2013-09-17, 14:05
Medlem
sinfons avatar
Hade missat att det i det tidigare frågeinlägget på bloggen insinueras att det även var Emmas fel att det shoppades så mycket:

Fråga 3: Hur har du och Emma råd att köpa en massa kläder och andra skönhets produkter?

Det har vi inte egentligen. Jag går på försörjningsstöd tills f-kassan utrett klart om jag blir beviljad sjukersättning eller inte. Nu när jag fyllt 30 så går aktivitetsersättning över till sjukersättning. Jag har bestämt mig för att Emma och jag får sköta vår egna ekonomi. Det fungerar inte med gemensam ekonomi.
Citera
2013-09-17, 15:16
Medlem
doris123s avatar
nu kanske hon fått ett "uppvaknande" ur sin psykos och insett att allt detta med opus dei bara fanns i hennes huvud... nu kanske hon äntligen börjar komma tillbaka till verkligheten
Citera
2013-09-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Kanske för att hela grejen är bullshit?

Jo, självklart.

Men forfarande kanske kul att läsa hennes rantande om det
Citera
2013-09-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Nog för att jag inte har varit guds bästa barn, men den här tjejen är ju så CP att hon borde bli inspärrad för resten av livet på Säters sjukhus. Vilken jävla idiot, finns många riktigt sjuka tjejer som är duktiga på att skriva, men sen är det också allt som den här typen av tjejer är duktiga på.

Berny, mitt råd är att du tar livet av dig. Boken kan heta Känn INTE pulsen slå.

Nej men SNÄLLA du! Så skriver man väl ändå inte till någon? Är du sjuk eller? Det var fanimig det elakaste och vidrigaste jag läst härinne. FY PÅ DIG!
Citera
2013-09-17, 17:27
Medlem
Kardnialvokals avatar
Så extremt väntad breakup. Tog dock ett par månader längre än jag förväntade mig. Jaha, frågan är ju då när hennes "nya vän" av manligt kön kommer in i bilden. För Berny är alltid sugen på snopp efter sina lesbiska breakup. Sen kommer denne vän så klart åka ut ur bilden pga våld, droger eller annan underlig anledning. Det kommer proklameras igen hur ingen äger Berny Pålsson och sen kommer hon inleda en ny relation med en ung, trasig tjej.
Vad som ändå förvånar mig är hur lite positivt hon har att säga om Emma. Som Sinfon skrev så skriver hon "porrbransch" men en bitter avsmak. Förväntade mig ändå mer ord i stil med "kommer alltid älska henne bla bla" och "önskar henne allt gott" osv med tanke på vilken "djup" kärlek de delade. Men icke! Den lutar verkligen åt att Berny när push comes to shove ändå kommer klandra Emma för sommarens urspårade beteende och själv ta noll ansvar. Väntar med spänning på the blame game.
Citera
2013-09-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Nog för att jag inte har varit guds bästa barn, men den här tjejen är ju så CP att hon borde bli inspärrad för resten av livet på Säters sjukhus. Vilken jävla idiot, finns många riktigt sjuka tjejer som är duktiga på att skriva, men sen är det också allt som den här typen av tjejer är duktiga på.

Berny, mitt råd är att du tar livet av dig. Boken kan heta Känn INTE pulsen slå.

Att kritisera är en sak, men att råda någon att ta sitt liv tycker jag är en bra bit över gränsen för vad som är okej.
Citera
2013-09-17, 17:58
Medlem
Håller faktiskt med Pajnispung, för första gången någonsin. Att uppmana någon att ta livet av sig är ALDRIG okej.

OnT: Jag är inte helt säker på att det blir ett blamegame. Det känns som att exet måste bitcha tillbaka för att det verkligen ska hetta till i Bernyland. Och säga vad man vill om Emma, men hon har inte ens nämnt uppbrottet på instagram eller bloggen (vad jag kan se). Nu när det är slut med Berny ligger det väl inte i hennes intresse längre att marknadsföra den relationen (dvs inget "min heta flickvän" osv), speciellt inte eftersom hon faktiskt inte är i psyktjejbloggvärlden till skillnad från Bernys andra bloggande ex.

Dessutom så verkar ju Berny och Jhna fortfarande ha kontakt, så där har vi ett exempel på ett breakup som inte slutat i pajkastning (nåja, så gott som iaf, det var väl lite antydningar om hur 20-åriga trasiga tjejer var alldeles för "oerfarna och omogna" för henne. Håhåjaja.) Fast vid närmare eftertanke så vettefan om jag ens räknar flingen med Jhna som ett förhållande. Jag menar, de var "tillsammans" i knappa två månader och hann träffas två gånger totalt.
Citera
2013-09-17, 21:02
Medlem
Lagom passande att hon tar upp sina trauman som barn och hur hon blivit behandlad som barn i sitt senaste inlägg då jag skrev en kommentar på hennes förra inlägg som löd:

Citat:
Berny, vad hände med "R" och Opus Dei?
Du har inte sagt ett ljud om det på väldigt länge nu.
Kanske har du insett att det bara var en del av en psykos du hade, nu när du är klar i huvudet igen?

Blev hon plötsligt påmind om att hon inte snackat om detta på ett tag eller syftarhon på andra trauman i barndomen nu?
Citera
2013-09-17, 21:47
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
Lagom passande att hon tar upp sina trauman som barn och hur hon blivit behandlad som barn i sitt senaste inlägg då jag skrev en kommentar på hennes förra inlägg som löd:

Blev hon plötsligt påmind om att hon inte snackat om detta på ett tag eller syftarhon på andra trauman i barndomen nu?

Tror snarare att hon försöker hävda sig lite om hennes "självständighet".
WÄÄ WÄÄ Jag har inte fått uppmärksamhet på 2 timmar måste skriva ett inlägg om min självständighet.
Citera
2013-09-18, 01:14
Medlem
Kardnialvokals avatar
Vill inte gå OT nu men jag förstår ärlig talat inte varför får man inte får råda någon att ta sitt liv. Varför är det så tabu? För att det är "taskigt"? Jag tycker också att Berny borde ta sitt liv, innerst inne tycker jag det, även om jag inte uttalat det förrän nu. När en person är så bortom all räddning och normalitet så tja, why not? Som Stalin sade; "The death of one man is a tragedy, the death of millions is a statistic."
Citera
2013-09-18, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Vill inte gå OT nu men jag förstår ärlig talat inte varför får man inte får råda någon att ta sitt liv. Varför är det så tabu? För att det är "taskigt"? Jag tycker också att Berny borde ta sitt liv, innerst inne tycker jag det, även om jag inte uttalat det förrän nu. När en person är så bortom all räddning och normalitet så tja, why not? Som Stalin sade; "The death of one man is a tragedy, the death of millions is a statistic."

Men herregud! ..Jag är alldeles mållös. Måste du få det förklarat för dig? Wow, du är mer full av hat än jag trott. Genomsyrad. Jag tycker så synd om dig, det måste vara jättejobbigt att leva med så mycket hat i hjärtat och det menar jag verkligen.

Tycker du det var bra att Marcus Jannes också begick självmord? Har du ingen som helst empati för dina medmänniskor? Förstår du ens vad empati är?

Ditt resonemang är i mina ögon ren ondska. Du är ju skrämmande!

Shit så kusligt..
Citera
2013-09-18, 02:28
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Men herregud! ..Jag är alldeles mållös. Måste du få det förklarat för dig? Wow, du är mer full av hat än jag trott. Genomsyrad. Jag tycker så synd om dig, det måste vara jättejobbigt att leva med så mycket hat i hjärtat och det menar jag verkligen.

Tycker du det var bra att Marcus Jannes också begick självmord? Har du ingen som helst empati för dina medmänniskor? Förstår du ens vad empati är?

Ditt resonemang är i mina ögon ren ondska. Du är ju skrämmande!

Shit så kusligt..

Men oj oj oj, ta det lugnt innan du kissar ner dig. Vad blir du upprörd över? Jag vet inte hur Marcus liv såg ut men om han ville ta sitt liv så är det hans fulla rätt att göra så. Har ingen åsikt huruvida det är bra eller dåligt. Om du tycker det är kusligt att vara pro choice är det ditt problem. Jag ställde en enkel fråga därför att jag inte anser livet vara heligt på något sätt och för att självmord är tabu i västvärlden. Du är ett perfekt exempel på det som spelar ut hela känsloregistret så fort man ens nämner eutanasi. Som vanligt besvarar du heller inte en enda av mina frågor utan skriver enbart i affekt där adjektiven haglar. Kan vi inte bara enas om att våra åsikter går isär? Har inget intresse i att debattera med en förvuxen bebis.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-09-18 kl. 02:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in