Citat:
Ursprungligen postat av
sprstr
Ja, det gör mig jävligt upprörd att folk fan har mage att fejka sjukdomar när det är svårt att få psykiatrisk hjälp som det är, känns som det sabbar för så många som har verkliga problem. Fattar inte heller grejen att göra psykisk ohälsa till sin enda identitet, det är fan skitjobbigt att ha psykiska problem men det verkar vara dessa människors högsta dröm att vara så sjuka som möjligt för att vinna sympati från totala främlingar. Med tanke på Emmas "jobb" verkar hon vara en extremt uppmärksamhetskåt person och ser detta som en ny arena att fiska på. Så otroligt märkligt.
Mycket bra sagt.
Det finns många Berny-kopior ute i bloggsfären vars enda skäl för att finnas på internet är att berätta hur sjuka de är och hur många diagnoser de har. Jag fattar inte syftet med det. Jag fattar inte varför man vill sträva efter att vara så sjuk som möjligt i andras ögon. Vilket gör att de förmodligen inte är så sjuka egentligen.
Emma orkar jag inte ens diskutera djupare, pinsam människa med en ny hobby, i stället för att visa röven på varenda bild, är det nu skärsår och mediciner. Jag blir så jävla arg att jag får lust att hacka hennes skitblogg.