2011-01-13, 11:29
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Presedente
Det är ju dock inte samma sak. Hoppas jag... För de va väll ändå Lindgrens tjej och inte Lindgren själv han satte på?

Va?
Citera
2011-01-13, 16:23
Medlem
El-Presedentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngboys
Va?

Du sa att man kan kolla på vilket företag som helst där man sätter på sina kollegor på julfesten osv.

Det är ju dock inte samma sak då Wallgren tydligen satt på hans kollegas flickvän, inte sin kollega.
Citera
2011-01-14, 09:21
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Presedente
Du sa att man kan kolla på vilket företag som helst där man sätter på sina kollegor på julfesten osv.

Det är ju dock inte samma sak då Wallgren tydligen satt på hans kollegas flickvän, inte sin kollega.

Ja jo sant. Men nog finns det dom som gör så med på företag med. Det är nog minst lika vanligt än vad hockeyspelare gör.
Citera
2011-05-26, 11:25
Medlem
thesyss avatar
Vilken draftetta har gjort störst flopp?

Vilken draftetta tycker ni har vart den största floppen i NHL?

Jag tycker det står mellan Alexandre Daigle (draftad etta 1993 av Ottawa) och Patrik Stefan (draftad etta 1999 av Atlanta).

Ottawa blev erbjudna spelare som Owen Nolan, Peter Forsberg och Ron Hextall för Daigle men Ottawa nobbade. Han lyckades göra över tjugo mål två gånger i sin karriär...Vid 25 års ålder hade Daigle lagt av med hockey, han hade ingen lust att spela längre.

Patrik Stefan gjorde aldrig 15 mål på en säsong och när han la av vid 27 års ålder så hade han gjort blygsamma 188 poäng på 455 matcher. Han blev mest känd för att ha missat ett friläge när Edmonton hade tagit ut målvakten: http://www.youtube.com/watch?v=kiMX4Mufcmc
Edmonton kontrade efter Stefans miss och kvitterade till 5-5. Edmonton vann sen i förlängningen.

Svårt att säga vem av dessa två som gjorde störst flopp, Daigle var något mer produktiv men hade samtidigt högre förväntningar på sig. Stefan spelade också i en tid där det gjordes mindre mål i NHL så jag tycker nog Daigle var den största floppen!
Citera
2011-05-26, 11:28
Medlem
SweTechs avatar
Sammanfogat trådar om samma ämne
//Moderator
Citera
2011-05-26, 12:21
Medlem
Verbeeks avatar
Brian Lawton. Bara kolla vilka spelare om draftades top10 det året.

http://eliteprospects.com/draft.php?year=1983
Citera
2011-05-26, 12:23
Medlem
BillHickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
I övrigt faller väl Sedins i den kategorin, dom hyllades som hockeyns framtid
och har "bara" blivit habila lirare i ett värdelöst (ganska) NHL-lag.

Draftades inte Stefan som etta det året Sedins gick som 2-3?
Det måste varit en förbannelse att draftas tidigt det året.

Det här är ganska kul tycker jag.
Citera
2011-05-26, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
I övrigt faller väl Sedins i den kategorin, dom hyllades som hockeyns framtid
och har "bara" blivit habila lirare i ett värdelöst (ganska) NHL-lag.
Bagdad Bob har talat.
Citera
2011-05-26, 21:17
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicks
Det här är ganska kul tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Bagdad Bob har talat.

Man kanske ska se lite på när inlägget skrevs också?
När vf skrev det så var det mycket sant och en allmän uppfattning.
Citera
2011-05-26, 21:27
Medlem
BillHickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Man kanske ska se lite på när inlägget skrevs också?
När vf skrev det så var det mycket sant och en allmän uppfattning.

Tycker inte de platsat i denna tråd vid något tillfälle faktiskt. När det inlägget skrevs gjorde båda bröderna över 70 poäng var i NHL. Då tycker jag faktiskt att man blivit något.
Citera
2011-05-26, 21:31
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Tycker inte de platsat i denna tråd vid något tillfälle faktiskt. När det inlägget skrevs gjorde båda bröderna över 70 poäng var i NHL. Då tycker jag faktiskt att man blivit något.

Jag håller faktiskt inte med riktigt, när inlägget skrevs så fanns det stora frågetecken kring Sedins, dom ansågs vara mjuka som inte presterade under press och mot bra motstånd och dom gavs ganska länge skulden för att inte Canucks gick längre än vad man gjort i slutspelen.

Däremot kan jag väl gå med på att dom inte ska vara med på en sådan här lista, varken nu eller då.
Däremot är det ju inte förrän dom två senaste eller kanske t.om den här säsongen som dom helt uppfyllt dom förväntningar som funnits sedan dom draftades.
Citera
2011-05-26, 22:23
Bannlyst
Citat:
Instämmer helt. Sedinarna har aldrig varit riktigt usla (som sämst mediokra).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in