2008-12-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandora66
Oavsett vad man tycker om Berny och hennes liv, så tycker jag utifall hon faktiskt nu skulle ha Borderline
att man får vara varsam med vad man kläcker ur sig.
Bordeline är en sjukdom med hög dödlighet och olika typer av kriser, folk som sviker, etc kan utlösa ett livsfarligt skov som kan döda.
Tänk på detta när ni skriver.
Personer med denna sjukdomen är oerhört känsliga och kan växla från att vara stentuffa till att bli hudlösa när något händer.
Ofta inser de inte konsekvenserna av sina handlingar utan lever i nuet där känslor och tankar ändras hela tiden.
Om Berny nu fallit hårt från sin piedestal så är detta säkert fruktansvärt jobbigt att hantera.

Men nu är det väl inte borderline hon har utan schizofreni eller har jag missat nåt?
Citera
2008-12-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimjan
Men nu är det väl inte borderline hon har utan schizofreni eller har jag missat nåt?

tror hon diagnostiserast med bipolär sjukdom o schizo

oavsett hur sjuk hon är o lite hon rår för vadf hon gör ärdet inte henne man tycker mest synd om utan alla liv hon sabbar med sina lögner..jonas är tex en jätte rar o trevlig kille som nu aldrig blir kvintt stämpeln som kvinno misshandlare p g a berny. om han mot all förmodan är skyldig är det ändå inte ok att smutskasta folk på de sättet innan nått är bevisat. förtal heter det
Citera
2008-12-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apor
tror hon diagnostiserast med bipolär sjukdom o schizo

oavsett hur sjuk hon är o lite hon rår för vadf hon gör ärdet inte henne man tycker mest synd om utan alla liv hon sabbar med sina lögner..jonas är tex en jätte rar o trevlig kille som nu aldrig blir kvintt stämpeln som kvinno misshandlare p g a berny. om han mot all förmodan är skyldig är det ändå inte ok att smutskasta folk på de sättet innan nått är bevisat. förtal heter det

Alltså tror inte man ska dra för mkt slutsatser pga av Bernys påstodda skadalösa beteende, och allt som nu sägs att henne är 100% sant. Även om hon går på Heroin och prostutiteras sig, så betyder det ju inte att hon talar sanning ifall om vissa saker, sen visst kan de ju vara överdrivet hennes anklagelser mot Jonas. Men betyder inte att det 100% lögn.

Men men, håller med Jonas är en väldigt rar o trevlig kille för det mesta. Men långt ifrån ett helgon. Sålänge han inte dricker alkohol brukar det vara lugnt, alkohol personlighetsförändrar honon helt och han blir väldigt lätt aggresiv om folk inte håller med honom i nån diskussion om nått ämne som ligger honom varmt om hjärtat. Jag tror han har mer spärrar när att det gäller ge sig på vänner, killar etc, men jag finner ibland hans kvinnosyn lite skev.. så skulle inte helt fånvåna om han gett berny nån däng då och då.. Sen om hon förtjänade det är ju annan fråga.. men det gör det ju inte legitimt. Sen i nyktert tillstånd om han är på extra paranoid humör, allämt tjurig, o känner sig nedtryck,hotad ana konsperiation som alla är emot honom, så kan han bli rättså primatisk fysiskt våldsam om man inte hanterar honom varsamt. Men detta är inte nått sånt händer särskilt ofta.. mest att att han kan bli lite arg och skrikig på fyllan.. Men ibland visst iballar det ur...

Jag håller med om hennes metod att gå ut på bloggen på det där sättet är extremt fult, speciellt efter hon är en offentlig person, och har många fans etc som vet vem han är, eller sett bilder vet vad han heter osv. Om det ledde nu till mordhort, även om hon själv kanske inte är inblandad..Sen om inte det är dumt för henne egen trovärdighet också. Pga att den här farsen har ju lett till att lika många tycker illa/mist förtroende om henne just nu, som hon har fans som försöker stöjda o visa sin lojalitet till varje pris.

Sådana där grejer ska man ta väldigt diskret tycker jag, det är ju en sak emellan henne och honom. Visst han kanske inte är den perfekte gentlemanen, och om många saker hon påstår o misshandeln är sant, så förstår jag att hon vill att folk sak veta om detta. Men det kan hon ju hålla till sin närmaste polare och vänner.. och hans vänner.. Jaja, vad han behöver är väl nån slags behandlig för hantera sin aggresioner bättre, och att det inte får utlopp på ett destruktivt sätt. Vet inte om det gör saken bättre ifall de lyckas få honom att sitta på kåken ett tag. Jaja, tillfredställer väl kanske hennes hämndbegär om inte annat.

Jaja, får hoppas resultatet av det här inte blir lika ugly som det ser ut.
Citera
2008-12-09, 18:56
Medlem
Tirads avatar
Stämmer det att Jonas från början var hennes mentalskötare?

Han låter jävligt instabil för att jobba som det.
Citera
2008-12-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Du skulle gett henne en strawberry milkshake.....

Det skulle hon nog gillat.. Men detta kanske var ett kodord för något annat?
Citera
2008-12-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirad
Stämmer det att Jonas från början var hennes mentalskötare?

Han låter jävligt instabil för att jobba som det.

Japp, men jag tycker helt klart han talang för detta. Och jag tror han gjorde rätt bra jobb rent professionellt. Tills han träffa Berny o förstörde hela sin karriär, och möjligt hela sitt liv. Jag har upplevt att han är väldigt begåvad på hantera psykotiska, utflippade personer så länge han själv är nykter och skärpt. Men är han själv inne i en instabil period, eller dricker.. då får det klart motsatt effekt.
Citera
2008-12-09, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Tack för att du lite off toppic tipsar om mig men jag vill bara säga till andra som jag här läst säger att jag hatar berny och snott hennes namn.
1, Bettyblue är en film och Gia var upptaget.
två. äh. palla

Dessutom så är jag så förbannat trött på den bruden och att bli en "bernywannabe" bara för jag mår dåligt och skriver om det som terapiform.

Genomtänkt outning! Uppmärksamhetstörst eller annat?
Citera
2008-12-11, 14:51
Medlem
BlotGoths avatar
låt

för att faktiskt återknyta till Topic.

Vad är det för låt som spelas i samband med att hon ligger på golvet o pratar om att hon skall åka till det där behandlingshemmet nere i småland? (någonstans mitt i filmen)
Citera
2008-12-12, 03:28
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsaneSpeedball
Alltså tror inte man ska dra för mkt slutsatser pga av Bernys påstodda skadalösa beteende, och allt som nu sägs att henne är 100% sant. Även om hon går på Heroin och prostutiteras sig, så betyder det ju inte att hon talar sanning ifall om vissa saker, sen visst kan de ju vara överdrivet hennes anklagelser mot Jonas. Men betyder inte att det 100% lögn.

Men men, håller med Jonas är en väldigt rar o trevlig kille för det mesta. Men långt ifrån ett helgon. Sålänge han inte dricker alkohol brukar det vara lugnt, alkohol personlighetsförändrar honon helt och han blir väldigt lätt aggresiv om folk inte håller med honom i nån diskussion om nått ämne som ligger honom varmt om hjärtat. Jag tror han har mer spärrar när att det gäller ge sig på vänner, killar etc, men jag finner ibland hans kvinnosyn lite skev.. så skulle inte helt fånvåna om han gett berny nån däng då och då.. Sen om hon förtjänade det är ju annan fråga.. men det gör det ju inte legitimt. Sen i nyktert tillstånd om han är på extra paranoid humör, allämt tjurig, o känner sig nedtryck,hotad ana konsperiation som alla är emot honom, så kan han bli rättså primatisk fysiskt våldsam om man inte hanterar honom varsamt. Men detta är inte nått sånt händer särskilt ofta.. mest att att han kan bli lite arg och skrikig på fyllan.. Men ibland visst iballar det ur...

Jag håller med om hennes metod att gå ut på bloggen på det där sättet är extremt fult, speciellt efter hon är en offentlig person, och har många fans etc som vet vem han är, eller sett bilder vet vad han heter osv. Om det ledde nu till mordhort, även om hon själv kanske inte är inblandad..Sen om inte det är dumt för henne egen trovärdighet också. Pga att den här farsen har ju lett till att lika många tycker illa/mist förtroende om henne just nu, som hon har fans som försöker stöjda o visa sin lojalitet till varje pris.

Sådana där grejer ska man ta väldigt diskret tycker jag, det är ju en sak emellan henne och honom. Visst han kanske inte är den perfekte gentlemanen, och om många saker hon påstår o misshandeln är sant, så förstår jag att hon vill att folk sak veta om detta. Men det kan hon ju hålla till sin närmaste polare och vänner.. och hans vänner.. Jaja, vad han behöver är väl nån slags behandlig för hantera sin aggresioner bättre, och att det inte får utlopp på ett destruktivt sätt. Vet inte om det gör saken bättre ifall de lyckas få honom att sitta på kåken ett tag. Jaja, tillfredställer väl kanske hennes hämndbegär om inte annat.

Jaja, får hoppas resultatet av det här inte blir lika ugly som det ser ut.

Det kanske inte är enbart en sak mellan honom och henne om han är som hon säger så är det ju bra att varna om honom offentligt .
Citera
2008-12-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Det kanske inte är enbart en sak mellan honom och henne om han är som hon säger så är det ju bra att varna om honom offentligt .

Jaha, då kanske vi alla ska varna för våra dåliga erfarenheter med X vi haft. Se till att det finns en lista på Internet på alla personer. Där man kan skriva in sina recensioner där man tar upp händelser i fullständig detalj, och varna andra för de personer man haft dåliga erfarenheter av.

Allting är ju subjektivt. Jag vet att Jonas var inblandad i nått liknande med en annan kvinna (fröken D), som polisanmält honom tidigare där fallet las ned, men lagt in en ny anmälan tillsammans med berny nu. Men den kvinnan var störd på riktigt, mytoman. Ifall på den tiden.. men det mest vrickade som faktiskt är i nutid.. hon stöder och är polare med en våldsam kille som sitter inne i fängelse för att spöat upp sin flickvän. Ja ni hörde rätt!! Aint that very sick? Detta gör hennes nuvarande pojkvän naturligvis vansinning med det verkar hon skita i. Well well, det är en skruvad värld vi lever i.

Men tillbaka till Berny och Jonas. Du tycker det alltså är rätt att gå ut offentligt och varna och svartmåla en person, innan han blivit dömd i domstol.
Visst det kan vara svårt med teknisk bevisning, hitta vittnen etc. Och om han gjort alla dessa hemskheter så vore det ju hemskt om han skulle gå fri och skratta elakt åt det, och få honom att tro att det är ok att bete sig på det sättet. Då skulle jag nästan tycka offentlig varning skulle kunna vara på sin plats.
Men men, om han blir straffad, och får behandling för sitt aggresiva beteende. Tycker du han ska vara svarmålad för all framtid då också?
Citera
2008-12-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InsaneSpeedball
Det skulle hon nog gillat.. Men detta kanske var ett kodord för något annat?

Oja det är det, när du sprutat henne i ansiktet slår du av hennes näsben så allt blod och sarre blandas till en milkshake med jordgubb...
Citera
2008-12-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Oja det är det, när du sprutat henne i ansiktet slår du av hennes näsben så allt blod och sarre blandas till en milkshake med jordgubb...

Antar att dina favoritfilmer är Saw serien, Hostel?

Alltså jag vet att hon föredrar att bli sprutad i ansiktet. Rättså ovanligt, enligt min egen erfarenhet av ganska många damer. Inget de direkt ber om iallafall. Men få näsbenet avslaget gillar hon nog absolut inte. Hur ska hon då snorta tjack? Nämen finner tortyrporr ganska osmakligt, även om det där med hennes sätt att förhålla sig till sperma stämmer.

Du verkar ju inte riktigt frisk. Eller så har du väldigt grov humor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in