2013-12-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Alltid tyckt det är vansinne att skriva ut z-analoger för sömn. Det finns andra sömnmedel som inte är beroendeframkallande och som fungerar. Skulle tro att de flesta borderlinetjejerna missbrukar sin stilnoct/imovane genom att inte gå och lägga sig direkt i samband med intag utan sitter uppe istället och nyttjar ruset.

Berny gör ju det i alla fall. Hon har ofta skrivit att hon tagit flera stilnoct tillsammans med sprit på dagtid. Gjorde hon flera ggr enligt böckerna tex. Säkerligen än idag, hon klarar inte av att ändra på sig.
Citera
2013-12-22, 11:29
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Wow. Nu har vården otroligt nog gått emot Bernys vilja och gett henne avslag på ansökan om behandlingshem, vilket inte är mer än rätt. Men nu ska hon tänka över om hon ändå ska ansöka om personlig assistent
Vet inte om man ska skratta eller gråta?

Man blir ju alldeles matt på människan.

Ärligt talat - varför exakt tyckte hon att det var en bra idé att ansöka om behandlingshem nu igen? För att åka in och vila upp sig lite? Och vad exakt skulle en personlig assistent göra åt henne? Springa efter henne och kasta änglaglitter och vicka lite på fingret när Berny är på väg att ta ännu ett av sina dåliga beslut?

Jag fattar inte riktigt vad hon förväntar sig av sjukvården egentligen. Hon vill ju bara bli daddad med.

Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Hur sjutton kan personalen uppmana henne till att söka en personlig assistent (skrivet i en svarskommentar på Lucia-inlägget)?!
OK, jag tror ju egentligen inte att det stämmer, men i vilket fall som helst så är det bara helt jäkla vrickat.

Gissar på att hon gnällde om att hon inte får tillräckligt med hjälp och en av de som arbetar på LSS-boendet till slut tappade tålamodet och sa något i stil med "men då får du väl söka efter personlig assistent då". Berny har ju megaextremasperger (dock inte utvecklingsstörning) nu så hon förstår ju inte sarkasm.

Citat:
Ursprungligen postat av attackkatt
Fast tror du inte att det handlar om att hon inte kommer flytta? Alltså jag tror faktiskt inte att hon kommer få till en flytt. Jag har ingen koll egentligen, men jag tvivlar starkt på att man bara kan flytta till en annan LSS-lägenhet 70 mil bort om det inte finns särskilda skäl. Om typ 1-2 månader kommer hon bergis säga att hon ska stanna för att "hon inte gett Malmö en riktig chans" (igen).

Jag har också varit lite förvånad över hur hon har pratat om att flytta till Stockholm som om det skulle hända snarast - det är ju rätt hårt tryck på LSS-boenden och jag kan inte tänka mig att Berny blir prioriterad eftersom hon redan har en lägenhet. Kanske var därför hon ville till behandlingshemmet under tiden? Hon hoppades på att det skulle sätta press på dom att hitta ett mer permanent boende åt henne igen...
Citera
2013-12-22, 12:52
Medlem
kupochans avatar
Något jag har funderat rätt mycket på är att hon i Vingklippt ängel och lite titt som tätt hävdar att hon "knappt äter nåt" och ändå är rätt mullig.
Vad jag sett av gamla bilder (tiden från Vingklippt) så har hon alltid varit mullig eller "normalbyggd". Att hon skulle vara jättesmal och bordeline-anorexia har jag aldrig sett henne i alla fall.
Att hon Aurora hade Anorexi, det förstår jag efter att ha sett b.la hennes facebook och dylikt.
Men egentligen var alla de här änglabrudarna rätt "normala" eller lite mulligare.
Jag vet att det kanske är lite fult att hålla på att haka upp sig på deras kroppar, de får ju se ut som de vill, men att hävda att man är smal och bräcklig, är att gå till överdrift tycker jag.
Citera
2013-12-22, 13:16
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Något jag har funderat rätt mycket på är att hon i Vingklippt ängel och lite titt som tätt hävdar att hon "knappt äter nåt" och ändå är rätt mullig.
Vad jag sett av gamla bilder (tiden från Vingklippt) så har hon alltid varit mullig eller "normalbyggd". Att hon skulle vara jättesmal och bordeline-anorexia har jag aldrig sett henne i alla fall.
Att hon Aurora hade Anorexi, det förstår jag efter att ha sett b.la hennes facebook och dylikt.
Men egentligen var alla de här änglabrudarna rätt "normala" eller lite mulligare.
Jag vet att det kanske är lite fult att hålla på att haka upp sig på deras kroppar, de får ju se ut som de vill, men att hävda att man är smal och bräcklig, är att gå till överdrift tycker jag.

Har också tänkt på det, hon påstår i boken att hon är sjuukligt smal och inte vill äta något alls, men om man ser på alla -naken-ung-och-het-i-för-små-kläder bilder hon har så syns det tydligt att hullet finns.

Dock handlar nog Bernys vikt mest om att hon är spritfet.
Citera
2013-12-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Har också tänkt på det, hon påstår i boken att hon är sjuukligt smal och inte vill äta något alls, men om man ser på alla -naken-ung-och-het-i-för-små-kläder bilder hon har så syns det tydligt att hullet finns.

Hon påstod att hon vägde 43 kg, inte åt på tre dagar, när hon väl åt var det vaniljyoughurt och strössel typ.... Låter ju klassiskt bernyanskt överdrivet.
Men jag har läst nånstans att nån som bodde med henne och Jonas (Lu**as?) bekräftade att hon faktiskt inte åt annat än gröna äpplen trots att de lagade riktig mat åt henne. Istället hävdade hon att de (Jonas) försökte tvångssvälta henne... Jag vet inte om det var här i tråden, nån som känner igen det? Jag vet att Jonas och hans polare inte är trovärdiga men det är å andra sidan inte Berny heller....
Men att hon inte äter speciellt mycket kan ju då stämma. Dock säger det inget om hur hennes kropp ser ut för jag har då aldrig sett nån bild på henne då hon varit SMAL, hon har alltid sett svullen och plufsig ut och jag tror som gafflen att det är pga spriten. Och total avsaknad av fysisk aktivitet.
Citera
2013-12-22, 14:08
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:

Finns ett kort på henne och Jonas där hon är sjukligt smal dock.... sen vet jag inte om det är bara det kortet eller om hon såg ut så då.
Citera
2013-12-22, 14:09
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:

Jag kommer inte ihåg hur hon såg ut då, men något jag tänkt på var att hon var större än någonsin ganska direkt efter hemlösheten (tänk bland annat bilden som var på henne när hon i Aftonbladets debatt gnällde om att soc inte gett henne och Nicklas en lägenhet). Hur fasen gick det till? Hon kan ju inte direkt ätit upp sig under hemlösheten?

Edit: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13883956/619/normal/31b58b17d08b3/berny.jpg

Det ska även finnas någon helkroppsbild på henne i prickig klänning där man ser att hon är stor.
Senast redigerad av donnamanlove 2013-12-22 kl. 14:12.
Citera
2013-12-22, 14:15
Medlem
William Hainess avatar
Äter man tio olika psykmediciner (i synnerhet neuroleptika) så brukar det vara rätt svårt att hålla vikten.
Citera
2013-12-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Jag kommer inte ihåg hur hon såg ut då, men något jag tänkt på var att hon var större än någonsin ganska direkt efter hemlösheten (tänk bland annat bilden som var på henne när hon i Aftonbladets debatt gnällde om att soc inte gett henne och Nicklas en lägenhet). Hur fasen gick det till? Hon kan ju inte direkt ätit upp sig under hemlösheten?

Edit: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13883956/619/normal/31b58b17d08b3/berny.jpg

Det ska även finnas någon helkroppsbild på henne i prickig klänning där man ser att hon är stor.

Tänkte också på det när jag läste artikeln förut, hon ser inte ut att ha lidit av hemlösheten, hon har en präktig valk som väller ut vid armhålan...
Ser faktiskt väldigt välgödd ut, inte det minsta avtärd och mager. Nicklas däremot såg ju ut som en pinne....
Jag gillar hur hon fylle-tittar i kors på bilden dock. Fint med omväxling till alla porriga sugkäfts-bilder.
Citera
2013-12-22, 14:22
Avslutad
Citat:

Det är ju inte ett ord som är sant i hennes böcker. Åren efter har lögnerna och överdrifterna nedmonterats, en efter en. Det är egentligen nu man ska läsa dem för första gången, efter att ha samlat på sig fakta och information. Då skulle man ha ett helt annat förhållningssätt till dem än vad man hade när man tittade i dem när de gavs ut.

Man får väl hoppas att B-anerna som får för sig att börja glittra, hittar till denna tråd.
Citera
2013-12-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Äter man tio olika psykmediciner (i synnerhet neuroleptika) så brukar det vara rätt svårt att hålla vikten.

Jo, det är riktigt.
Det har nog en del i det hela. Samt all alkohol.
Citera
2013-12-22, 14:27
Medlem
donnamanloves avatar
Till exempel här (http://cdn.buzznet.com/assets/users15/twixter/default/berny-p-lsson--large-msg-117544770934.jpg) kan man dock inte anklaga henne för att vara fet, och det är väl från Vingklippt-tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in