Citat:
Ursprungligen postat av
whatifgodseesyou
För det första så heter det Asperger Syndrom. Inget B någonstans.
För det andra väljer jag att tro Berny när hon själv skriver att hon inte har AS, utan blivit feldiagnosticerad. Hon har ingenting att vinna på att gå ut med det uttalandet.
För det tredje så undrar jag vad sjutton du tänker på när du tänker berny och asperger i samma mening. Kan du förklara vad som skulle göra att Berny har en AS-diagnos?
Jätteviktigt att påpeka mikroskopiska stavfel framför själva kärnan i det jag berättar. För övrigt (utöver min personliga erfarenhet i livet som jag berättade om) hänvisar jag till till LitenGulligPonny vars personliga upplevelser med henne överensstämmer med mina egna (har du någonsin känt Berny personligen eller träffat henne under en längre tid?):
Citat:
"Hon förstår faktiskt inte sociala koder ofta. Om det berott på rent ego eller störning vet jag inte såklart. Det är iakttagelser jag gjorde i början av 2000-talet, inte sedan hon fick diagnosen"
Låt mig här då poängtera (om det nu är någon som totalt missuppfattar vanlig text.. inte helt ovanligt) att vi alltså kan konstatera detta LÅNG tid innan diagnosen ens "dyker upp på arenan".