Citat:
Ursprungligen postat av 01-01
Ville Vikeväinen blev utsedd till TV-puckens bäste back 2001, nu ska han väl strax avtjäna ett tvåårigt straff för våldtäkt..
Sant! Han vann även Sm-silver med Luleås J20-lag 04/05. Han hade verkligen förutsättningar för att bli något.
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Kim Lilja. Förra året blev han den yngsta någonsin att göra mål i J20 superelit och då var han 14 år.Dessutom gjorde han sju mål på 11 matcher i landslaget och spelade TV-pucken med spelare som var två år äldre men har i år lagt av för att satsa på musiken.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13795
Otroligt tråkigt även detta. Jag känner Kim, han är en skön person men tror att hans extremt tidiga utveckling gjorde att när de andra väl kom ikapp (även om han var landslagsspelare och spelade tv-pucken med många av mina polare) så var det inte längre kul, han hade alltid stuckit ut och varit i en klass för sig. Har inte snackat med honom angående valet att satsa på musik men enligt mig borde han ha fortsatt med hockeyn minst i 2 år till, inte ge upp när man är 16.
För att bidra till tråden: Sebastian Porsberger! Hans lillebror är en notorisk poänggörare i Luleås J20 lag med en del u17-landslagsmatcher bakom sig. Storebrorn däremot kom, utan som helst tvivel, in på Hockeygym men gick bara ett år om jag inte minns fel. Han behöll dock sin backposition inom Luleå Hockey då han var en extrem talang. Han sågs av de flesta som en större talang än Fredrik Styrman som numera spelar i ES med Luleå Hockey och igår kom med i JVM-truppen. Hursomhelst, frågan bland oss som var ett år yngre än Porsberger och som spelade hockey var NÄR han skulle debutera i Luleås A-lag, då han definitivt hade kunnat göra det. Han meddelade istället Bulan (dåvarande j-20 tränaren) att han skulle ta en paus. Han kom sedan tillbaks i div1-klubben Luleå Rebels och dominerade, men han var känd för att inte vara den största träningsnarkomanen om man säger så. Numera spelar han div2 med Brooklyn City Tigers och har, enligt mig, lekstuga.
Tomas Wallgren (tror jag han heter) var ju en av de största Luleå för något år sedan fått fram, men det tog bara stopp... så jävla trist! Han spelade i Malmö förut, men numera spelar han i Björklöven i Div 1 A Norra. Där har vi en som var hyllad som en jättetalang men inte blivit något. Likadant med Porsberger.