2014-03-24, 08:46
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Berny genom tiderna

1, Borderline
2, Schizofren/ Bipolär
3, ADHD, Aspergers, ADD, DID ( Fast den är väl fortfarande lite inne? )
4, Empatistörd och borderline igen var det väl va?

Har säkert glömt massor.

PTSD har du glömt. Och som oboyglas skrev bipolär var hon ju ett tag med.
Sedan finns ju de fysiska diagnoserna; Hepatit, PCO-S, förstadium (?) till HIV, förstadium till KOL som 19-åring och så vidare.
Citera
2014-03-24, 09:08
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
PTSD har du glömt. Och som oboyglas skrev bipolär var hon ju ett tag med.
Sedan finns ju de fysiska diagnoserna; Hepatit, PCO-S, förstadium (?) till HIV, förstadium till KOL som 19-åring och så vidare.

Skrev Bipolär.
Men finns säkert massor smådiagnoser som vi glömt, roligt dock att en diagnos kan bli populär.
Citera
2014-03-25, 17:47
Medlem
Får hon för det första tjäna pengar på bloggen om hon går på sjukersättning?
Citera
2014-03-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Får hon för det första tjäna pengar på bloggen om hon går på sjukersättning?

hon är väl utförsäkrad?
därför hon var tvungen att gå till arbetsförmedlingen för ett tag sedan, väl?
Citera
2014-03-29, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemanya
hon är väl utförsäkrad?
därför hon var tvungen att gå till arbetsförmedlingen för ett tag sedan, väl?

Om hon är utförsäkrad så borde hon stå på någon form av rehabiliteringspeng från F-kassan. Men då förväntar de sig motprestationer i form av arbetsrehabilitering och verksamhet. Och det har ju inte B visat några tecken på. Men någon inkomst har hon säkert och det verkar inte vara soc.

Ibland undrar jag över vad för jobb som skulle passa henne. Ingenting med varken djur eller människor verkar ju vara något som hon ska handskas med. Och tänk att ha henne med hennes mytomani och grandiost uppblåsta jag på en arbetsplats överhuvudtaget... *ryser*
Citera
2014-03-29, 16:10
Medlem
Kardnialvokals avatar
Älskar att Berny blir körd till mottagningen varje dag för att hämta sin sub. Det är exakt 750 meter från port till port. Ändå pallar hon röra röven mer än så trots att det handlar om hennes fucking submedicin. Att hon ens försöker övertala folk att hon går långpromenader med Theus får mig brista ut i skratt så spottet stänker.
Citera
2014-03-30, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KidUNot
Om hon är utförsäkrad så borde hon stå på någon form av rehabiliteringspeng från F-kassan. Men då förväntar de sig motprestationer i form av arbetsrehabilitering och verksamhet. Och det har ju inte B visat några tecken på. Men någon inkomst har hon säkert och det verkar inte vara soc.

Ibland undrar jag över vad för jobb som skulle passa henne. Ingenting med varken djur eller människor verkar ju vara något som hon ska handskas med. Och tänk att ha henne med hennes mytomani och grandiost uppblåsta jag på en arbetsplats överhuvudtaget... *ryser*

Det finns bra dagsverksamheter i Malmö, där tror jag Berny passat bra. Jag gick där själv i sena tonår efter att ha varit i vården länge och inte trodde mig om att klara ett normalt liv. Efter några månader med riktigt psykiskt sjuka insåg jag att jag nog kunde hantera världen och ett jobb bättre än dem och gav mig ut i den.
För Berny hade det gett kontinutet i vardagen och tillfredställelsen av att utföra saker. Man får sortera skruva till et färetag eller sy små påsar och vetekuddar som säljs i butiken. Man kan också jobba i det gemensamma cafet.
Men något annat har jag svårt att se Berny syssla med. Det skulle vara olika hjälpgrupper. Qvinnokulan i Malmö hade kanske varit något?

https://www.facebook.com/Q.qulan
Citera
2014-03-30, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KidUNot

Jag tror hon skulle fungera utmärkt som gårdsvaktmästare i allmännyttan. Hon kunde köra runt i en sånhär liten elbil med släp. Gå och plocka skräp med plockpinne. Behöver ingen uppmärksamhet eller uthållighet, hon kan avbryta, röka, sms:a, uppdatera bloggen osv när som. Skulle gå utmärkt att kombinera med att gå på sub.

Dessutom skulle alla som bor i området viska och vilja hälsa, småsnacka lite och ge henne uppmärksamhet.

Krävs förstås att hon har en arbetsledare som driver på henne lite och martyrer till arbetskamrater som ständigt täcker upp där hon brustit.
Citera
2014-03-31, 11:44
Medlem
kiwibeavers avatar
Någon som trillat dit igen månne ? Med tanke på det senaste blogginlägget.
Citera
2014-04-01, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Jag tror hon skulle fungera utmärkt som gårdsvaktmästare i allmännyttan. Hon kunde köra runt i en sånhär liten elbil med släp. Gå och plocka skräp med plockpinne. Behöver ingen uppmärksamhet eller uthållighet, hon kan avbryta, röka, sms:a, uppdatera bloggen osv när som. Skulle gå utmärkt att kombinera med att gå på sub.

Dessutom skulle alla som bor i området viska och vilja hälsa, småsnacka lite och ge henne uppmärksamhet.

Krävs förstås att hon har en arbetsledare som driver på henne lite och martyrer till arbetskamrater som ständigt täcker upp där hon brustit.
Nä FY!
Citera
2014-04-01, 08:52
Medlem
Gafflens avatar
vad är så hemskt med det, det är ju bättre än att bara sitta hemma och ta återfall.
Plus så tror jag Berny skulle må bra av att komma ut och jobba, nödvändigtvis inte med det yrket men med någonting som inte är för avancerat.

Edit: Ska till Pajnispung.
Citera
2014-04-02, 09:19
Medlem
kupochans avatar
Hon bashar ju Emma rejält i sitt svar på senaste bligginlägget (komnentar-fältet). Att Emma uttnyttjat henne för att få medicin samt att vara en starstruck tjej. Emma är som hon är, jag känner henne och ta mig fan hon har haft det tufft. Tuffare än miss berny Pålsson i uppväxten. Problemet är att hon inte vill prata vitt och brett om det som hänt som berny. Problem finns där. ...låt inte allt vara svart eller vitt.
Visst har Emma gjort val som inte är bra, visst har hon flängt runt med diagnoser. ..men det finns en orsak. Varför är just miss berny så snabb på att avfärda andras lidande och bagatellisera det? Jo, för att fokus alltid ska vara på just miss Pålsson. Lägg ner nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in