Citat:
Ursprungligen postat av
donnamanlove
Wow. Nu har vården otroligt nog gått emot Bernys vilja och gett henne avslag på ansökan om behandlingshem, vilket inte är mer än rätt. Men nu ska hon tänka över om hon ändå ska ansöka om personlig assistent
Vet inte om man ska skratta eller gråta?
Man blir ju alldeles matt på människan.
Ärligt talat - varför exakt tyckte hon att det var en bra idé att ansöka om behandlingshem nu igen? För att åka in och vila upp sig lite? Och vad exakt skulle en personlig assistent göra åt henne? Springa efter henne och kasta änglaglitter och vicka lite på fingret när Berny är på väg att ta ännu ett av sina dåliga beslut?
Jag fattar inte riktigt vad hon förväntar sig av sjukvården egentligen. Hon vill ju bara bli daddad med.
Citat:
Ursprungligen postat av
smokemeaway
Hur sjutton kan personalen uppmana henne till att söka en personlig assistent (skrivet i en svarskommentar på Lucia-inlägget)?!
OK, jag tror ju egentligen inte att det stämmer, men i vilket fall som helst så är det bara helt jäkla vrickat.
Gissar på att hon gnällde om att hon inte får tillräckligt med hjälp och en av de som arbetar på LSS-boendet till slut tappade tålamodet och sa något i stil med "men då får du väl söka efter personlig assistent då". Berny har ju megaextremasperger (dock inte utvecklingsstörning) nu så hon förstår ju inte sarkasm.
Citat:
Ursprungligen postat av
attackkatt
Fast tror du inte att det handlar om att hon inte kommer flytta? Alltså jag tror faktiskt inte att hon kommer få till en flytt. Jag har ingen koll egentligen, men jag tvivlar starkt på att man bara kan flytta till en annan LSS-lägenhet 70 mil bort om det inte finns särskilda skäl. Om typ 1-2 månader kommer hon bergis säga att hon ska stanna för att "hon inte gett Malmö en riktig chans" (igen).
Jag har också varit lite förvånad över hur hon har pratat om att flytta till Stockholm som om det skulle hända snarast - det är ju rätt hårt tryck på LSS-boenden och jag kan inte tänka mig att Berny blir prioriterad eftersom hon redan har en lägenhet. Kanske var därför hon ville till behandlingshemmet under tiden? Hon hoppades på att det skulle sätta press på dom att hitta ett mer permanent boende åt henne igen...