2014-04-02, 14:09
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Hon bashar ju Emma rejält i sitt svar på senaste bligginlägget (komnentar-fältet). Att Emma uttnyttjat henne för att få medicin samt att vara en starstruck tjej. Emma är som hon är, jag känner henne och ta mig fan hon har haft det tufft. Tuffare än miss berny Pålsson i uppväxten. Problemet är att hon inte vill prata vitt och brett om det som hänt som berny. Problem finns där. ...låt inte allt vara svart eller vitt.
Visst har Emma gjort val som inte är bra, visst har hon flängt runt med diagnoser. ..men det finns en orsak. Varför är just miss berny så snabb på att avfärda andras lidande och bagatellisera det? Jo, för att fokus alltid ska vara på just miss Pålsson. Lägg ner nu.

Men palla skylla vartenda svineri på sin dåliga barndom. Det kanske förklarar vissa saker men det är vuxna människor vi talar om som gör medvetna val. Att Emma spelat sjuk för att få mediciner visst vi ju dessutom redan och även att hon är både jagsvag och njuter av att umgås med Berny för att få en del av "rampljuset" och bli diskuterad på internet. Det Berny skriver är knappast rafflande ny fakta där hon hänger ut Emma.
Citera
2014-04-02, 17:32
Medlem
WHAT THE F angående Bernys senaste blogginlägg. Det osar i och för sig Berny Pålsson över det, och att hon inte har någon som helst självinsikt är väl redan känt, men att vara så jävla kall att man i princip ogiltiförklarar hela Elisas medverkan i Tony Meijer-rättegången, med motiveringen att Elisa bara vill härma den Å så stora författaren Lady Bernadette Af Pålsson, som minsann "försökt!" när hon inte haft pengar. Som slitit och jobbat och kämpat och agerat florence nightinggale, samtidigt som hon haft sin stora rättsprocess som kommer gå till historien med en ny tideräkning som följd "före och efter R"
Och att sitta och battla om vem som prostituerade sig först, eller raljera över Elisas "höga" skadestånd.
Hon är ju så mån om sitt eget lidande att det slår över
Citera
2014-04-02, 18:57
Medlem
Kardnialvokals avatar
Äh, de är lika goda kålsupare båda två. Jag kan tycka en stor del av Bernys kritik är befogad ärlig talat precis som att jag tycker att Elisas är det. Berny ljuger och manipulerar och Elisa säljer fittan av vad som tycks vara ett shoppingberoende utan dess like. De har nog båda lika stora problem att förhålla sig neutrala och subjektiva i de flesta situationer och tycks agera konstant i affekt. Det är rätt obvious att Elisa även kritiserar Berny för saker hon finner i sig själv (drogmissbruk, nakenbilder, svek osv) Självrannsakan är aldrig kul, så är det ju.
Citera
2014-04-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Äh, de är lika goda kålsupare båda två. Jag kan tycka en stor del av Bernys kritik är befogad ärlig talat precis som att jag tycker att Elisas är det. Berny ljuger och manipulerar och Elisa säljer fittan av vad som tycks vara ett shoppingberoende utan dess like. De har nog båda lika stora problem att förhålla sig neutrala och subjektiva i de flesta situationer och tycks agera konstant i affekt. Det är rätt obvious att Elisa även kritiserar Berny för saker hon finner i sig själv (drogmissbruk, nakenbilder, svek osv) Självrannsakan är aldrig kul, så är det ju.

Ja, så kan det kanske vara. Men jag tycker ändå det är lite magstarkt när en menar att en redan fälld dom på 5 år (för enbart våldtäkterna han begick mot Elisa. sen 3 ytterligare för de andra) är fake, på grund av att Elisa ville vara som Berny. Medan Bernys "RIKTIGA" rättsprocess än så länge genererat.. inget?
Och sen tycker väl jag att Elisa verkar leva ett betydligt mindre dramatiskt liv än B, och jag har än så länge inte hört någon annan än Berny kasta skit på henne. Hon verkar tvärtom ganska omtyckt av gamla vänner osv. Hon må ha sina sidor av anledningar jag inte vet något om (utom nämnda rättegång) Men i Bernys ångvältsklass tycker jag inte hon verkar vara.
Att agera i affekt (som Elisa) tycker jag är en annan sak än att utstuderat försöka trasa sönder hela en persons trovärdighet och värdighet, så som Berny gjorde. För jag tror inte hon agerade i affekt över att bli skitsnackad om, jag tror hon var arg över att Elisa sa något som angränsade till en sanning B:s ego inte klarar av att hantera.
Citera
2014-04-02, 20:06
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labru
För jag tror inte hon agerade i affekt över att bli skitsnackad om, jag tror hon var arg över att Elisa sa något som angränsade till en sanning B:s ego inte klarar av att hantera.

Det har du troligtvis helt rätt i. Det jag tycker är mest intressant med Bernys "version" är egentligen hur talande den är för vad hon tycker om sig själv, hur högt hon värderar sig själv; den store Författaren, den som alla vill vara och umgås med, som folk efterapar, som folk vill försöka tillskansa sig ett bokkontrakt genom osv. Den grandiosa självbilden saknar verkligen gränser trots att hon försöker spela ödmjuk för hon vet att då brukar det alltid komma en och annan gullande kommentar i bloggen.
Citera
2014-04-02, 22:10
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labru
WHAT THE F angående Bernys senaste blogginlägg. Det osar i och för sig Berny Pålsson över det, och att hon inte har någon som helst självinsikt är väl redan känt, men att vara så jävla kall att man i princip ogiltiförklarar hela Elisas medverkan i Tony Meijer-rättegången, med motiveringen att Elisa bara vill härma den Å så stora författaren Lady Bernadette Af Pålsson, som minsann "försökt!" när hon inte haft pengar. Som slitit och jobbat och kämpat och agerat florence nightinggale, samtidigt som hon haft sin stora rättsprocess som kommer gå till historien med en ny tideräkning som följd "före och efter R"
Och att sitta och battla om vem som prostituerade sig först, eller raljera över Elisas "höga" skadestånd.
Hon är ju så mån om sitt eget lidande att det slår över

Det reagerade jag också på, men vet inte vad jag ska tro. Ska sätta mig och läsa domen i natt om inget oväntat händer inom jobbet. Men 230 000:- fick E i Tingsrätten i alla fall, vilket inte alls är ovanligt högt för den typen av brott.
Citera
2014-04-02, 22:49
Medlem
kupochans avatar
Miss berny Pålsson har skuld på 130.000 sen 2008. Betala av! Sluta shoppa versace parfymer. Om någon är intresserad, så har jag alla hennes domar.
Citera
2014-04-02, 22:52
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Det reagerade jag också på, men vet inte vad jag ska tro. Ska sätta mig och läsa domen i natt om inget oväntat händer inom jobbet. Men 230 000:- fick E i Tingsrätten i alla fall, vilket inte alls är ovanligt högt för den typen av brott.

Har du tillgång till domen och lust att dela med dig,så vore jag iaf tacksam!
Citera
2014-04-02, 22:56
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Miss berny Pålsson har skuld på 130.000 sen 2008. Betala av! Sluta shoppa versace parfymer. Om någon är intresserad, så har jag alla hennes domar.

Är det inte mer än 130 000:-? Inte för att det är småpengar, men jag trodde faktiskt att det var högre belopp det handlade om.
Du får gärna lägga upp domarna, för jag vill läsa!
Citera
2014-04-02, 23:09
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Har du tillgång till domen och lust att dela med dig,så vore jag iaf tacksam!

Kolla din inkorg! För jag vet inte om det är rätt att lägga upp den i tråden eller inte.
Citera
2014-04-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
vad är så hemskt med det, det är ju bättre än att bara sitta hemma och ta återfall.
Plus så tror jag Berny skulle må bra av att komma ut och jobba, nödvändigtvis inte med det yrket men med någonting som inte är för avancerat.

Edit: Ska till Pajnispung.
Nja, det var sättet det var skrivet på. Förnedrande, du förstår säkert.
Citera
2014-04-03, 00:47
Medlem

Det där klarade upp saken litegrann för mig... hade dock velat höra fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in