2012-03-17, 19:54
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazxc
Hm. Man får ju upp den och kan läsa. Men trycker man på bilden på henne där till vänster står det att bloggen är borttagen.

Om du tittar på adressen så ser du att det gäller för bernyblue-bloggen.
Citera
2012-03-20, 19:20
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazxc
Hm. Man får ju upp den och kan läsa. Men trycker man på bilden på henne där till vänster står det att bloggen är borttagen.
http://bernylives.blogspot.se/ är faktiskt borta. Men det måste ha gjorts helt nyligen, för imorse läste jag i den. Då hade hon uppdaterat...
Citera
2012-03-20, 19:29
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Men det måste ha gjorts helt nyligen, för imorse läste jag i den. Då hade hon uppdaterat...

Vad stod det?
Citera
2012-03-20, 21:29
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Vad stod det?
Jag minns inte ordagrannt... Men hittade en lagrad version på bloglovin'
http://www.bloglovin.com/sv/blog/3524901/oh-i-am-alive-again
Kolla den, men där finns bara början av inläggen, och tillägget
"Just nu kan vi inte läsa in inlägg från den här bloggen. We have received a 404 from the blog"

Jag sökte efter en cache-lagring på Google, men hittade ingen där dessa två senaste inlägg fanns med...

Edit:
En ctrl+C av senaste två dagarnas inlägg (början, som fanns på länken ovan, där finns även ett par foton)

Citat:
liv&död

när andra frågar hur jag mår så stirrar jag dumt. jag vet inte hur jag mår. jag vet inte. jag gör framsteg säger min läkare och det är sant att jag börjar bryta min isolering och fästa mig vid andra ...
1 dygn sedan Gilla

not heaven

dagarna har flugit iväg. jag har varit upptagen med terapi, hundarna och skrivandet. jag har haft kinky sex, tränat Theus i vardagslydnad och hängt i studion. gått i alla olika gruppterapier oc...
1 dygn sedan Gilla
Senast redigerad av Thunderwoman 2012-03-20 kl. 22:07.
Citera
2012-03-24, 17:53
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman

Uh, "kinky sex". Att hon MÅSTE skriva ut det. "Kolla på mig! Jag får ligga! Jag är faktiskt någon!"

För övrigt skulle jag tippa på att det är våra spekulationer i Bengt och hans skumrask-business som fick henne att ta bort bloggen. Sen om det var på eget initiativ eller om det är han som bett henne att genast göra det, kan man ju undra. Hon bor ju trots allt inneboende hos honom så om han ber henne ta bort det är det väl bara att göra som han säger.
Citera
2012-03-24, 18:09
Medlem
Citat:
För övrigt skulle jag tippa på att det är våra spekulationer i Bengt och hans skumrask-business som fick henne att ta bort bloggen. Sen om det var på eget initiativ eller om det är han som bett henne att genast göra det, kan man ju undra. Hon bor ju trots allt inneboende hos honom så om han ber henne ta bort det är det väl bara att göra som han säger.
Skulle inte bli förvånad alls om det är så! Det är ju ingen vidare bra reklam för honom om man säger så. Men jag håller fortfarande fast vid att det är något som är skumt i hela den här situationen. Jag tror inte det är en hund begraven i den här historien utan snarare en hel kennel!
Citera
2012-03-24, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antagonist
Skulle inte bli förvånad alls om det är så! Det är ju ingen vidare bra reklam för honom om man säger så. Men jag håller fortfarande fast vid att det är något som är skumt i hela den här situationen. Jag tror inte det är en hund begraven i den här historien utan snarare en hel kennel!

Du har rätt, någonting är inte rätt i detta. Jag undrar hur det kom sig att Berny hamnade hemma hos honom från första början? En läkare föreslår väl inte bara under ett besök att patienten ska bo hemma hos honom? Kanske Socs idé? Han kanske får betalt för att inhysa henne? Frågetecknen är många!
Citera
2012-03-24, 21:12
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Uh, "kinky sex". Att hon MÅSTE skriva ut det. "Kolla på mig! Jag får ligga! Jag är faktiskt någon!"

Hahaha, det var likadant när hon var ihop med Amalia (Amelia? Blandar ihop dom). Hon skrev i nåt inlägg att de hade massa hett lesbiskt sex framför öppna brasan. Neeejdå, Berny söker inte alls uppmärksamhet...
Citera
2012-03-25, 18:47
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Han kanske får betalt för att inhysa henne? Frågetecknen är många!

Det får han garanterat, kan sätta mitt liv på det. Det är ingen välgörenhet från hans sida.
Citera
2012-03-25, 20:06
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Du har rätt, någonting är inte rätt i detta. Jag undrar hur det kom sig att Berny hamnade hemma hos honom från första början? En läkare föreslår väl inte bara under ett besök att patienten ska bo hemma hos honom? Kanske Socs idé? Han kanske får betalt för att inhysa henne? Frågetecknen är många!

Man ska inte spekulera... Om det där kinky sexet hon skrev om i sin nu borttagna blogg. Eller om en viss läkare... Och det gör jag inte som ni märker. Men jag vet personligen hur det tyvärr kan gå till ibland (läs: jag förväntades ge lite extra tillbaka för att ha det drägligare när jag låg inne). Dessutom är nog ingen av er andra naiv nog att tro att all vårdpersonal alltid håller fingrarna borta från sina patienter, trots att det knappast kan anses etiskt, eller ens lagligt. Vem som utnyttjar vem i ett sånt läge kan diskuteras, om patienten bjuder lite extra för att få mer hjälp eller om läkaren kräver för att vilja ge hjälpen.

Min gissning är att han får betalt av soc för att inackordera henne, eftersom soc i de flesta större städer skriker efter tillfälliga boenden till behövande klienter. Och så dök hans stuga upp lagom lägligt!
Citera
2012-03-25, 22:34
Medlem
Alltså, ni har inte tänkt på att läkaren har andra inneboende också, utöver frk. Pålsson? Det är uppenbarligen ett boende för f.d. narkomaner som avgiftats och försöker ta sig in på rätt bana i livet, dessa boenden kallas något speciellt men jag minns inte riktigt. Det är iallafall ett boende som efter något år ska slussa ut dem i träningslägenheter och klarar dem det får de ett eget kontrakt på en hyreslägenhet i staden. Annars hade en patient aldrig fått bo hos en läkare, det säger väl sig självt? Kollar ni hitta.se och väljer gatuvy p adressen ser man tydligt hur enormt huset är. Ett så stort hus är för stort för bara ett par att bo i så givetvis används ytan till någon slags boende för f.d. missbrukare. De har säkert slagit upp väggar som delar av så att de boende har en egen avdelning och att paret bestående av läkaren och hans sambo, har sin privata bostad. Kallas väl något i stil med LVM- hem eller något liknande.
Citera
2012-03-26, 17:02
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.
Alltså, ni har inte tänkt på att läkaren har andra inneboende också, utöver frk. Pålsson? Det är uppenbarligen ett boende för f.d. narkomaner som avgiftats och försöker ta sig in på rätt bana i livet, dessa boenden kallas något speciellt men jag minns inte riktigt. Det är iallafall ett boende som efter något år ska slussa ut dem i träningslägenheter och klarar dem det får de ett eget kontrakt på en hyreslägenhet i staden. Annars hade en patient aldrig fått bo hos en läkare, det säger väl sig självt? Kollar ni hitta.se och väljer gatuvy p adressen ser man tydligt hur enormt huset är. Ett så stort hus är för stort för bara ett par att bo i så givetvis används ytan till någon slags boende för f.d. missbrukare. De har säkert slagit upp väggar som delar av så att de boende har en egen avdelning och att paret bestående av läkaren och hans sambo, har sin privata bostad. Kallas väl något i stil med LVM- hem eller något liknande.
Ditt resonemang låter ju ganska rimligt... Och jag hoppas att det är så. För då kan det säkert gå bra för hans inneboende!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in