2014-02-02, 15:19
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Jag kör både heroin och en del uppåt nu och jag kör tillräckligt mycket på varor att jag blir abstinent,

Japp. Rakt in i kaklet igen.
Citera
2014-02-02, 18:59
Medlem
Läste precis på:
http://www.skane.se/sv/Webbplatser/Psykiatri-Skane/Vuxenpsykiatri/Lund/Mottagningar/Metadonmottagning/
att det krävs " minst 1-årigt, dokumenterat tvångsmässigt intravenöst opiatmissbruk"
för att få genomgå substitutionsbehandling. Berny har ju hävdat att hon under en lång tid varit drogfri (dvs innan avslaget på behandlingshemmet). Om hon nu var drogfri under den tiden så borde hon inte vara berättigad substitutionsbehandling. Alternativt så slutade hon aldrig missbruka. Det ligger helt enkelt en hund begraven.
Citera
2014-02-02, 19:11
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Left.
Läste precis på:
http://www.skane.se/sv/Webbplatser/Psykiatri-Skane/Vuxenpsykiatri/Lund/Mottagningar/Metadonmottagning/
att det krävs " minst 1-årigt, dokumenterat tvångsmässigt intravenöst opiatmissbruk"
för att få genomgå substitutionsbehandling. Berny har ju hävdat att hon under en lång tid varit drogfri (dvs innan avslaget på behandlingshemmet). Om hon nu var drogfri under den tiden så borde hon inte vara berättigad substitutionsbehandling. Alternativt så slutade hon aldrig missbruka. Det ligger helt enkelt en hund begraven.

Ja fast det är på regions skånes metadonmottagning, de har mycket högre krav på patienterna och om du missbrukar vid sidan av din behandling blir du kickad efter typ två gånger. INM har en egen LARO-behandling och de verkar ha lägre krav. Sen tror jag att Berny VAR ren en tid förvisso men började antagligen i somras igen (då troligtvis amfetamin) i samband med att hon träffade Emma. Heroinet har hon nog inte missbrukat lika länge men hey, vem vet?

Edit:
Kan inte låta bli att fnissa varje gång hon refererar till narkotika som "varor". Du är så badass Bönan
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-02-02 kl. 19:16.
Citera
2014-02-02, 20:06
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Left.
Läste precis på:

Hon har ju redan sagt i bloggen att hon börjat knarka igen.
Citera
2014-02-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Hon har ju redan sagt i bloggen att hon börjat knarka igen.
Left menar att hon knarkat hela tiden.
Citera
2014-02-03, 03:54
Medlem
Ps; En dokumentär ni borde se om RIKTIG djurmisshandel!

http://dreamfilm.se/movies/details/1960-hundens-samsta-van/

50 hundar i en liten lägenhet, varav 8 döda stinkande ruttna kadaver. Tycker man borde lägga mer energi på sådana fall än att jaga en enskild person som gör sitt yttersta.
Citera
2014-02-03, 05:50
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Ps; En dokumentär ni borde se om RIKTIG djurmisshandel!

http://dreamfilm.se/movies/details/1960-hundens-samsta-van/

50 hundar i en liten lägenhet, varav 8 döda stinkande ruttna kadaver. Tycker man borde lägga mer energi på sådana fall än att jaga en enskild person som gör sitt yttersta.

"Det hade kunnat vara värre" menar du? Det kan alltid bli värre! Bernys bristande skötsel av Theus är inte helt plötsligt okey bara för att det finns värre fall där ute. Perspektiv i all ära men sluta nu rättfärdiga Bernys beteende. Att man gör sitt yttersta gör inte att det automatiskt är tillräckligt, många gånger måste man inse sina förmågor och brister och veta med sig själv vad man klarar av och inte. Ska man ha hund så måste man klara av att hålla en viss standard vad gäller skötseln. Jag tvivlar inte en sekund på att Berny vill Theus bästa men däremot tror jag att hon kanske inte vill förstå själv att hennes skötsel är bristfällig många gånger. Jag tycker det är ganska självklart hur olämpligt det är att ha hand om hund när man pundar som sagt. Då spelar det egentligen ingen roll hur mycket man anstränger sig, just det faktumet att man pundar gör direkt att du inte är lämplig att ha hand om en hund.

Som tur är så verkar ju Berny iaf i viss mån förstå detta själv. Jag hoppas för hennes och Theus skull att hon kommer igång med sub/meta snart och får ordning på tillvaron igen utan dödsknark så hon kan ta hand om Theus ordentligt. Om inte så hoppas jag att hon tar sitt förnuft till fånga och lämnar honom med någon som kan ta hand om honom ordentligt.
Citera
2014-02-03, 13:52
Medlem
i inlägget med rubriken "berny svarar" ser man åter igen hur hon mer eller mindre tvingar sin hund att fatta mänsklig psykologi.
berny, han skiter i att du "sjunger" för honom. helst av allt vill han nog bara få vara en hund.
Citera
2014-02-03, 14:11
Medlem
Tramserier med hunden! Man ser ju att han ser hur fin ut som helst och verkar må bra. Hittar ni inget annat att hacka på?
Citera
2014-02-03, 14:36
Medlem
EttNypons avatar
Citat:
Tramserier med hunden! Man ser ju att han ser hur fin ut som helst och verkar må bra. Hittar ni inget annat att hacka på?

Sluta nu. Alla är trötta på dig. En sådan hund ska inte ha snabbpromenader så att han bara får göra sina behov och 40 minuter var tredje dag är fan djurplågeri...
Citera
2014-02-03, 15:44
Medlem
Citat:

Alltså åh tyst. En collie är en brukshund, alltså en aktiv hund som kräver promenader och annan aktivering i form av lydnadsträning eller annat. Berny verkar för det första inte ens ha det hundintresset, och för det andra så verkar hon inte veta speciellt mycket alls om sin ras. Därför tycker jag att det är jätteorättvist av henne att behålla Theus. Jag förstår ju att det är jobbigt att lämna bort sin hund, men när det kommer till djur får man faktiskt sluta vara så himla egoistisk! Hur kan man ens tro att man kan ta hand om en hund när man inte ens kan ta hand om sig själv?
Citera
2014-02-03, 15:49
Medlem
Gafflens avatar
Blir frustrerad, Berny skulle ju kunnat klara det på dina 3000 chanser, men innerst inne tror jag inte hon vill helhjärtat.
Men det kan jag ändå förstå, för ibland känns det skönt att vara den sjuke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in