Citat:
Nej du vinklar det jag skriver. Jag berättar kortfattat hur det går till. Det företag som delat ut varorna kan välja två alternativ som företag: 1 polisanmäla mig för bedrägeri men jag har skrivit under med eget namn och inte haft "uppsåt att bedra". 2. skicka räkningen till inkasso och jag kan bestrida fakturan med en enkel skrivelse angående att jag inte är överens om beställningen och det går därmed inte vidare till kronofogden osv. det kostar dom mer att dra till en så kallad tvist angående mitt bestridande och om polisen kommer fram till att jag begått något brottsligt med uppsåt så kan jag bli förlagd att betala en summa till brottsoffer. Resten går jag inte in på såklart.
jag personligen tycker att det är värre med mänsklighetens sveda och värk än med ett företags ekonomiska sveda och värk.
Klart att jag själv bär ett ansvar men jag försöker inte rättfärdiga- tvärtom visa på hur människor
sjunker på så många sätt av skiten. Jag precis som alla som tar heroin.
sedan råder jag faktiskt dig att kolla upp saker du utalar dig om mycket mer. du är full av så mycket svammel. länsstyrelsen utreder naturligtvis inte efter en blogg oavsett om den är min egen eller andras. ta en dag och använd google och ta fram lagar och information om allt du verkar fundera på och sedan kan du kolla hur olika lagar tex används i vilket syfte i vilken ordning med mera så får du bättre koll på hur verkligheten ser ut. till sist kan du använda hjärnan för att se svagheterna och bristerna i lagarna och hur dom tillämpas så får du en större uppfattning om hur det faktiskt fungerar- och inte.
jag personligen tycker att det är värre med mänsklighetens sveda och värk än med ett företags ekonomiska sveda och värk.
Klart att jag själv bär ett ansvar men jag försöker inte rättfärdiga- tvärtom visa på hur människor
sjunker på så många sätt av skiten. Jag precis som alla som tar heroin.
sedan råder jag faktiskt dig att kolla upp saker du utalar dig om mycket mer. du är full av så mycket svammel. länsstyrelsen utreder naturligtvis inte efter en blogg oavsett om den är min egen eller andras. ta en dag och använd google och ta fram lagar och information om allt du verkar fundera på och sedan kan du kolla hur olika lagar tex används i vilket syfte i vilken ordning med mera så får du bättre koll på hur verkligheten ser ut. till sist kan du använda hjärnan för att se svagheterna och bristerna i lagarna och hur dom tillämpas så får du en större uppfattning om hur det faktiskt fungerar- och inte.
Du får tro vad du vill Berny men jag har kontaktat djurskyddsinspektören på Länsstyrelsen Skåne och det dom kommer göra nu är gå igenom den information jag skickat över. Och appropå lagar, har du koll på djurskyddslagen (SFS 1988:534)? Det är nämligen den som kommer ligga till grund för vad Länsstyrelsen tar för beslut enligt den person jag talat med. Enligt samma lag är dom tvingade att göra en utredning i sådana här ärenden. Att informationen kommer från en blogg är irrelevant i det här fallet då det är tydligt att du har ett svårt missbruk och därför inte kan bedömas lämplig att ansvara för ett djur.