl dem som hon gjort andra.

Eller så lurade de henne. De lär ju ha tjänat bäst på den affären i alla fall. Skiter väl i hur hon mår bara hennes böcker säljer.
Citera
2010-09-15, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Eller så lurade de henne. De lär ju ha tjänat bäst på den affären i alla fall. Skiter väl i hur hon mår bara hennes böcker säljer.

Ja, det var lite det jag menade med att jag inte förstår hur de tänkte. Men menar att hon lurade på det sättet hon gör (har träffat henne många gånger). Man låtsas och tror att hon har rätt och mår bra. Minns att jag läste hennes blogg innan hon blev känd på helgon och då var hon så glad att de gillade boken och allt var mer positivt. Visst verkade hon virrig och destruktiv som fan då också men inte trodde man att det skulle skita sig så som det har efter framgången.

Hade de gett ut hennes bok, jättebra! Men med riktigt namn och porträtt på framsidan, DET tycker jag är oansvarigt. En ca 18-årigt "psykfall" kan inte bedöma faran i det och konsekvenserna.
Citera
2010-09-16, 17:54
Medlem
BlotGoths avatar
nu verkar hennes blogg.se blogg vara borttagen med
Citera
2010-09-20, 04:42
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Inte skvaller direkt, men såg dem i Göteborg på stan igår på dagen. Berra och Nicke . För er som oroar er för Milo så kan jag säga att Milo såg frisk och lugn ut. Inte för att jag tittade så noga. Gick lugnt i kopplet, inte tovig päls eller något, såg välnärd ut.

Tänkte bara skriva det när folk oroar sig för hunden (gör jag med, gillar hundar) så blev glad att hunden såg frisk ut.

De kanske tar bättre hand om hunden är om sig själva...

FÖRHOPPNINGSVIS tar hon hand om hunden bättre än sina andra djur. lusläser hennes dagbok på skunk och hittar meningar som "det gick inte att mata änderna med propavan." och "jag var tvungen att skära och ut strömmar små spindlar så att jag skriker och skrämmer zeldox" bland alla miljontals beskrivningar hur mycket hon dricker, hur många piller hon käkar och vilka droger hon stoppar i sig...
Citera
2010-09-20, 12:38
Medlem
shws avatar
vad heter hon på skunk?
Citera
2010-09-20, 15:24
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
vad heter hon på skunk?

http://skunk.spray.se/visaskunk.jsp?id=1304820 girl, interrupted heter hon på skunk
Citera
2010-09-21, 10:40
Medlem
ontblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyflesh
FÖRHOPPNINGSVIS tar hon hand om hunden bättre än sina andra djur. lusläser hennes dagbok på skunk och hittar meningar som "det gick inte att mata änderna med propavan." och "jag var tvungen att skära och ut strömmar små spindlar så att jag skriker och skrämmer zeldox" bland alla miljontals beskrivningar hur mycket hon dricker, hur många piller hon käkar och vilka droger hon stoppar i sig...

På tal om alla hennes djur, vet någon vad som hände med alla kattungar som visas i dokumentären om djurplågaren? Jag vet att det har skrivits tidigare i tråden om vad som hände med hennes vuxna katter men i dokumentären sitter hon och hennes för dåvarande pojkvän och klappar en massa kattungar.

Dog de? Fick de nya hem? Någon som vet?
Citera
2010-09-21, 10:46
Medlem
shws avatar
Nån dog, nån rymde, de andra glömde hon väl bort.
Citera
2010-09-21, 11:39
Medlem
Grievers avatar
Fy fan, dömas för vanvård borde hon göra. Och iom det borde det väl uppdagas lite att hon inte kan ta hand om sig själv.

För övrigt ser det ut som att hennes armar har gälar.
Citera
2010-09-21, 12:23
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
På tal om alla hennes djur, vet någon vad som hände med alla kattungar som visas i dokumentären om djurplågaren? Jag vet att det har skrivits tidigare i tråden om vad som hände med hennes vuxna katter men i dokumentären sitter hon och hennes för dåvarande pojkvän och klappar en massa kattungar.

Dog de? Fick de nya hem? Någon som vet?

en katt avlivades, berny påstod att den börjat kissa inne när den bodde med henne och amelia vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hur husbilderna såg ut, de var ju för fan piss och avföring överallt
jonas tog en å så vitt jag vet mår den katten mycket bra nu
en katt rymde men hittades av någon granne som den fick stanna hos, mår också bra
och de två andra två hade hon vett nog att placera på katthem
Citera
2010-09-21, 20:13
Medlem
Är det någon som vet vad som hänt med Bernys änglafamilj och vad dom gör idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in