2013-12-02, 21:50
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Ett gruppboende skulle vara mer lämpligt.

Det verkar ju inte bättre. Hon kan inte ta hand om sig själv och definitivt inte sin hund heller. Sen kan hon tjata om länsstyrelsens beslut till den dagen hon dör. Hade jag själv jobbat på LS och fått in en anmälan baserat på internetskvaller om en person jag haft noll kännedom om, hade jag antagligen inte heller tagit det på allvar och skitit i anmälan. Men om de faktiskt läst Bernys blogg, känt till hur hon behandlat tidigare djur samt gjort ett oanmält hembesök så hade de nog inte lagt ner ärendet.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-12-02 kl. 21:52.
Citera
2013-12-02, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Det verkar ju inte bättre. Hon kan inte ta hand om sig själv och definitivt inte sin hund heller. Sen kan hon tjata om länsstyrelsens beslut till den dagen hon dör. Hade jag själv jobbat på LS och fått in en anmälan baserat på internetskvaller om en person jag haft noll kännedom om, hade jag antagligen inte heller tagit det på allvar och skitit i anmälan. Men om de faktiskt läst Bernys blogg, känt till hur hon behandlat tidigare djur samt gjort ett oanmält hembesök så hade de nog inte lagt ner ärendet.

LS är helt värdelösa på att verkligen göra något. De struntar i varje anmälan som kommer in så länge personen som ärendet rör lovar och svär att allt är bra med djuret ifråga. Nä, LS har jag inte stor tilltro till. För att inte tala om hur många som fortsätter med sitt djurkaos om ett djurförbud nu skulle träda i kraft, LS är urdåliga på att följa upp ärenden.

Berny har ju själv suttit här och i sin blogg och berättat om sitt djurhaveri. Man tycker att det borde räcka.
Citera
2013-12-02, 22:33
Medlem
elizadeaths avatar

Det allra bästa vore om någon kunde fånga hennes promenader där hon tydligen skäller ut hunden, visar hur rastlös den är osv. Bildbevis borde väl räcka rätt långt?
Citera
2013-12-03, 00:06
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
[spoiler]
Det allra bästa vore om någon kunde fånga hennes promenader där hon tydligen skäller ut hunden, visar hur rastlös den är osv. Bildbevis borde väl räcka rätt långt?

Meh, skulle inte tro det. Möjligtvis om hunden vart i så dåligt skick att det är avlivningsvarning på den, då kanske. Förutsatt att det verkligen framgår på bild då att den är vanvårdad/sjuk. Annars, nä.
Citera
2013-12-03, 04:27
Medlem
Citat:
Det händer för lite just nu i Bernys "glittriga" liv.
Hehe, ja, jag tänkte faktiskt också det måste bero på det.

Om Länsstyrelsen har ni dock helt rätt. Känner till ett fall där ägaren slängt in sin kise i badrummet i en dag åt gången för att den jamat, samt svultit ut den så den gått från 6kg till 2. LS sa innan besöket att 2 kg är alldeles för lite för den typen av katt men väl på plats ansåg de att katten "hade det bra" så inget gjordes. Den är så mager att revbenen sticker ut men enligt dem var det okej, så..Oookeeejdå. Tydligen är det också okej att den lever i ett litet rum där det dagligen röks, att den inandas all denna passiva rökning samt att den aldrig får gå ut eller ens titta ut genom persiennerna. Visst, visst..Nog bra för den, säkert.

Ännu bättre för den måste vara att den ägs av en människa som inte har förmågan att känna empati.
Senast redigerad av Pajnispung 2013-12-03 kl. 04:34.
Citera
2013-12-03, 06:49
Medlem
Citat:
Det händer för lite just nu i Bernys "glittriga" liv.

Det händer ju hur mycket som helst nu?
Berny pundar förmodligen med tanke på behandlingshemmet och hur hon uttrycker sig på bloggen. Hon ska flytta till Stockholm igen senare. Hon beter sig allmänt weird. Det är ju sånt hon brukar hålla på med och det är ju det som är kul? Att följa hennes s.k "vardagsliv".
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-12-03 kl. 06:51. Anledning: stavfel
Citera
2013-12-03, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal

Jag kan ju också tycka att inte bara länsstyrelsen utan också psykvården och socialen borde läsa hennes blogg så skulle de se att Bjärndöd som inte orkar/kan/klarar att gå till konsum och borsta håret, minsann klarar av att gå på systemet och köpa alkohol och åka på festivaler....
Det bästa vore om nån gjorde som med milo, alltså tog hand om theus, fast i Berny ögon var det ju kidnappning och stöld. Men det skulle vara bäst för theus. Hoppas nån "stjäl" honom på behandlingshemmet.
Citera
2013-12-03, 07:09
Medlem
Av nån anledning har Berny raderat (eller spärrat) en massa inlägg på Facebook. Bland annat alla inlägg hon skrev om hennes söndertrasslade hår som hon eventuellt skulle raka. Andra inlägg är också borttagna/dolda. Undrar om hon skämdes....
Citera
2013-12-03, 13:40
Medlem
NaughtyNurses avatar
Citat:
Någon säger:
Nu förstår jag inte riktigt hur du resonerar. Det har tagit mig flera år att bygga upp ett hem med min låga inkomst (sjukpension). Jag köpte några grejer varje månad samtidigt som jag tillfrisknade. På rea, i billiga affärer och på second hand. Så småningom började det likna det hem jag vill bo i, trots att jag också gjorde massa misstag på vägen. Det är väl så de flesta gör?
Du måste liksom inte ha ett perfekt hem nu på en gång. Det måste inte bli 100% "rätt" nu på behandlingshemmet heller. Fokusera på att bli frisk istället. Din hälsa! Det ytliga är inte viktigt.

Svar: alltså alla missförstod mitt inlägg. läs det igen. klart att det inte handlar om det ytliga alls och min mening "nästa gång ska det bli helt rätt. jag lovar" var inte menat exakt så. utan jag drev med mig själv lite? ironi? som bilderna, let´s be happy, ja jag ser ju inte så glad ut. jag inser att ingen kan tolka mig när jag skriver på det här sättet, men det handlade inte alls om hur lägenheten ser ut. jag skrev om den, ja, och det stämmer att det blivit fel men nu handlar det ju inte om att det är det viktigaste och som du säger- sådant tar tid.
Berny Pålsson
2013-12-02 | 18:12:25

Jag är totalt lost på vad hon vill ha sagt. Hon snurrar in sig så hemskt i sina resonemang så att ingen förstår vad hon menar - förmodligen inte ens hon själv.

Hon postade imorse att hon har möte idag vid 10 och att hon var hispig och nervös. Vi får väl se vad som hamnar på bloggen härnäst...
Citera
2013-12-03, 13:51
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaughtyNurse
Jag är totalt lost på vad hon vill ha sagt. Hon snurrar in sig så hemskt i sina resonemang så att ingen förstår vad hon menar - förmodligen inte ens hon själv.

Hon postade imorse att hon har möte idag vid 10 och att hon var hispig och nervös. Vi får väl se vad som hamnar på bloggen härnäst...

Någonting i stil med " Viktiga beslut har tagits, mentalt utmattad och har håret i min flottiga fläta yada yada det är synd om mig yada yada droger yada ironi yada yada
Citera
2013-12-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Någonting i stil med " Viktiga beslut har tagits, mentalt utmattad och har håret i min flottiga fläta yada yada det är synd om mig yada yada droger yada ironi yada yada

LOL

Här är hennes senaste variant på "flottiga flätan-mentalt utmattad-viktiga beslut":

"Borde kanske dra en borste genom håret och byta kläder men just nu är det bara viktigt att jag inte får panik."
Citera
2013-12-03, 15:11
Medlem
Klossmongos avatar
Berny får ständigt nya chanser som hon sumpar, men erbjuds nya...Tycker det är fascinerande.
Berny skriver att hon inte vet om hon behöver ett halvår lr ett år på behandlingshemmet innan hon kan flytta till Stockholm. Jag förstår inte riktigt vad behandlngshemmet ska kunna hjälpa henne med. Jag tror aldrig den dagen kommer komma då Berny är frisk, färdigbehandlad och har gått vidare.
Hon har väl schizofreni. Det går väl inte att prata, terapia, KBTa bort.
Men att inte ta droger, leva hälsosamt, ta sina mediciner enligt ordinato skulle ju öka förutsättningarna för ett gott liv avsevärt.

Undra vilken typ av terapi som erbjuds på beh-hem. Ta fram bortträngda minnen för att bearbeta dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in