Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
Fästmannen deklarerar på facebook;
"nu skas det ges igen, till alla som begått keffa orätta prylar kommer få snart, träffar bästa advokaten imorgon. glöm allt ni hoppats om skadestånd..mm ni kommer betala mig, PENGAR"
Hmm, desperat försök att dra in kulor till knarket? Vad handlar detta hot om eg?
Ingen aning om vad det handlar om, men det låter just desperat. Intressant att människor tydligen anser sig ha rätt till skadestånd av honom.
Citat:
Man kan undra vem som fått bloggen diskuteraberny.blogg.se nedstängd, familjen Pålsson eller Berny själv? Berny har ju valt att på många sätt leva ett öppet och offentligt liv. Hon är ju ytterst kontroversiell och är medveten om detta.
(...)
Men med tanke på vad hon själv lämnat ut i böcker, massmedia och framförallt på internet så var väl bloggen diskuterberny inte den allra värsta?
Jag är lite kluven där. Normalt sett brukar jag tycka precis som du, vuxna som bestämmer sig för att bli offentliga personer får tåla en hel del. Å andra sidan handlar det här om en uppenbart
mycket skör person som hastigt blev känd när hon var drygt 20. Det är nog fair att säga att hon inte varit fullt medveten om konsekvenserna av att vara så öppen med allt (och ja, här tycker jag att t ex hennes bokförlag har ett visst ansvar).
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Sedan att ställa ultimatum till någon som knarkar (eller är psyksjuk) och sitter långt inne i skiten är väl kanske inte det smartaste att göra
Nej, men ibland kommer man till en punkt då man inte kan göra mer. Då man inser att; "antingen bryter jag upp från den här relationen och klarar åtminstone mig själv med livet och hälsan i behåll, eller så är vi två som dras ner i skiten." Jag gissar att det var dit hennes kompis hade kommit.
Annars håller jag med dig om att miljöombyte nog vore bra i det fallet.