2010-09-01, 19:41
Medlem
Mariakatarinas avatar
Jag såg faktiskt Berny, den prickiga hunden och pojkvännen på 3:ans spårvagn i förrgår eftermiddag. Pojkvännen kastade skräp på golvet, det var väl ungefär så mycket skvaller jag kan bidra med.
Citera
2010-09-01, 20:22
Medlem
http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs455.snc4/49866_100000492023711_1958_n.jpg

det är något med den här bilden som gör mig så otroligt illa berörd. Berny ser ut som hon är i koma och där tittar nicklas upp som en riktgt otäck gubben-i-lådan.
Citera
2010-09-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Hoppas verkligen att hon inte, som Cobain, Hendrix, Janis Joplin mfl, dör vid 27 :/

Jag undrar också vem den där skötaren är, om hon nu ens existerar, som skulle ha utnyttjat berny.

är det verkligen ingen som vet om aron är Jonas irl?

Jonas är inte Aron. Jonas jobbade på avdelningen "Skeppet" som egentligen heter Ankaret och är en psykosavdelning.
Citera
2010-09-09, 10:55
Medlem
psykakutens avatar
Senaste nytt från exet Amelias blogg:

"Berny pålsson den falska äckliga lögnaktikga varelsen som inte ens är värd att bli kallad människa har gjort det igen.
Hon och hennes kille hade varit här hos julia och micke när jag var med my vad dom gjorde här överhuvudtaget vet jag inte men dom snor ALL mat jag handlat alltså det skulle räcka hela månaden, men det är inte det värsta. HON SNOR MIN LAPTOP som låg på vardagsrumsbordet med kvitto och garanti och allt för den är sönder så jag skulle laga den. Och hur vet jag att det var hon? IDIOTEN säljer datorn till en av mickes bästa vänner och micke har ju berättat att datorn blivit stulen och får veta att berny och niklas kom med en sådan laptop och sålde och papprerna var ju med med MITT NAMN så det hela kom ju fram och har jag tur kan jag få tillbaka det som finns på den lixom. Alltså jag hatar verkligen henne, och hur hon behandlar människor, och hur hon behandlar mig, att hon tar det jag äger och har så fort hon får en chans, well ser jag henne så ansvarar jag inte för vad som kan ske, jag kan slåss!"
Citera
2010-09-09, 16:26
Avslutad
Fyfan vad nedgången hon har blivit. Sorgligt, men inte oväntat.
Citera
2010-09-09, 23:56
Medlem
sinfons avatar
Amelia har skrivit om det på helgon också, under dagboksrubriken "bernyhorans senaste stöld ifrån mig". Berny har fått en arg kommentar från någon okänd om det i sin gästbok, men inte svarat (inte på de senaste lämna-ifrån-dig-hunden-jävla-knarkare-inläggen från besvikna fans heller). Hon har varit inloggad dock, så jag gissar att hon läst dem.
Citera
2010-09-10, 12:17
Medlem
shws avatar
Sen kanske man inte ska lita 100% på Amelia heller, just saying.
Citera
2010-09-11, 00:07
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Sen kanske man inte ska lita 100% på Amelia heller, just saying.

litar mer på henne än berny iaf...
Citera
2010-09-12, 15:25
Medlem
aaron i boken heter tjerk i verkligheten.
Citera
2010-09-13, 00:44
Medlem
lNRIs avatar
Vet inte så mycket skvaller mer än att hon under de spelade in dokumentären inte verkade ha några planer på att bli ren - eftersom jag hört att hon med kameramännen som filmade för fullt bakom sig skrikit om droger osv i olika tält på Arvika..
Samma person sa också att hon inte beter sig som någon med schizofreni och att hon inte har schizofreni utan hennes psykoser beror mestadels på alla droger hon har tagit (bara för man är psykotisk betyder det inte betyda att man är schizofren)

För övrigt tycker jag hon är en av de sämsta förebilderna en ung psykiskt sjuk tjej kan ha. På hennes blogg står det hur mycket hon älskar o knarka och hon har blivit hemlös - det enda hon lyckats med är ju och sluta skära sig men istället började hon droga... är ju inte så beundransvärt... Läst hennes första bok och ville bara slå henne för det inte vackert och skära sig, det är inte vackert o må dåligt, som det ibland beskrivs som i boken. Jag tyckte inte hon beskrev bra heller och boken är ingen bra bok i sig (tycker jag) och är inte värd o läsa eftersom den inte är skriven på ett sätt som tilltalar mig. Jag ville först läsa andra boken för jag hoppades den var lite mer ljus men det verkade inte så... Sen blev liksom ett platt fall därefter.. nu är det bara roligt o se alla arga fans på bdb xD
Väntar bara på att hon ska ta en överdos - eller att hon ska få en smäll och vakna upp och lägga in sig på rehab.
Citera
2010-09-13, 10:23
Medlem
Denosynliges avatar
Berny har pundat sedan hon var 11 bast. Det har orsakat ojämn hjärtrytm, utebliven mens, missfall, och hepatit. Hon har gång på gång "fattat tag i livets armar igen", döden är en barndomsvän. Hon påbörjar till synes sunda projekt som hon sen aldrig avslutar eller fullföljer för att ge ett sken av förbättring och tillfriskning, tills hon trillar ner igen och sen är det samma veva om och om igen. Den svarta sagan om Berny Pålsson är en never ending story, vad hände med "oh come on be alive again"? Eller är det fortfarande "I´ll never look like Barbie, Barbie doesn´t have bruises" och "happy people have no stories" som gäller? Har man pundat sedan man var 11 år till 27 års ålder så klarar man inte av att lägga knarket på hyllan på egen hand, att man har en pojkvän och vänner som pundar gör inte direkt saken lättare. Blir inte Berny tvångsvårdad en längre period hinner hon nog aldrig fylla 40. Det mest tragiska med den svarta sagan om Berny Pålsson är att den faktiskt är sann...
Citera
2010-09-14, 18:30
Medlem
Inte skvaller direkt, men såg dem i Göteborg på stan igår på dagen. Berra och Nicke . För er som oroar er för Milo så kan jag säga att Milo såg frisk och lugn ut. Inte för att jag tittade så noga. Gick lugnt i kopplet, inte tovig päls eller något, såg välnärd ut.

Tänkte bara skriva det när folk oroar sig för hunden (gör jag med, gillar hundar) så blev glad att hunden såg frisk ut.

De kanske tar bättre hand om hunden är om sig själva...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in