2014-03-03, 20:35
Medlem
Denosynliges avatar
OMFG!

Folk gnäller på nivån här i denna fb tråd. Nivån i kommentarsfälten i Bernys blogg tar då ändå priset, då den nivån är då fan lägre än glocalnet. Sopa rent framför er egen dörr och tänk efter hur ni själva uttalar er!

Och Berny muckar gräl med en stor turk oh herre guuuuuud. Jag orkar inte.

På facebook skriver hon om att hon bokat tid hos veterniär angående hans matvanor. Jag kan tala om problemet på en gång. Theus får fel mat, hundar ska helst inte äta kulor, även om det säljs som "hundmat" så finns det tyvärr inget som säger att det är den optimala maten, man måste ta reda på sånt själv, har du inte gjort det Berny? Du som vill Theus bästa kanske borde veta att hundar inte ska äta varken korv, köttbullar eller pastej, ingen människomat punkt. Hundar ska äta kött, organ och ben. Ge honom det i rätt proportioner så ska du se att han kommer må bättre och äta bättre. Läs på om Barf för fan. ELLER nu när du trillat ner i knarkeriet igen så kanske du borde lämna bort honom till någon som faktiskt vet vad dom gör?
Citera
2014-03-03, 20:52
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige

På facebook skriver hon

En liten pucko-fråga här.. men jag har seriös fobi för det stället.. är Bernys profil helt publik? Vill du länka till den direkt (om man får det enligt reglerna)? (jag har nämligen aldrig varit inne på den så vitt jag minns).
Citera
2014-03-04, 12:42
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
En liten pucko-fråga här.. men jag har seriös fobi för det stället.. är Bernys profil helt publik? Vill du länka till den direkt (om man får det enligt reglerna)? (jag har nämligen aldrig varit inne på den så vitt jag minns).

https://www.facebook.com/berny.palsson
Just nu är inläggen hon skriver offentliga men hon brukar växla lite med det ibland när det passar henne
Citera
2014-03-04, 12:46
Medlem
mittenskittens avatar
"Tatuerat in Nicklas sista ord i livet som har burit mig framåt sedan dess. Nu står hans sista ord på min underarm."... så skriver hon på sin Facebook när hon länkar till blogginlägget om hennes nya tatuering.

Så hans sista ord, som var så hemliga och heliga enligt henne, var alltså "tultan, du kommer fixa det". SÅ JÄVLA FUCKING HELIGT och speciellt, verkligen. Eh vafan Berny.
Citera
2014-03-04, 13:03
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
https://www.facebook.com/berny.palsson
Just nu är inläggen hon skriver offentliga men hon brukar växla lite med det ibland när det passar henne

Ska bara skriva tack här! Någon var generös och Pmade mig den också!
Citera
2014-03-04, 13:15
Medlem
Citat:
Hundar ska äta kött, organ och ben. Ge honom det i rätt proportioner så ska du se att han kommer må bättre och äta bättre. Läs på om Barf för fan. ELLER nu när du trillat ner i knarkeriet igen så kanske du borde lämna bort honom till någon som faktiskt vet vad dom gör?

Att barfa hunden kräver kunskap, engagemang och pengar. Ingenting som Berny skulle klara av ens i drogfritt tillstånd och ingenting som jag hoppas att hon försöker sig på.
De flesta hundar äter torrfoder/blötfoder med stor aptit och lever långa, friska liv.
Theus äter dåligt för att han inte får den fysiska och psykiska stimulans han behöver och antagligen är orolig och otrygg. Ett kostschema lär knappast hjälpa och det verkar mer som hon är ute efter en desperat kvick-fix. Tvärt emot vad många tror så kan en hund faktiskt svälta sig själv till döds i desperata lägen.
Så jag hoppas ändå att det är sant att hon ska ta honom till veterinären.
Senast redigerad av lillamopsen 2014-03-04 kl. 13:21.
Citera
2014-03-04, 15:03
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Att barfa hunden kräver kunskap, engagemang och pengar. Ingenting som Berny skulle klara av ens i drogfritt tillstånd och ingenting som jag hoppas att hon försöker sig på.
De flesta hundar äter torrfoder/blötfoder med stor aptit och lever långa, friska liv.
Theus äter dåligt för att han inte får den fysiska och psykiska stimulans han behöver och antagligen är orolig och otrygg. Ett kostschema lär knappast hjälpa och det verkar mer som hon är ute efter en desperat kvick-fix. Tvärt emot vad många tror så kan en hund faktiskt svälta sig själv till döds i desperata lägen.
Så jag hoppas ändå att det är sant att hon ska ta honom till veterinären.

Så sant som det var sagt. Men det finns faktiskt flera företag som säljer färdig barf mat (i rätt proportioner), te.x Mush eller Bravo. Så det är ju något som hon kanske borde ta en funderare på. Har man inte tiden, engagemanget eller pengarna ja då kanske man inte ska ha hund helt enkelt. Samma med alla husdjur, kan du inte ta hand om dem ordentligt och ge dem rätt mat så ska du nog inte ha djur.

Ja det finns många hundar som lever på kulor hela livet och som dör i förtid också. Hundar får sjukdomar och åkommor nu för tiden som dom inte ens borde ha. Typ diabetes te.x, en hund som får rätt mat får inte typ 2 diabetes.

Men det här blev OT men han har förmodligen dom andra problemen också som du pratar om.
Citera
2014-03-04, 15:59
Medlem
Citat:
Har man inte tiden, engagemanget eller pengarna ja då kanske man inte ska ha hund helt enkelt. Samma med alla husdjur, kan du inte ta hand om dem ordentligt och ge dem rätt mat så ska du nog inte ha djur.

Ja, det är ju det som är kärnan. Det finns inget tips man kan ge henne. Hundar kräver att man är fysiskt och psykiskt stabil eller att man har människor omkring sig som är stabila och kan ge hunden det den behöver. Men det har ju sagts tusen gånger tidigare…

Bara det att hon håller fast vid att Theus problem är att han är “kräsen”.
Det är alltså honom det är fel på då han inte äter?
Citera
2014-03-04, 17:34
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Ja, det är ju det som är kärnan. Det finns inget tips man kan ge henne. Hundar kräver att man är fysiskt och psykiskt stabil eller att man har människor omkring sig som är stabila och kan ge hunden det den behöver. Men det har ju sagts tusen gånger tidigare…

Bara det att hon håller fast vid att Theus problem är att han är “kräsen”.
Det är alltså honom det är fel på då han inte äter?

Precis. Nä det är som svårt för mycket av den kunskap man själv besitter är sådant som hon också som hundägare borde/kunna/veta redan vid det här laget, men det gör hon inte så hon ligger efter alldeles för mycket.
Men jag hoppas ändå mest av allt på att Berny faktiskt ska hålla sitt ord och lämna bort Theus till någon som kan hundar. Ska hon hålla på och trilla tillbaka ner i knarkeriet titt som tätt så kommer hon inte klara av att ta hand om Theus i längden, hon klarar inte av att ta hand om honom redan som det är nu liksom. Det ser inte särskilt ljust ut. Sen hoppas jag också att Miia finns där och hjälper men förstår ändå ifall hon tar avstånd ifall Berny pundar igen, vilket hon mest troligt gör nu igen.

Theus är inte kräsen, han vill förmodligen bara inte äta sånt som inte är naturligt för honom att äta, typ som processerade spannmåls baserade kulor... Sen innehåller det nog inte tillräckligt av rätt sorts näring som han behöver heller

Det är som om vi skulle käka cornflakes frukost, lunch och middag. inte så konstigt man inte vill äta av det till slut. Näringsbrist får man nog också räkna med i långa loppet.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-03-04 kl. 17:40.
Citera
2014-03-04, 23:55
Medlem
kiwibeavers avatar
Och nu var är hon igång på bloggen och framställer allt väldigt dramatiskt. Ena sekunden ska hon dö och tre meningar senare så är hon för envis för att dö.

Jag kan inte förstå hur hon ens orkar hålla på med sitt tycka-synd-om-mig skit.

Ja Berny, du är JÄTTESTARK som "blottar din strupe". Lägg ner för i helvete människa!
Citera
2014-03-05, 00:04
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
"Tatuerat in Nicklas sista ord i livet som har burit mig framåt sedan dess. Nu står hans sista ord på min underarm."... så skriver hon på sin Facebook när hon länkar till blogginlägget om hennes nya tatuering.

Så hans sista ord, som var så hemliga och heliga enligt henne, var alltså "tultan, du kommer fixa det". SÅ JÄVLA FUCKING HELIGT och speciellt, verkligen. Eh vafan Berny.

Seriöst? Är det verkligen din sak att avgöra vad som är speciellt och inte i en relation mellan två människor som du aldrig ens har träffat?
Citera
2014-03-05, 12:13
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Seriöst? Är det verkligen din sak att avgöra vad som är speciellt och inte i en relation mellan två människor som du aldrig ens har träffat?

Nej. Men som vanligt ska hon överdriva och överdramatisera allting, finns liksom ingenting i hennes liv som INTE är överdrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in