2010-04-05, 19:47
Medlem
Weejays avatar
jahopp; men om det är en tidsfråga så kanske hon är rätt så väldigt illa däran?
Citera
2010-04-05, 19:56
Medlem
adoptivnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
jahopp; men om det är en tidsfråga så kanske hon är rätt så väldigt illa däran?

Hon har väl varit illa däran sedan hon föddes känns det som. Men att skriva "sov gott vännen" och hänvisa till bruden i imperfekt är rätt magstarkt om man inte har nån koll alls vilket tjejen ju inte verkar ha.
Citera
2010-04-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adoptivneger
Otroligt töntigt.

HA HA HA HA ja jävlar det var det sjukaste. "jag omformulerar mig"
Citera
2010-04-05, 22:25
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Hon har väl varit illa däran sedan hon föddes känns det som. Men att skriva "sov gott vännen" och hänvisa till bruden i imperfekt är rätt magstarkt om man inte har nån koll alls vilket tjejen ju inte verkar ha.

Ja det var det magstarkaste jag läst på länge faktiskt. Ska man börja ta farväl i förtid till alla svårt sjuka personer nu? Sjuk brud...
Citera
2010-04-05, 23:08
Medlem
Weejays avatar
Citat:

Ja verkar ju väldigt blåst...

Själv tycker jag att det är synd att ingen verkar finnas där för att säga stopp till dumheterna/knarkandet som pågår omkring Berny; men det blir ju oftast så att har man en gång hamnat med "fel folk" så stannar man kvar där länge
Citera
2010-04-07, 22:33
Medlem
BlotGoths avatar
hm.. nån som vet varför "diskuteraberny.blogg.se" blivit lösenordsskyddad?
Citera
2010-04-07, 23:51
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
hm.. nån som vet varför "diskuteraberny.blogg.se" blivit lösenordsskyddad?

Den har antagligen blivit anmäld. Då brukar bloggar bli lösenordskyddade.
Citera
2010-04-07, 23:53
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Själv tycker jag att det är synd att ingen verkar finnas där för att säga stopp till dumheterna/knarkandet som pågår omkring Berny;

http://candylouwho.blogg.se/2010/march/att-bryta-det-som-skulle-vara-for-evigt.html

och

http://candylouwho.blogg.se/2010/april/tack.html
Senast redigerad av Tjelsi 2010-04-07 kl. 23:55. Anledning: öade till en till länk
Citera
2010-04-09, 19:20
Medlem
shaunryder99s avatar
Fästmannen deklarerar på facebook;

"nu skas det ges igen, till alla som begått keffa orätta prylar kommer få snart, träffar bästa advokaten imorgon. glöm allt ni hoppats om skadestånd..mm ni kommer betala mig, PENGAR"

Hmm, desperat försök att dra in kulor till knarket? Vad handlar detta hot om eg?
Han förklarar även att flickvännen (Berny) är högst levande 8/4.

Just det som nämndes här tidigare är ju att hennes ena vän i den sk babydoll trion (Berny, Candy dollheart och Jennyfer Star) sagt tack och hej då till Berny öppet på sin blogg, pga svek o långt gånget missbruk. Med åtanke på att denna vänskap skulle vara evig och att de har samma tatueringar på ryggen, omnämns i ena boken som någon form av magiska tvillingsjälar mm så måste det ju vara rätt illa för fröken Pålsson just nu, eller?

Man kan undra vem som fått bloggen diskuteraberny.blogg.se nedstängd, familjen Pålsson eller Berny själv? Berny har ju valt att på många sätt leva ett öppet och offentligt liv. Hon är ju ytterst kontroversiell och är medveten om detta. Hon har farit illa, men även sårat och försatt andra människor i svåra situationer. På samma sätt som hon hyllas som en drottning av tusentals psyksjuka, olyckliga unga tjejer så kommer det finnas människor som intresserar sig för hennes liv ur andra aspekter än helgondyrkan. Hon lever ju ett väldigt annorlunda liv långt utanför medelsvenssons tomtgräns vilket drar till sig ögon, öron och skapar forum för diskussion. Men med tanke på vad hon själv lämnat ut i böcker, massmedia och framförallt på internet så var väl bloggen diskuterberny inte den allra värsta?
Citera
2010-04-09, 22:02
Bannlyst
Känns som att vi är inne på sista avsnittet i dokusåpan Berny Pålsson nu iallafall.
Senast redigerad av allvedon 2010-04-09 kl. 22:10.
Citera
2010-04-09, 22:17
Medlem
Weejays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelsi
http://candylouwho.blogg.se/2010/march/att-bryta-det-som-skulle-vara-for-evigt.html

och

http://candylouwho.blogg.se/2010/april/tack.html

Ja det gör det ju bara ännu mer tragiskt...

Sedan att ställa ultimatum till någon som knarkar (eller är psyksjuk) och sitter långt inne i skiten är väl kanske inte det smartaste att göra;
det jag tror Berny skulle behöva är ju ett helt miljöombyte; helt nya vänner som inte alls hör till "samma kretsar"; hon är helt klart välkommen till mitt herrgårdsgods i Dalarna där jag sitter i all min ensamhet och dricker Champagne, skriver poesi, njuter av naturen, komponerar musik, trixar med akademiska civilekonomstudier, försöker hålla intellektuella och filosofiska diskussioner med mig själv (med mer eller mindre lyckat resultat), skriver skit på flashbacks litteraturforum och framförallt älskar livet; helt villkorslöst.
Senast redigerad av Weejay 2010-04-09 kl. 22:57.
Citera
2010-04-10, 01:47
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
Fästmannen deklarerar på facebook;

"nu skas det ges igen, till alla som begått keffa orätta prylar kommer få snart, träffar bästa advokaten imorgon. glöm allt ni hoppats om skadestånd..mm ni kommer betala mig, PENGAR"

Hmm, desperat försök att dra in kulor till knarket? Vad handlar detta hot om eg?

Ingen aning om vad det handlar om, men det låter just desperat. Intressant att människor tydligen anser sig ha rätt till skadestånd av honom.

Citat:
Man kan undra vem som fått bloggen diskuteraberny.blogg.se nedstängd, familjen Pålsson eller Berny själv? Berny har ju valt att på många sätt leva ett öppet och offentligt liv. Hon är ju ytterst kontroversiell och är medveten om detta.
(...)
Men med tanke på vad hon själv lämnat ut i böcker, massmedia och framförallt på internet så var väl bloggen diskuterberny inte den allra värsta?

Jag är lite kluven där. Normalt sett brukar jag tycka precis som du, vuxna som bestämmer sig för att bli offentliga personer får tåla en hel del. Å andra sidan handlar det här om en uppenbart mycket skör person som hastigt blev känd när hon var drygt 20. Det är nog fair att säga att hon inte varit fullt medveten om konsekvenserna av att vara så öppen med allt (och ja, här tycker jag att t ex hennes bokförlag har ett visst ansvar).

Citat:
Sedan att ställa ultimatum till någon som knarkar (eller är psyksjuk) och sitter långt inne i skiten är väl kanske inte det smartaste att göra

Nej, men ibland kommer man till en punkt då man inte kan göra mer. Då man inser att; "antingen bryter jag upp från den här relationen och klarar åtminstone mig själv med livet och hälsan i behåll, eller så är vi två som dras ner i skiten." Jag gissar att det var dit hennes kompis hade kommit.

Annars håller jag med dig om att miljöombyte nog vore bra i det fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in