2014-06-13, 13:55
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Menar du att Berny är frisk?!

Berny är absolut inte helt frisk men genom åren har hon mjölkat ut all hjälp från psyket, fejkat diagnoser för att få mediciner och uppmärksamhet, så fort hon inte fick som hon ville så var det en katastrof.

Dessutom har hon redan erkänt att hon fejkat schizofreni i alla dessa år, men hon har fått all hjälp och alla mediciner, varit med i alla artiklar om hennes schizofreni.

hon har även sagt att hennes aspergers och adhd också varit en bluff.
Citera
2014-06-13, 14:11
Medlem
Hur mycket tror ni att Bjerny knarkar och dricker nuförtiden? Med tanke på de senaste bilderna... Eller är det graviditet all in nu?
Citera
2014-06-13, 14:16
Avslutad
Bernys manipulativa beteende är en del av hennes sjukdomsbild och även om hon kanske gör saker som hon vet är fel så är det i min mening vårdens ansvar att inte gå på detta.

Att folk inte får den hjälp dom behöver har inget med Berny att göra, det är bara en fråga om att man från politiskt håll saboterat det svenska välfärdssystemet på olika sätt. Uppmärksamhetstörstande och manipulativa människor som dessutom är sjuka har alltid funnits, och ska ha vård dom med.
Citera
2014-06-13, 14:27
Medlem
Citat:
Uppmärksamhetstörstande och manipulativa människor som dessutom är sjuka har alltid funnits, och ska ha vård dom med.

Men absolut inte gränslöst och på bekostnad av andras eventuella vård. Som det många gånger har varit i Bernys fall.
Citera
2014-06-13, 14:32
Avslutad
Som sagt var, det enda som sker på andras bekostnad är alliansens oansvarsfulla nedmontering av svensk välfärd. Berny är en droppe i havet i jämförelse med vad det har gjort för tillgängligheten av vård.
Citera
2014-06-13, 14:42
Medlem
Sant.

Men du som individ har fortfarande ett eget ansvar. Att alliansen förstör Sverige försvarar eller ursäktar inte att Berny ljuger till sig diagnoser för att få mer hjälp än vad andra som har diagnoserna på riktigt ens får.

Hon sitter just nu i ett lss-boende som kostar massvis med pengar varje dygn, och hon uppfyller inte kriterierna för det. Någon annan behöver den lägenheten bättre.
Citera
2014-06-13, 14:59
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Hon sitter just nu i ett lss-boende som kostar massvis med pengar varje dygn, och hon uppfyller inte kriterierna för det. Någon annan behöver den lägenheten bättre.

Samtidigt så klarar hon ju inte av att ta hand om sig själv. Om hon inte bott i en LSS-lägenhet hade hon troligtvis fortfarande varit hemlös pga sitt leverne och sina störningar. Eftersom hon vägrar göra sig av med den stackars hunden kan jag tycka det är bättre hon bor på ett boende hellre än gatan.
Citera
2014-06-13, 15:01
Avslutad
Bortdaltad och vårdskadad är hon ju men är rätt säker att hon skulle hamna gatan eller på härbärge då, så jag vet inte om det är så konstruktivt. Däremot inte sagt att man borde sätta ner foten rätt rejält.

Rätt skumt med tanke på att folk inte ens brukar få ut en dagsdos av nån antihistamin när det krisar och ångesten blir outhärdligt, men antar att bara man är jobbig och hysterisk så får man det man vill ha till slut.
Citera
2014-06-13, 15:23
Medlem
Citat:
Menar du att Berny är frisk?!

Det menar jag verkligen inte, att man fejkar en diagnos utesluter inte att man är frisk, det i sig känns som ett sjukt beteende. Men vad jag menar är att Berny har skyllt så många saker, skrivit att hon förstört saker för flera tusen på grund av att röster sagt åt henne att göra det, och sedan visar hon sig aldrig hört några. På nåt sätt känns det då som att hon gjort många saker bara för att få stanna inom vården och förstört för att det ska vara ett kvitto hur sjuk hon är, trots att hon gjort det medvetet. DET tycker jag är förjävligt. Dessutom menade jag även Emma, som tydligen fått alla Bernys diagnoser, självskadebeteende osv. efter de har gjort slut, det känns inte särskilt äkta, jag är övertygad om att hon fejkar. Jag är övertygad om att Berny har haft det väldigt svårt och mått extremt dåligt i sitt liv, men att hon gör karriär på en diagnos hon medvetet låtsas att hon har är fan inte okej.
Citera
2014-06-13, 16:18
Medlem
mittenskittens avatar
http://nattstadcdn.com/6/1000000/990000/980734/pics/20146112018482990980734_sbig.jpg?width=635

Så enligt den här bilden för några dagar sedan, så RÖKER HON INOMHUS och har askoppen i sängen? Kul för hunden att vistas inuti ett rökmoln jämt och ständigt för jag antar att hon kedjeröker. USCH
Citera
2014-06-13, 16:24
Medlem
Hennes graviditet är ju uppenbarligen fejk. Annars skulle hon skrivit en räkna ned lista: "idag ska jag ta bort mitt ofödda barn" och tagit en bild utanför sjukhuset/kliniken.
Senast redigerad av Nifelheim 2014-06-13 kl. 16:27.
Citera
2014-06-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
http://nattstadcdn.com/6/1000000/990000/980734/pics/20146112018482990980734_sbig.jpg?width=635

Så enligt den här bilden för några dagar sedan, så RÖKER HON INOMHUS och har askoppen i sängen? Kul för hunden att vistas inuti ett rökmoln jämt och ständigt för jag antar att hon kedjeröker. USCH

Ja, röker inomhus har hon ju alltid gjort..I dokumentären sitter hon ju och snortar stilnoct eller nåt liknande framför katterna...hon är väl för lat för att gå undan eller gå ut när hon ska röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in