2010-05-02, 19:18
Medlem
Godlesss avatar
Med tanke på hur svårt hon har att hålla sig ifrån drogerna, kan jag inte riktigt se att hon har någon vidare framtid för sig över huvud taget, tyvärr...
Citera
2010-05-02, 21:35
Medlem
[quote=nickolina]
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Känner två schizofrena MYCKET väl och vill påpeka att alla schizofrena är inte gnälliga av sig utan många är väldigt lugna och samlade, förutom psykoser emellanåt som kan avhjälpas med mediciner. Helt vanliga personer annars.[/QUOTE

Att försöka förklara hur hennes sjukdom ser ut kallar inte jag för gnäll. Det kallar jag att försöka öka förståelsen för något som är mycket tabubelagt.

Var det inte du som använde ordet gnäll? inlägg 468.

Mina anhöriga med denna sjukdom tar mer illa vid sig av hur hon skyller sitt beteende på sin schizofreni än att det skulle öppna några ögon för schizofreni som sjukdom. När vanliga arbetande schizofrena människor läser om schizofrena i pressen som mordhotar till höger och vänster, missköter djur, knarkar oavbrutet, polisanmäler folk bara för att hämnas och sedan tycker synd om sig själva hela tiden, så öppnar det INGA ögon för schizofreni som sjukdom. Det blir bara värre.

De flesta schizofrena beter sig nämligen inte så och det är inte heller fel att det är tabubelagt att mordhota folk, inte betala för sin skadegörelse och anmäla folk för brott till höger och vänster.

Jag bygger inte heller detta uttalande på skvaller som många andra här gör när de uttalar sig om BP.

Däremot så tycker jag att det är fel att man på t ex berny-skvaller-forumet som fanns ute ett tag sedan förföljer henne och gräver mer i det som hon själv säger i tidningar och press. Hon mår helt tydligt inte bra. Känns lite Leila K över detta.

Gillar inte BP alls av mycket personliga skäl, men jag hoppas då själv att hon fått LVM över sig och får riktig vård, rehabilitering och kanske flyttar till något annat land där hon kan börja om i lugn och ro utan att längre vara den Berny Pålsson man känner i Sverige.
Senast redigerad av LitenGulligPonny 2010-05-02 kl. 21:45.
Citera
2010-05-02, 22:38
Medlem
2cool4schools avatar
Har läst hela hennes blogg. Sånt typiskt pundarbeteende att allt ska vara så puttinuttgulligt med hundvalpar och kafferep när man är nykter, som om man aldrig rört droger. För att sedan bara totalt haverera. Hon kommer aldrig lyckas bli frisk och nykter eftersom hon inte verkar kunna acceptera att livet även består av disk, jobb, tristess, idioter, dåligt på teve.... Jävla barn som måste ha kul hela tiden. Det känns inte riktigt som om Berny kommer lämna in sin deklaration imorgon.
Citera
2010-05-02, 23:40
Medlem
LitenKnulligPonny: "Var det inte du som använde ordet gnäll? inlägg 468."

Jag citerade en person jag svarade och satte ordet gnälla inom citationstecken för att hänvisa till att han kallade det hon skrev för gnäll, men det kanske är lite för svårt för dig att förstå. Vet du överhuvudtaget vad ironi är?
Senast redigerad av nickolina 2010-05-02 kl. 23:52.
Citera
2010-05-03, 06:31
Bannlyst
[quote=LitenGulligPonny]
Citat:
Ursprungligen postat av nickolina

Var det inte du som använde ordet gnäll? inlägg 468.

Mina anhöriga med denna sjukdom tar mer illa vid sig av hur hon skyller sitt beteende på sin schizofreni än att det skulle öppna några ögon för schizofreni som sjukdom. När vanliga arbetande schizofrena människor läser om schizofrena i pressen som mordhotar till höger och vänster, missköter djur, knarkar oavbrutet, polisanmäler folk bara för att hämnas och sedan tycker synd om sig själva hela tiden, så öppnar det INGA ögon för schizofreni som sjukdom. Det blir bara värre.

De flesta schizofrena beter sig nämligen inte så och det är inte heller fel att det är tabubelagt att mordhota folk, inte betala för sin skadegörelse och anmäla folk för brott till höger och vänster.

Jag bygger inte heller detta uttalande på skvaller som många andra här gör när de uttalar sig om BP.

Däremot så tycker jag att det är fel att man på t ex berny-skvaller-forumet som fanns ute ett tag sedan förföljer henne och gräver mer i det som hon själv säger i tidningar och press. Hon mår helt tydligt inte bra. Känns lite Leila K över detta.

Gillar inte BP alls av mycket personliga skäl, men jag hoppas då själv att hon fått LVM över sig och får riktig vård, rehabilitering och kanske flyttar till något annat land där hon kan börja om i lugn och ro utan att längre vara den Berny Pålsson man känner i Sverige.

Eller så stannar hon på hemmaplan, ordnar upp saker och förändrar den syn vi fått på henne. Flykt är alltid ett dåligt val.
Citera
2010-05-03, 09:45
Medlem
Någon som har gjort en anmälan angående hunden?

Tycker inte det känns rätt att dessa missfoster ska ha hand om ett husdjur.

PS Skulle vilja ge hennes nya boyfriend en knytnäve i ansikte efter att ha läst hans uppdateringar på fejsbook.
Citera
2010-05-03, 10:10
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Vad jag inte fattar är hur hon har råd med alla dessa droger
Citera
2010-05-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Någon som har gjort en anmälan angående hunden?

Tycker inte det känns rätt att dessa missfoster ska ha hand om ett husdjur.

PS Skulle vilja ge hennes nya boyfriend en knytnäve i ansikte efter att ha läst hans uppdateringar på fejsbook.

Det finns väl massor med hemlösa människor som brukar ha hundar. Vad ska man göra åt det tycker du, ska man ta ifrån dem djuren? Vad har du för människosyn egentligen?
Citera
2010-05-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Vad jag inte fattar är hur hon har råd med alla dessa droger

Jag känner folk som har knarkat under en period av livet, för att sedan klara sig mycket bra och jag känner folk som brukar droger nu och har lysande karriärer. En del går det åt pipan för såklart, men hur det kommer att gå för Berny pålsson får framtiden utvisa. Det verkar vara kittlande att förfasa sig. Hade hon knarkat så mycket hade det knappast blivit några böcker.
Senast redigerad av nickolina 2010-05-03 kl. 10:37.
Citera
2010-05-03, 10:43
Medlem
Citat:
Det finns väl massor med hemlösa människor som brukar ha hundar. Vad ska man göra åt det tycker du, ska man ta ifrån dem djuren? Vad har du för människosyn egentligen?

Ja, självklart ska man ta ifrån dem djuren. Och min människosyn diskuterar jag endast med såna som inte är helt koko bananas.
Citera
2010-05-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Ja, självklart ska man ta ifrån dem djuren. Och min människosyn diskuterar jag endast med såna som inte är helt koko bananas.

Du diskuterar ju din människosyn här. Din människosyn är dålig. Du kallar folk missfoster, bland annat en Svensk författare som det går ganska bra för. Ska du bestämma vilka författare som ska få ha husdjur? Tur att inte du är premiärminister av Svedala.
Senast redigerad av nickolina 2010-05-03 kl. 10:50.
Citera
2010-05-03, 13:16
Medlem
Citat:
Du diskuterar ju din människosyn här. Din människosyn är dålig. Du kallar folk missfoster, bland annat en Svensk författare som det går ganska bra för. Ska du bestämma vilka författare som ska få ha husdjur? Tur att inte du är premiärminister av Svedala.

Jag tycker att Berny och hennes knarkande boyfriend är missfoster, ja. End of story. Knarkare bör inte få ha hund eller barn eller annat som kräver omsorg. Nej, jag bestämmer inte vilka författare som får ha husdjur (mår du bra eller ). Och ja, det är nog tur att jag inte är "premiärminister av Svedala"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in