2013-12-04, 10:07
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Precis!
Grejen med B är ju just den att hon tycks tro att hon är den enda som lidit. Mår någon annan dåligt så mår B ändå alltid sämst. Har någon annan haft en taskig barndom så var Bs barndom ändå värre. Ingen har lidit som Berny...

Kommer ihåg när Berny uttalade sig ungefär " det spelar ingen roll hur mycket, allas lidande räknas "

LOLLOLOLOL men alltså, hur mycket du en lider kommer ju alltid Berny vara värre, för ingen kan vara mer skadad och starkare en Berny Pålsson.

EDIT: Och jag tror jag till m själv idget.
Det är visa ord av en stor författare och en stark människa
Senast redigerad av Gafflen 2013-12-04 kl. 10:30.
Citera
2013-12-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Det är visa ord av en stor författare och en stark människa

På tal om stor författare, vad hände med stipendiet och skrivarkursen? Nu kan man ju anta att pengarna gick till helt andra saker än de var tänkta för men jag undrar faktiskt hur det gick. Hoppas hon fick betala tillbaka allt.
Citera
2013-12-04, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av attackkatt
På tal om stor författare, vad hände med stipendiet och skrivarkursen? Nu kan man ju anta att pengarna gick till helt andra saker än de var tänkta för men jag undrar faktiskt hur det gick. Hoppas hon fick betala tillbaka allt.

För ett tag sedan svamlade hon om att sommaren var till för fest och kul, men hösten skulle bestå av "viktigt" jobb och åter jobb, och att hon skulle börja på någon kurs. Vi vet ju alla nu hur det gick, fast det kunde man räkna ut på förhand.
Senast redigerad av GenesisP 2013-12-04 kl. 15:46.
Citera
2013-12-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attackkatt

Hon ger ett svar på bloggen om det nu:

"Du skrev tidigare i ett svar att det inte blev något av de journalistikstudier du skulle ägna dig åt i Stockholm under hösten.. Gjorde det att du också fick betala tillbaka stipendiet? Det var ju jävligt mycket pengar.

Svar: det ska redovisas nu innan jul. pinsamt och jävligt trist och klart att jag kommer bli skyldig pengarna tillbaka minst sagt.det är förmodligen ett lagbrott dessutom. jag kan berätta mer efter att jag fått krypa till korset så att säga. det blir hur som helst nu innan jul.
Berny Pålsson
2013-12-04 | 15:37:59"
Citera
2013-12-04, 16:00
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Hon ger ett svar på bloggen om det nu:

"Du skrev tidigare i ett svar att det inte blev något av de journalistikstudier du skulle ägna dig åt i Stockholm under hösten.. Gjorde det att du också fick betala tillbaka stipendiet? Det var ju jävligt mycket pengar.

Svar: det ska redovisas nu innan jul. pinsamt och jävligt trist och klart att jag kommer bli skyldig pengarna tillbaka minst sagt.det är förmodligen ett lagbrott dessutom. jag kan berätta mer efter att jag fått krypa till korset så att säga. det blir hur som helst nu innan jul.
Berny Pålsson
2013-12-04 | 15:37:59"

Det där lät ju ovanligt... icke-Bernyanskt. Lite "ja, jag gjorde fel" utan omsvep. Det är inte varje dag man hör något sådant från fröken Pålsson.
Citera
2013-12-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Det där lät ju ovanligt... icke-Bernyanskt. Lite "ja, jag gjorde fel" utan omsvep. Det är inte varje dag man hör något sådant från fröken Pålsson.
Japp, utan tvekan. Detta är normalt det som gör att jag bara inte kan sluta störa mig på henne. För ett tag sedan frågade någon vad Berny skulle kunna göra för att vi skulle sluta hacka på henne. Detta är svaret, eller en del av det, för mig. Så props till Berny i det här fallet!

Hon ägnade ju hela sommaren åt att ignorera frågan (=inte publicera kommentarer om det).

Edit: Hittar inte kommentaren på bloggen? Vilket inlägg ligger den under?
Senast redigerad av hanochintejag 2013-12-04 kl. 16:24.
Citera
2013-12-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Japp, utan tvekan. Detta är normalt det som gör att jag bara inte kan sluta störa mig på henne. För ett tag sedan frågade någon vad Berny skulle kunna göra för att vi skulle sluta hacka på henne. Detta är svaret, eller en del av det, för mig. Så props till Berny i det här fallet!

Hon ägnade ju hela sommaren åt att ignorera frågan (=inte publicera kommentarer om det).

Edit: Hittar inte kommentaren på bloggen? Vilket inlägg ligger den under?

Det senaste, det som heter "only you and you and you"-nånting.
Citera
2013-12-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Det senaste, det som heter "only you and you and you"-nånting.
Antingen har hon tagit bort den, eller så vill inte min dator uppdatera...
Citera
2013-12-04, 16:50
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Antingen har hon tagit bort den, eller så vill inte min dator uppdatera...

Jag ser det i alla fall. Här har du direktlänk: http://bernyblue.se/2013/december/only-you-and-you-and-you.html
Citera
2013-12-04, 17:13
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka

Ja, det lät ovanligt. Sedan kommer hon givetvis skylla på sitt mående när det väl gäller "att krypa till korset" inför dem det ska redovisas till. Och jag hoppas att de inte har något överseende, för hon har ju haft all tid i världen att lämna tillbaka pengarna/säga till att hon inte är kapabel till att genomföra kursen/göra något åt situationen/förhandla fram någon ny deal men istället för att ta något som helst ansvar gentemot de som delat ut stipendiet väljer hon att vänta med att göra något över huvudet taget tills de säger till henne. Hon bor för fan på ett boende som hade kunnat hjälpa henne att ta tag i det direkt om det nu är för jobbigt för fröken Pålsson att lyfta på en jävla telefonlur och boka in ett möte. Men nej, istället för att ta tag i något valde hon som vanligt att lura till sig ytterligare pengar. Antagligen för att hon vet att hon aldrig kommer kunna betala tillbaka alla sina skulder så att det inte spelar någon roll om hon får fler, för det drabbar ju inte henne.
Även om hon för en gångs skull erkänner att hon gjort fel så har inte det någon som helst inverkan på resultatet.
Citera
2013-12-04, 18:11
Medlem
urwalds avatar
Någon som har koll på var frasen "och jag tror jag till m själv igdet" först dök upp? Med länk kanske?
Citera
2013-12-04, 18:37
Medlem
http://cdn3.cdnme.se/3361152/6-3/1377539110396_529b25bce087c319ec18963d.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här