2014-07-04, 16:05
Medlem
Nya inlägget alltså. Handikappnivån är ju otrolig.
Citera
2014-07-04, 17:37
Medlem
hahaha piken till Elisa i senaste inlägget "Jag är inte den minimalistiska ordnade typen som gillar dansk design direkt. Haha" så uppenbart att Berny önskar att hon var lika träffsäker när det gäller inredning OCH att hon fortfarande läser den här tråden.
Citera
2014-07-05, 11:24
Medlem
sinfons avatar
Jag borde inte ens klistra in det här egentligen, för det är väl ändå uppenbart att det är för att provocera?

Från Bernys facebook nyss:

Citat:
För tre år sedan var jag:
Hemlös med trasiga skor och nästan inga kläder. Jag hade ingen dator och Nicklas och jag delade på en och samma mobil. Jag fick snatta maten.
Nu har jag:
Sorg efter Nicklas
Samsung galaxy s4 med abonnemang
Mac Pro retina 15
Ett hem och möjlighet att inreda fint och lägga en hel del pengar på det
Bredband på 250 på aboonemang
Hemförsäkring och bra djurförsäkring på världens bästa collie
Kläder så det räcker och dyra parfymer
Snart nya möbler för cirka 20 000
En ny soffa som från början kostade 10 000 kr
Matabonnemang inom kort, en matkasse i veckan löpande
Stöd och hjälp och jag skriver på min nya bok och den börjar ta form
Med mera med mera.
Citera
2014-07-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag borde inte ens klistra in det här egentligen, för det är väl ändå uppenbart att det är för att provocera?

Från Bernys facebook nyss:

Jag tycker att det är anmärkningsvärt att hon fokuserar på materiella ting när hon har haft det svårt. Brukar det inte vara så att när man har haft det så svårt som Börny att man fokuserar mer på att må bra och INTE materiella ting? Hon har blivit lite av en prylbög :P
Citera
2014-07-05, 12:04
Medlem
mittenskittens avatar
Nya möbler för 20 000 och ny soffa för 10 000... hur kommer det sig att inte kronofogden tar detta innan hon hinner spendera skiten? De borde fan ta alla hennes möbler via utmätning... Att hon inte skäms fyfan..
Citera
2014-07-05, 12:09
Medlem
Otippat att Miia fick fixa hela målningsarbetet. Fy fan vad snäll hon är, hoppas verkligen att Berny tar väl hand om en sådan vän.

Angående alla pengar Berny spenderar på nya möbler och skit vet jag inte ens vad jag ska säga. Blir illamående.
Citera
2014-07-05, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veylia
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att hon fokuserar på materiella ting när hon har haft det svårt. Brukar det inte vara så att när man har haft det så svårt som Börny att man fokuserar mer på att må bra och INTE materiella ting? Hon har blivit lite av en prylbög :P

Det är ju sorgligt för hon verkar ju inte må ett dugg bättre nu än hon gjorde för ett år sedan, eller två, eller tre....
Att hon inte har några viktiga positiva saker att mäta, som om hon hade lärt sig att laga mat, lärt sig äta mat, klarade av att sova regelbundet, hittat en vettig sysselsättning på dagarna, trappat ned på medicin, fått ordning på sina tänder, sin hälsa och livsstil, ja det finns ju tusentals framsteg hon hade kunnat göra som inte går att köpa för pengar.
Och det som hon räknar upp är så futtigt, en mobiltelefon och några parfymer, jaha liksom.
Det spelar ju ingen roll hur många Ikeasoffor hon köper, efter ett helt år i den där lägenheten, med alla planer och inköp hon redan gjort, så ser det fortfarande ut som en knarkarkvart (nu med olikfärgade väggar). Hon har inte bättre förutsättningar att få till ett mysigt hem nu än vad hon hade för ett år sedan, det är så jävla deppigt.
Men bra att hon får hjälp, en god och vettig vän är väl det hon borde spalta upp, istället för bredband.
Citera
2014-07-05, 13:23
Medlem
motyls avatar
Jag gillar faktumet att en enda modig själ på Facebook ifrågasätter hur Berny kan handla skit för 40.000 kr istället för att betala lite av sina skulder. Berny-försvararna reagerar omedelbart med floskler som att man ska bygga upp ett bra liv och skaffa det man behöver få att MÅ BRA. Berny uppmanas att skita i skulderna och inte bry sig om personer som hakar upp sig på "oväsentligheter". Jag misstänker att personerna som Berny är skyldig inte ser det som oväsentligheter, de vill bara ha tillbaka sina pengar. Jag personligen hade skitit fullständigt i att Berny behöver "må bra" innan hon känner för att betala tillbaka sina skulder, speciellt efter hon behandlat folk som skit. När har Berny överhuvudtaget bett om ursäkt, på riktigt? För någonting? Utan att skylla ifrån sig på andra människor eller på sin(a) sjukdom(ar).

Berny svarar nöjt att hon inte skäms alls för detta för hon kämpar minsann på vilket hon är stolt för.
Citera
2014-07-05, 14:08
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Berny Pålsson: Rebecka Kingsley skriv gärna till mitt ex Jonas och fråga samma sak. Jag försörjde honom i fem år och jag kommer gå till rättsak och kräva att han står för hälten av skulderna enligt sambolag. Hälften av skulderna som fanns under dom åren och som sedan blivit ränta på. Dessutom kommer jag anmäla psyket han jobbade på när han hade sex med mig på psykosavdelningen och honom själv för kvinnofridskränkning och misshandel. Att jag drog på mig skulder började där och sedan har det fortsatt. Och om du undrar: jag har kontakt med kronofogden om mina skulder osv.

Berny Pålsson: Det finns ett skäl till att dom inte driver in skulderna. Har du tänkt på det? Har du också funderat på att jag knappast kan ha abonemang själv och alltså får ekonomisk hjälp för att ordna upp mitt liv

Berny Pålsson: Elisabeth Öhman jag tänker inte gå i försvar. Jag säger bara som det. Folk är som du säger missunsamma. Jag har bott på gatan och när jag sen köper en säng så blir folk arga.

Elisabeth Öhman: Det är inte klokt...

Tommy Baso Nordin: Man måste ha lite regn för att uppskatta solskenet.

Berny Pålsson: Det är inte klokt alls. Jag sov i soprum och jag sov i tvättstugor och i portar eller ute på marken. Och klart som fan att jag är glad att kunna ha en trygghet en telefon en bra dator och mest av allt: ett hem och en skön säng.

Berny Pålsson: Tommy Baso Nordin och det gör jag. Bokstavligt talat så har jag efter regnet en tacksamhet över min torra säng som ingen som inte varit hemlös kanske fattar.

Nu kommer skiten igen om att hon försörjde Jonas och att hon har rätt till allt för att HON HAR FAKTISKT VARIT HEMLÖÖÖS. För guds skull. Bägge de sakerna hade inte hänt om hon inte struntat att betala sin hyra i två år (trots god inkomst). Hon pratar om hemlöshet som att det är en sjukdom som plötsligt drabbar en, när det alla gånger i dagens samhälle är ett val man gör. Minns att Haninge kommun t.o.m. erbjöd henne en billigare lägenhet efter att de vräkt henne.

Hon nämner för övrigt också att hon går på socialbidrag nu, "2999 kr i månaden det senaste året". Jahaja. Det är 2999 kr för mycket om man kan festa, knarka, köpa möbler och datorer. Tror ni hon redovisar sina sidoinkomster i form av prostitution och pengamutor från föräldrarna? Hade hon inte varit en så pinsamt jobbig person som folk liksom bara vill torka av sig så fort som möjligt (varför hon alltid får som hon vill med myndigheter) så hade jag fan kontaktat socialkontoret.
Senast redigerad av sinfon 2014-07-05 kl. 14:11. Anledning: Tillägg
Citera
2014-07-05, 14:31
Medlem
motyls avatar
Så att hon blev utnyttjad av Jonas rättfärdigar att hon straffar andra människor genom att inte betala sina skulder? Whut. Two wrongs don't make a right.

Det är som att jag blir slagen av en man på stan.
Rånar då en tant fyra veckor senare.
För jag har faktiskt lidit, av det mannen gjorde fyra veckor tidigare.

Och det handlar inte om "en säng" Berny, en jäkla säng från Ikea. Då köper du en jävla macdator och har matkasse och ny soffa fast den gamla bara är ett år eller två. Du lever som någon med (övre) medelklasslön. Att du tror att du är "värd" det här för det du gått igenom är ett skämt mot allt du utsatt folk för. Det är inte du som är offret i ditt liv, det är din omgivning.
Citera
2014-07-05, 14:55
Medlem
Det är ju jävligt tacksamt och bekvämt hur hon alltid i efterhand kan skylla på alla andra i sin omgivning för det som har hänt henne. Nu är det Jonas fel att hon har skulder och hela världens myndigheter att hon blev/var hemlös. Berny Pålsson har aldrig någon del i något som har hänt henne.

Hon och Jonas var exakt lika goda kålsupare. Precis som hon och Nicklas var lika goda knarkare. Hade han överlevt hade han varit Djävulen själv vid det här laget. Nu är han på piedestal för att han överdoserade.

Hennes fans är för övrigt helt otroligt dumma, men inget nytt under solen.
Citera
2014-07-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Nya möbler för 20 000 och ny soffa för 10 000... hur kommer det sig att inte kronofogden tar detta innan hon hinner spendera skiten? De borde fan ta alla hennes möbler via utmätning... Att hon inte skäms fyfan..
Antagligen för att hon fått pengarna kontant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in