2010-12-16, 22:08
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyflesh
jag tror faktiskt på detta. med tanke på hur pank och skuldsatt hon var/är samt narkoman så betyder 10.000 snabba pengar... sen om hon verkligen håller sitt löfte om att hålla käften?? njet... skulle inte tro det... har inte träffat berny personligen men utifrån de jag känner som känner henne samt allt bloggande hit å dit, så är hon falskare än vatten.

vilket as till bror/familj hur som helst!

Det skulle finnas en liten annan historia bakom dessa pengar, eftersom det var när hon var ihop med Amalia, det kan ju bara ha varit ett påhitt för att dom inte ville erkänna att dom "horade" ihop pengar, eller om dom öppet skrev om det, det vet jag faktiskt inte eftersom jag inte följer det riktigt. Men jag tror knappast att hon har släppt det med sin bror det tror jag verkligen inte på, hon väntar bara på att få lysa lite gloriskt i rampljuset igen.
Citera
2010-12-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
Tio tusen? Nej, Pålsson skulle aldrig missa en chans till mer uppmärksamhet/"kändisskap"/idoldyrkan bland fjantar för sketna tio tusen, så det tror jag inte en sekund på. Sen är det konstigt att hon anmäler åt höger och vänster hela tiden, om allt och alla, men när det verkligen ska handla om incest så kan hon tystas med lite pengar. Nop, låter för osannolikt.

Varför skulle det vara osannolikt?! Om ett tillfälle för en narkoman dyker upp att få 10 000 för att "lova" ett löfte du absolut inte har någon juridisk skyldighet att hålla (eh ja, jag utgår ifrån att hennes morsa knappast fiskade upp ett kontrakt där det står att hon vill att hennes dotter håller käft om att hennes egen bror utnyttjat henne sexuellt) tyst om det. Jag hade personligen tagit emot pengarna om jag varit Berny i samma situation.
Citera
2010-12-16, 22:37
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
Tio tusen? Nej, Pålsson skulle aldrig missa en chans till mer uppmärksamhet/"kändisskap"/idoldyrkan bland fjantar för sketna tio tusen, så det tror jag inte en sekund på. Sen är det konstigt att hon anmäler åt höger och vänster hela tiden, om allt och alla, men när det verkligen ska handla om incest så kan hon tystas med lite pengar. Nop, låter för osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Det skulle finnas en liten annan historia bakom dessa pengar, eftersom det var när hon var ihop med Amalia, det kan ju bara ha varit ett påhitt för att dom inte ville erkänna att dom "horade" ihop pengar, eller om dom öppet skrev om det, det vet jag faktiskt inte eftersom jag inte följer det riktigt. Men jag tror knappast att hon har släppt det med sin bror det tror jag verkligen inte på, hon väntar bara på att få lysa lite gloriskt i rampljuset igen.

Asså har ni bara råkat missa att Berny tagit bort sin blogg, inte updaterat på sin hemsida eller helgon eller bilddagbok på typ ett år? Okey visst hon är en hobo och kanske inte har tillgång till en dator varje dag. Men det är nog inte direkt därför hon slutat updatera. Jag får en känsla av att Berny vill gömma sig under en sten. Kanske för att det går dåligt för henne och hon kanske inte direkt vill basunera ut det över hela internet. Visst just den här grejen att hon fick pengar av sin familj för att hålla tyst var längesedan nu, men det var inte mycket väsen kring henne efter det heller. Inte mer än vanligt iaf. Och nu är hon ju som bortblåst. Så att få mer uppmärksamhet och fans är nog kanske inte det hon värderar högst just nu känns det som. Det är nog snarare drogerna.
Citera
2010-12-17, 10:30
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyflesh
shit, fattar inte hur ens familj kan göra nåt så sjukt... först inte låtsas om någonting och sen erbjuda pengar för att det inte ska komma ut... inte konstigt att berny blev vrickad med sånna föräldrar/syskon..

Så går det när man är en katolsk familj )
Citera
2010-12-17, 14:08
Medlem
lNRIs avatar
(är väl inte så mycket skvaller men tråden är inte bara skvaller ser jag utan också diskussioner hit o dit)
Det här är ju helt otroligt... Berny har varit med om "lite för mycket" för att jag ska kunna tro på det helt och samma sak tänkte jag när jag läste hennes bok och nu undrar jag ju om Känn pulsen slå och allt det här "om att bli frisk" också bara är bullshit.
Hur kunde hon gå ifrån att skriva två böcker om psykisk ohälsa varav den andra är baserad på att bli frisk till att sedan bli hemlös och pank missbrukare? Det är inte många år däremellan heller...
Vem ska nu alla emokidsen se upp till? Dock är det liiiiite roligt att deras "hero" har fallit och blivit sämre än någonsin.

Förresten - har läst igenom tråden men det var olika svar hit och dit - är det sant att Jonas misshandlade henne under alla år de var tillsammans? :O
Citera
2010-12-17, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lNRI
(är väl inte så mycket skvaller men tråden är inte bara skvaller ser jag utan också diskussioner hit o dit)
Det här är ju helt otroligt... Berny har varit med om "lite för mycket" för att jag ska kunna tro på det helt och samma sak tänkte jag när jag läste hennes bok och nu undrar jag ju om Känn pulsen slå och allt det här "om att bli frisk" också bara är bullshit.
Hur kunde hon gå ifrån att skriva två böcker om psykisk ohälsa varav den andra är baserad på att bli frisk till att sedan bli hemlös och pank missbrukare? Det är inte många år däremellan heller...
Vem ska nu alla emokidsen se upp till? Dock är det liiiiite roligt att deras "hero" har fallit och blivit sämre än någonsin.

Förresten - har läst igenom tråden men det var olika svar hit och dit - är det sant att Jonas misshandlade henne under alla år de var tillsammans? :O

Men nu är hon ju deras heroine.

Appropå jonas. Hon säger det. Vissa säger att det bara är illusions of a twisted mind.
Citera
2010-12-17, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffrose
Men nu är hon ju deras heroine.

Appropå jonas. Hon säger det. Vissa säger att det bara är illusions of a twisted mind.

Dom slogs rätt friskt båda två, så det var inte direkt så att berny levde i ett traditionellt "misshandelsförhållande", utan de pucklade på varandra rätt rejält med jämna mellanrum och det var ofta berny som började slåss på fyllan.

så visst, jonas misshandlade berny, men berny misshandlade även jonas.
Senast redigerad av Iamnemesis 2010-12-17 kl. 14:38.
Citera
2010-12-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamnemesis
Dom slogs rätt friskt båda två, så det var inte direkt så att berny levde i ett traditionellt "misshandelsförhållande", utan de pucklade på varandra rätt rejält med jämna mellanrum och det var ofta berny som började slåss på fyllan.

Det låter rätt rimligt. Jag har inte direkt trott att han bara pucklat på henne så som hon velat få det att framstå. Samtidigt tror jag fan inte han är helt oskyldig heller. Sjukt tvivelaktigt av en vårdare att bli tillsammans med en patient. Förhållandet började ju redan inne på avdelningen.
Citera
2010-12-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Det låter rätt rimligt. Jag har inte direkt trott att han bara pucklat på henne så som hon velat få det att framstå. Samtidigt tror jag fan inte han är helt oskyldig heller. Sjukt tvivelaktigt av en vårdare att bli tillsammans med en patient. Förhållandet började ju redan inne på avdelningen.

älskar hur hon i dokumentären försöker få det att låta som att han slutade frivilligt för hennes skull.
sanningen är att han blev avskedad efter att miia avslöjade för personalen att berny och jonas var tillsammans och brukade ha sex på hennes rum på avdelningen.
extra patetiskt är det att hon brukade lägga in sig bara för att kunna få ha sex med honom.
Citera
2010-12-17, 21:17
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamnemesis

Nu menar jag inte att Berny var något oskyldigt offerlamm i sammanhanget, men med tanke på att Jonas var både större och starkare och dessutom redan hade ett maktövertag som hennes före detta vårdare så tycker jag ändå att hans ansvar var mycket större.
Citera
2010-12-17, 23:24
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Nu menar jag inte att Berny var något oskyldigt offerlamm i sammanhanget, men med tanke på att Jonas var både större och starkare och dessutom redan hade ett maktövertag som hennes före detta vårdare så tycker jag ändå att hans ansvar var mycket större.

Nu kommer vi ju oundvikligen in på jämställdhet. Har inte båda lika mycket ansvar i det hela? Bara för att Jonas är av det manliga könet och är större och starkare så gör det ju det inte okey att berny pucklar på honom för det? Lika lite som det inte är okey att han pucklar på henne. Man ska inte slåss, så är det bara, punkt. Och helt seriöst så tycker jag synd om Jonas, för om båda pucklat på varandra så tycker jag att dom får skylla sig själva, men Berny får det att låta som att Jonas har misshandlat henne både fysiskt och psykiskt under 5 års tid. Och pga det och att Berny mordhotar honom och att hon lyckades få många av hennes vänner att tro på det hon sa om Jonas så var han tvungen att fly. Tror han var en sväng till Oslo om jag minns rätt och sen olika ställen i Sverige. Han fick "fira" jul ensam gömd någonstans för att han inte ville utsätta sina nära och kära för fara. Och han fick hålla sig undan folk och leva gömd en lång period efter det. Han har inte ens kunnat stå skriven på en adress för att ha livet i behåll. Och allt bara för att Berny blev förbannad för att det tog slut emellan dem eller vadå? Han tog ett snedsteg i livet och nu kan han knappt leva ett normalt liv.
Citera
2010-12-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
men Berny får det att låta som att Jonas har misshandlat henne både fysiskt och psykiskt under 5 års tid. Och pga det och att Berny mordhotar honom och att hon lyckades få många av hennes vänner att tro på det hon sa om Jonas så var han tvungen att fly.

Nu är det ju så att det faktiskt är högst troligt att han faktiskt har misshandlat henne och andra innan. Många som har vittnat om att han var våldsam både mot Berny och andra tjejer. Förnedrade dom, slog och psykade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in