Citat:
Ursprungligen postat av
Pajnispung
Ps; En dokumentär ni borde se om RIKTIG djurmisshandel!
http://dreamfilm.se/movies/details/1960-hundens-samsta-van/
50 hundar i en liten lägenhet, varav 8 döda stinkande ruttna kadaver. Tycker man borde lägga mer energi på sådana fall än att jaga en enskild person som gör sitt yttersta.
"Det hade kunnat vara värre" menar du? Det kan alltid bli värre! Bernys bristande skötsel av Theus är inte helt plötsligt okey bara för att det finns värre fall där ute. Perspektiv i all ära men sluta nu rättfärdiga Bernys beteende. Att man gör sitt yttersta gör inte att det automatiskt är tillräckligt, många gånger måste man inse sina förmågor och brister och veta med sig själv vad man klarar av och inte. Ska man ha hund så måste man klara av att hålla en viss standard vad gäller skötseln. Jag tvivlar inte en sekund på att Berny vill Theus bästa men däremot tror jag att hon kanske inte vill förstå själv att hennes skötsel är bristfällig många gånger. Jag tycker det är ganska självklart hur olämpligt det är att ha hand om hund när man pundar som sagt. Då spelar det egentligen ingen roll hur mycket man anstränger sig, just det faktumet att man pundar gör direkt att du inte är lämplig att ha hand om en hund.
Som tur är så verkar ju Berny iaf i viss mån förstå detta själv. Jag hoppas för hennes och Theus skull att hon kommer igång med sub/meta snart och får ordning på tillvaron igen utan dödsknark så hon kan ta hand om Theus ordentligt. Om inte så hoppas jag att hon tar sitt förnuft till fånga och lämnar honom med någon som kan ta hand om honom ordentligt.