2010-12-17, 23:17
Medlem
NirvanAs avatar
Vad hände med Tony lagerström och Robin Figren?
Citera
2010-12-18, 01:57
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojanlatvasgranne
Tomas Wallgren (tror jag han heter) var ju en av de största Luleå för något år sedan fått fram, men det tog bara stopp... så jävla trist! Han spelade i Malmö förut, men numera spelar han i Björklöven i Div 1 A Norra. Där har vi en som var hyllad som en jättetalang men inte blivit något. Likadant med Porsberger.

Ryktas om att Wallgren fick sparken från Luleå pga han knullat snett med Robin Lindqvist flickvän och pga det fick lämna laget. Tror dock han har chans att fortfarande har chans på att spela i elitserien.
Citera
2010-12-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Ryktas om att Wallgren fick sparken från Luleå pga han knullat snett med Robin Lindqvist flickvän och pga det fick lämna laget. Tror dock han har chans att fortfarande har chans på att spela i elitserien.

Jo jag hörde också det, och ryktet stämmer tydligen. En kompis storebror spelade i Luleå Hockey ungefär då, och sa att det var sant. Tydligen skulle Obsut ha mordhotat honom eller nåt liknande och sen packat hans grejer och bett han dra, varpå Wallgren insåg att det var nog det enda som fanns kvar att göra. Men absolut, han skulle kunna ta plats i ett elitserie-lag
Citera
2010-12-20, 19:39
Medlem
naturellyoghurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Bryan Fogarty satte ett poängrekord för backar i OHL (155 poäng på 60 matcher) som ännu idag är oslagbart, draftades före Joe Sakic 1987 och kallades "den nye Bobby Orr". Spelade dock bara 156 NHL-matcher då han söp bort både sin karriär och hela sitt liv...

Jo, du... han dog 2002 för övrigt, 33 år gammal och alkoholist.
Citera
2011-01-07, 13:58
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Kim Lilja. Förra året blev han den yngsta någonsin att göra mål i J20 superelit och då var han 14 år.Dessutom gjorde han sju mål på 11 matcher i landslaget och spelade TV-pucken med spelare som var två år äldre men har i år lagt av för att satsa på musiken.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13795

Nu ska han göra comeback för Luleå enligt en artikel i papperstidningen där han själv bekräftar ryktet som står i bloggen som ep länkar till .
Citera
2011-01-09, 02:21
Medlem
hej.lols avatar
Stefan Blom, iofs ingen jättetalang men han draftades av Detroit Red wings som 194 overall. Han blev aldrig bättre än en medioker lirare i ettan.. http://eliteprospects.com/player.php?player=2271
Citera
2011-01-09, 05:31
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojanlatvasgranne
Jo jag hörde också det, och ryktet stämmer tydligen. En kompis storebror spelade i Luleå Hockey ungefär då, och sa att det var sant. Tydligen skulle Obsut ha mordhotat honom eller nåt liknande och sen packat hans grejer och bett han dra, varpå Wallgren insåg att det var det enda som fanns kvar att göra. Men absolut, han skulle kunna ta plats i ett elitserie-lag

Hörde att det var Victor Lindgrens tjej han hade satt på. Han hade tydligen filmat hon med( Men det känns lite överdrivet, ett rykte bara)

Obsut hade enligt mina uppgifter packat hans trunk och sagt att du kan lämna laget.

Wallgren tror jag inte kommer komma tillbaka till ES. Inte som någon superstjärna i alla fall.
Citera
2011-01-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngboys
Hörde att det var Victor Lindgrens tjej han hade satt på. Han hade tydligen filmat hon med( Men det känns lite överdrivet, ett rykte bara)

Obsut hade enligt mina uppgifter packat hans trunk och sagt att du kan lämna laget.

Wallgren tror jag inte kommer komma tillbaka till ES. Inte som någon superstjärna i alla fall.

Ja det var Lindgrens, inte Lindqvists! Och att Obsut packade hans trunk o bad honom att dra var ju det jag sa, eller hur?

Men jag tror du har rätt, han har nog sumpat sin chans eller så kan man se det så att Luleå sumpade honom. Oerhört stor talang som jag har förstått det, synd bara att han aldrig riktigt levde upp till det han "skulle bli" så att säga.
Citera
2011-01-10, 23:44
Medlem
El-Presedentes avatar
Vad är det med hockeyspelare och att sätta på sina lagkamraters fruar? Jävligt synd att som det låter på er en lovande spelare förlorade sin chans för att han inte kunde hålla sig från att limma på bruden
Citera
2011-01-12, 14:50
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Presedente
Vad är det med hockeyspelare och att sätta på sina lagkamraters fruar? Jävligt synd att som det låter på er en lovande spelare förlorade sin chans för att han inte kunde hålla sig från att limma på bruden

Du kolla på vilket företag som helst. Mannen knullar sin arbetskollega, Kvinnan inleder en relation med sin chef. Hockeyspelare granskas bara lite hårdare från medierna och från bl.a flashback, det finns inte i så stort allmän intresse om Martin säljare på Jysk limmade på sin arbetskollega under julfesten.
Citera
2011-01-12, 15:19
Medlem
Youngboyss avatar
Han är ju inte kass, men kanske inte blev så mycket av den varan.

Robin Lindqvist skulle ha störst utvecklingsmöjligheter av Harju,Omark, Wallgren, Modig(Målvakt, men ändå) men harvar runt i någon brunkarkedja i VF, Han är en normal brunkspelare som är duktig bakåt, men någon superstjärna kommer det nog aldrig att bli.
Citera
2011-01-12, 15:52
Medlem
El-Presedentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngboys
Du kolla på vilket företag som helst. Mannen knullar sin arbetskollega, Kvinnan inleder en relation med sin chef. Hockeyspelare granskas bara lite hårdare från medierna och från bl.a flashback, det finns inte i så stort allmän intresse om Martin säljare på Jysk limmade på sin arbetskollega under julfesten.

Det är ju dock inte samma sak. Hoppas jag... För de va väll ändå Lindgrens tjej och inte Lindgren själv han satte på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in