Citat:
Ursprungligen postat av
Kardnialvokal
Äh, de är lika goda kålsupare båda två. Jag kan tycka en stor del av Bernys kritik är befogad ärlig talat precis som att jag tycker att Elisas är det. Berny ljuger och manipulerar och Elisa säljer fittan av vad som tycks vara ett shoppingberoende utan dess like. De har nog båda lika stora problem att förhålla sig neutrala och subjektiva i de flesta situationer och tycks agera konstant i affekt. Det är rätt obvious att Elisa även kritiserar Berny för saker hon finner i sig själv (drogmissbruk, nakenbilder, svek osv) Självrannsakan är aldrig kul, så är det ju.
Ja, så kan det kanske vara. Men jag tycker ändå det är lite magstarkt när en menar att en redan fälld dom på 5 år (för enbart våldtäkterna han begick mot Elisa. sen 3 ytterligare för de andra) är fake, på grund av att Elisa ville vara som Berny. Medan Bernys "RIKTIGA" rättsprocess än så länge genererat.. inget?
Och sen tycker väl jag att Elisa verkar leva ett betydligt mindre dramatiskt liv än B, och jag har än så länge inte hört någon annan än Berny kasta skit på henne. Hon verkar tvärtom ganska omtyckt av gamla vänner osv. Hon må ha sina sidor av anledningar jag inte vet något om (utom nämnda rättegång) Men i Bernys ångvältsklass tycker jag inte hon verkar vara.
Att agera i affekt (som Elisa) tycker jag är en annan sak än att utstuderat försöka trasa sönder hela en persons trovärdighet och värdighet, så som Berny gjorde. För jag tror inte hon agerade i affekt över att bli skitsnackad om, jag tror hon var arg över att Elisa sa något som angränsade till en sanning B:s ego inte klarar av att hantera.