Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-27, 02:51
  #1573
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.
Alltså, ni har inte tänkt på att läkaren har andra inneboende också, utöver frk. Pålsson? Det är uppenbarligen ett boende för f.d. narkomaner som avgiftats och försöker ta sig in på rätt bana i livet, dessa boenden kallas något speciellt men jag minns inte riktigt. Det är iallafall ett boende som efter något år ska slussa ut dem i träningslägenheter och klarar dem det får de ett eget kontrakt på en hyreslägenhet i staden. Annars hade en patient aldrig fått bo hos en läkare, det säger väl sig självt? Kollar ni hitta.se och väljer gatuvy p adressen ser man tydligt hur enormt huset är. Ett så stort hus är för stort för bara ett par att bo i så givetvis används ytan till någon slags boende för f.d. missbrukare. De har säkert slagit upp väggar som delar av så att de boende har en egen avdelning och att paret bestående av läkaren och hans sambo, har sin privata bostad. Kallas väl något i stil med LVM- hem eller något liknande.

Om det är så, blir det hela mer förståeligt.
Citera
2012-04-06, 00:16
  #1574
Medlem
violinsofviolences avatar
Om jag förstått det rätt så är inte Theus (hunden hon lägger upp bilder på nu) hennes, utan "boendets"/läkarens...terapihund? Det jag menar är; hon har väl inte ansvar för en hund (som hon troligtvis inte kommer kunna ta hand om) IGEN? Visst, djur i alla ära när man inte funkar med människor/verkligheten/livet, men är det så att hon har fått/köpt en hund så blir jag på riktigt ledsen.
Citera
2012-04-06, 19:30
  #1575
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violinsofviolence
Om jag förstått det rätt så är inte Theus (hunden hon lägger upp bilder på nu) hennes, utan "boendets"/läkarens...terapihund? Det jag menar är; hon har väl inte ansvar för en hund (som hon troligtvis inte kommer kunna ta hand om) IGEN? Visst, djur i alla ära när man inte funkar med människor/verkligheten/livet, men är det så att hon har fått/köpt en hund så blir jag på riktigt ledsen.
Stämmer, men hon verkar ha ansvaret för hundens träning. Hon "tränar" agility med den.
Citera
2012-04-09, 15:36
  #1576
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violinsofviolence
Om jag förstått det rätt så är inte Theus (hunden hon lägger upp bilder på nu) hennes, utan "boendets"/läkarens...terapihund? Det jag menar är; hon har väl inte ansvar för en hund (som hon troligtvis inte kommer kunna ta hand om) IGEN? Visst, djur i alla ära när man inte funkar med människor/verkligheten/livet, men är det så att hon har fått/köpt en hund så blir jag på riktigt ledsen.

Ja, det är ju vad hon själv påstår iallafall. Jag känner mig dock lite skeptisk till det:

1. Från början sa hon att det var hennes hund, inget annat. Hon försökte t.o.m. dölja det från flashback genom att kvickt ta bort bilderna och statusuppdateringen. Hon skrev även något om att hon inte bryr sig om vad folk tycker för hon vet själv att hon kommer att klara det, ett långt berättigande av något slag var det iallafall. Sedan, någon vecka senare, då de hatiska kommentarerna strömmat in (till och med några av hennes egna facebook-vänner frågade henne vad fan hon höll på med), så kom den redigerade versionen: det är en "terapihund" som hon "har det största ansvaret över". Mm-hm.

2. Om det nu skulle vara klinikens hund (något jag noterat att hon undvikit att säga ordagrant) så undrar jag varför doktor Bengt för första gången i sin yrkeskarriär bestämt sig för att skaffa en terapihund just nu. Och vilket sammanträffande att det blev just en blue merle-collie, som heter samma sak som en av Bernys gamla djur! Men framför allt, hur kommer det sig att en psykiater inte inser (eller iallafall tagit reda på) att en manipulativ gammal knarkare inte kan "utbilda" en sådan hund, utan det finns vedertagna utbildningar som för vilken assistanshund som helst: http://www.terapihund.se/utbildning.php Är det inte tänkt att fler av hans patienter ska få nytta av hunden?
Att Berny tränar agility med en valp (som kan få skelettskador) visar för övrigt tydligt var hennes kunskapsnivå ligger.

Oavsett om man litar på henne eller inte kan nog de flesta skriva under på en sak - blir hon ovän med den gode doktorn tar hon hundstackaren med sig när hon drar.
Citera
2012-04-09, 20:40
  #1577
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Quote

Du är så jävla vis, Sinfon. Du kunde antagligen inte ha mer rätt. Dessutom är ju collies kända för sitt vallningsbehov. Kan inte tänka mig att hon kan ge en sån hund tillräcklig stimuli och träning för att den inte ska bli uttråkad/deppig. Kommer ihåg när hon hakat upp sig på saluki, en vinthund som kräver extremt mycket motion. Liksom tänk dig henne inlåst i en trång pundarlya med i princip en greyhound, som bara vill springa och busa, medan hon är ute och säljer fittan för horse. Det är så man kan lägga sig ner och dö.
Citera
2012-05-02, 19:41
  #1578
Medlem
Antitrinitarians avatar
Har fröken B trillat dit igen? Med tanke på senaste Facebookstatusen alltså:

Citat:
sitter på behandlingshem just nu. för både drogmissbruket och det psykiska
Citera
2012-05-02, 23:30
  #1579
Medlem
Öh? Men? "Trillat dit". Och detta "igen", då?!

Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Har fröken B trillat dit igen? Med tanke på senaste Facebookstatusen alltså:


Men lever BP än? Tragiskt, men HUR denna generationen gått på "världens bluff" som
Men vad man ändå, som då utomstående saknar, är en ambition att INTE bli "likadan som".
Jag tror att sådana som BP ÄR "likadan som".
Hoppas hon dör.
Men tur att "BP" här har diverse djur att "hushålla med", dååååå!
__________________
Senast redigerad av hee4r 2012-05-02 kl. 23:34.
Citera
2012-05-04, 19:01
  #1580
Medlem
saxat från Jhnas blogg:
"Postat av: JHNA SUGARFUCK

Mouse: Jag tycker mest det är underhållande läsning helt enkelt. Jag är lite sån - tycker om att irritera mig på dumma människor.

Och ja, Berny har en ny blogg."

ni kan läsa mer här: http://jhnasugarfuck.blogg.se/2012/m...y.html#comment

hon påstår att Berny har ny blogg, men ger inte ut adressen utan "medgivande" från miss B.....
Citera
2012-05-04, 20:08
  #1581
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SharpEdge77
saxat från Jhnas blogg:
"Postat av: JHNA SUGARFUCK

Mouse: Jag tycker mest det är underhållande läsning helt enkelt. Jag är lite sån - tycker om att irritera mig på dumma människor.

Och ja, Berny har en ny blogg."

ni kan läsa mer här: http://jhnasugarfuck.blogg.se/2012/m...y.html#comment

hon påstår att Berny har ny blogg, men ger inte ut adressen utan "medgivande" från miss B.....

Hon startade ju en ny blogg i veckan som hon nu tagit bort igen, efter två inlägg. Och hon har skrivit in sig själv på ett boende och har inte börjat knarka igen. Men Theus har följt med henne till det nya boendet....
Citera
2012-05-04, 21:37
  #1582
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Hon startade ju en ny blogg i veckan som hon nu tagit bort igen, efter två inlägg. Och hon har skrivit in sig själv på ett boende och har inte börjat knarka igen. Men Theus har följt med henne till det nya boendet....
What?! Trodde inte Theus var hennes hund? Finns inläggen cachade någonstans?
Citera
2012-05-04, 21:43
  #1583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Hon startade ju en ny blogg i veckan som hon nu tagit bort igen, efter två inlägg. Och hon har skrivit in sig själv på ett boende och har inte börjat knarka igen. Men Theus har följt med henne till det nya boendet....

vad stod det i inläggen då??
helvete, Theus är med henne?
nu mår jag riktigt dåligt.
stackars hund.
Citera
2012-05-05, 09:13
  #1584
Medlem
Antitrinitarians avatar
Jag hittar inga cacheade inlägg tyvärr. Om jag minns rätt hade hon skrivit två inlägg innan den togs bort. Hon skrev att hon själv skrivit in sig på ett boende i Malmö (?) eftersom hon inte kunde bo hos fantastiska läkaren för alltid. Hon har inte börjat knarka igen, men hon måste få hjälp med sina galenskaper och att hålla sig borta från drogerna.

Hon har en egen liten lägenhet och det bor personal i samma hus eller nära, de kommer och hjälper henne med allt hon inte orkar själv osv. Boendet var utmärkt eftersom Theus fick vara med henne och personalen hjälper henne med honom också om hon glömmer nåt. Och hennes granne är pyroman.

Det andra inlägget handlade nog mest om att hon saknade Nicklas osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback