2010-02-18, 23:49
Medlem
Kan vara så att den inte går att söka på. Jag hittade den genom Berny's facebook.
Citera
2010-02-19, 06:47
Avslutad
print från Nicklas facebook:
http://i45.tinypic.com/95zij9.jpg

det här har han som text under sin bild:
Citat:
tydligen har man psykos, numera enligt expertisen

frisk snubbe berny har hittat.
Citera
2010-02-20, 00:05
Medlem
McNinjas avatar
Har inte orkat läsa riktigt hela tråden men:

Det är uppenbart att Berny's huvudproblem är en personlighetsstörning av cluster B typ, borderline med starka histrionisk och narcissistiska inslag. Schizofreni diagnosen tror jag inte ett ögonblick på. Det är inte allt ovanligt att borderlinebrudar "hör röster" i syfte att få extra uppmärksamhet/mediciner/vård och befria sig från ansvar.

Personlighetsstörningen gör att hon inte kan tillgodogöra sig terapi och är extremt svår att avgifta.
Berny är obotbar och det bästa alla inblandade kan göra är att ignorera henne.
Citera
2010-02-20, 06:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Här är dokumentären på Youtube om Berny Pålsson från SVT, anledningen till att tråden en gång skapades i Drogrehabdelen på Flashback:
http://www.youtube.com/watch?v=lDjuMGrhJKI

Det är den första av sex delar. Dokumentären ska ju givetivs sluta lyckligt, och i del 6 av det som ligger ute på Youtube så har Berny lyckats med att avgiftas och är med i Nyhetsmorgon på TV4.
Drogfri? Tss...
Hon ser rejält nerdrogad ut när hon är med i Nyhetsmorgon, troligen på benso... Cirka 1:43 in i sista biten, man ser det tydligt, extra tydligt om man ser hela dokumentären och hur hon är när hon inte är påtänd givetvis.

Sista delen med Nyhetsmorgon: http://www.youtube.com/watch?v=Yp55CUuRyYU
Citera
2010-03-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Gillade henne inte nåt vidare, tyckte hon gjorde så stor grej av sitt missbruk.

För du gör ju inte en stor grej av ditt missbruk?
Citera
2010-03-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepparkakan
Personen hon anmälde för övergreppet vet jag inte riktigt vem det är, men som jag har fattat det är det en person hon skriver om i första boken.

kanske bäst och klargöra lite kring just den delen. det är hennes äldre bror hon anklagar för våldtäkt. amElia har även påstått offentligt (bl.a. på helgon) att berny skulle haft sex med sin egen bror en julafton och att den här brorens sambo kommit på dem men bara vänt på klacken & gått ut därifrån. verkar vara en störd familj av rang. sen kan jag inte säga att amelia är den pålitligaste källan heller då hon själv kommer från ett sargat hem med både en mor och syster som knarkat ihjäl sig, plus att hon själv är missbrukare. det är så tragiskt att man vill gråta.

sen bör jag kanske nämna att det här med broren även kom på tråden i "bernyforumet" diskuteraberny, och då skrev en person där som åtminstone utgav sig för att vara berny, och det tror jag att det var också, och bad om att få det nedstängt och menade på att den här våldtäktsanmälan är så "känslig" att hon bara kunde ringa åklagaren i ärendet och få hela skiten nerstängd direkt. något som aldrig hände.
Citera
2010-03-03, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McNinja
Har inte orkat läsa riktigt hela tråden men:

Det är uppenbart att Berny's huvudproblem är en personlighetsstörning av cluster B typ, borderline med starka histrionisk och narcissistiska inslag. Schizofreni diagnosen tror jag inte ett ögonblick på. Det är inte allt ovanligt att borderlinebrudar "hör röster" i syfte att få extra uppmärksamhet/mediciner/vård och befria sig från ansvar.

Personlighetsstörningen gör att hon inte kan tillgodogöra sig terapi och är extremt svår att avgifta.
Berny är obotbar och det bästa alla inblandade kan göra är att ignorera henne.

du satte verkligen huvudet på spiken där.
Citera
2010-03-07, 14:16
Medlem
Äntligen en uppdatering från bloggen! Lite utdrag:

Citat:
det är LVM utredning på mig nu så jag och nicklas var på ett beroendemöte i fredags och jag ska prata med dom igen i veckan. hur mycket droger jag tar är oväsentligt just nu men jag äter och sover regelbundet och jag sover dessutom ofta helt utan sömntabletter. det har inte hänt sedan jag var barn.

Citat:
vi har varit med om bråk med familjen pålsson och polis och överdos och diverse löst folk som jävlas på alla sätt. jag fick slåss här om sistens, jag är inte i form men han förtjänade den sparken och egentligen mer.

Citat:
vad som hänt dom här månaderna? jag har haft en apatisk period, isolerat mig och mått rätt dåligt. men ändå så pass bra att jag tagit mig ur apatin. om jag inte hade träffat nicklas och blivit kär så hade jag gått under mentalt och fysiskt. jag mår bättre än jag hade förväntat mig. jag klarar mig och lever och överlever, har börjat bygga ett liv med nicklas och milo.

"Bygga ett liv"
Verkligen att bygga ett liv genom att flytta ihop med en heroinist och börja punda igen utav helvete. Men hey, hon "sover ju oftast helt utan sömntabletter". Strongt!
Citera
2010-03-07, 15:08
Medlem
snackar ni fortfarande om den här smutsbruden,blir bara äcklad när jag ser henne
Citera
2010-03-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepparkakan
Bernys ex Amelia har skrivit följande på Helgon:

"nej inte en sak och det kommer jag aldrigfå, hon och hennes insest familj skyddar ju varann och när berny knulllar med sin bror en julafoton och hans fru ser dem men bara går ner och låtsas allt är bra då fattar man att mina saker aldrig kommer igen, men jag lever ialla fall och det gör inte alla"

Bittert ex eller sanning i det hela? Det låter som en märklig sak att hitta på för att man är bitter, men det låter också alldeles för bisarrt för att vara sant. Vad tror ni?

Berny har 2 äldre bröder, så frågan är vilken av dem det skulle vara. En av familjerna finns i bekanskapskretsen och vad jag har förstått så talas det tyst om hennes existens.

Nu har jag kollat på diskuteraberny.blogg.se och förstått vilken bror det gäller. Hoppsan, det klargjorde en hel del saker för mig.
Senast redigerad av MissRobinson 2010-03-08 kl. 15:33.
Citera
2010-03-08, 17:19
Avslutad
Har inte Berny en yngre bror också?
Citera
2010-03-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Har inte Berny en yngre bror också?

Jo, 2 äldre bröder, 2 äldre systrar och en yngre bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in