2008-12-28, 01:50
Medlem
WilfPaiements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroem
Så jävla underbart att se dom floppa, jobbigare och kaxigare snorungar fick man leta efter...

"Åh, men jag spelare i landslaget, gör DU det?"
Är du lite bitter?
Citera
2008-12-28, 22:25
Medlem
kroems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilfPaiement
Är du lite bitter?
Haha, ja hockeymässigt kanske Dock är jag jävligt nöjd med hur det går nu, spelar inför mer och roligare folk nu.

Ärligt talat så var dom jävligt jobbiga.
Citera
2009-01-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroem
Haha, ja hockeymässigt kanske Dock är jag jävligt nöjd med hur det går nu, spelar inför mer och roligare folk nu.

Ärligt talat så var dom jävligt jobbiga.

Kan bara hålla med dig. Tvillingarna kunde både snacka skit och spela skit. Att dem också såg ut som skit gjorde en mer förbannad.

Dem första jag kommer tänka på är redan nämda Daigle, som strax efter att han blev första val i draften fäller kommentaren "det är skönt och komma etta, ingen minns en tvåa". Tvåan i draften var en bjässe vid namn Chris Pronger.. .
Jim Carrey måste väl också komma in på listan? Iofs vavn han ju vezina trophy men "expertena" hade ju målat upp honom som världens nya supermålvakt, han skulle lägga beslag på alla Vezina trophies osv. Han lade väl efter några få år i NHL.

Fast dessa har ju iofs blivit något. Annars är väl Andreas Besterman rankad som Sveriges bästa 89a för ett 5 år sedan, lirar numera i LHC j-20 och är ganska medikor tror jag. Tobias Nilsson-Ros från malmö, rankad som sveriges bästa 88 för en fyra år sedan. Var finns han?
Senast redigerad av djurre 2009-01-06 kl. 22:45.
Citera
2009-01-06, 22:56
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djurre
Kan bara hålla med dig. Tvillingarna kunde både snacka skit och spela skit. Att dem också såg ut som skit gjorde en mer förbannad.

Dem första jag kommer tänka på är redan nämda Daigle, som strax efter att han blev första val i draften fäller kommentaren "det är skönt och komma etta, ingen minns en tvåa". Tvåan i draften var en bjässe vid namn Chris Pronger.. .
Jim Carrey måste väl också komma in på listan? Iofs vavn han ju vezina trophy men "expertena" hade ju målat upp honom som världens nya supermålvakt, han skulle lägga beslag på alla Vezina trophies osv. Han lade väl efter några få år i NHL.

Fast dessa har ju iofs blivit något. Annars är väl Andreas Besterman rankad som Sveriges bästa 89a för ett 5 år sedan, lirar numera i LHC j-20 och är ganska medikor tror jag. Tobias Nilsson-Ros från malmö, rankad som sveriges bästa 88 för en fyra år sedan. Var finns han?

Jim Carey var aldrig någon supertalang, tycker definitivt inte han platsar inom denna rubriken "Hyllade som jättetalanger - inte blivit något?". Inte heller Daigle. Visserligen levde han inte upp till sin potential men han blev ju en stabil NHL-spelare, och hade en hel del bra säsonger.

Dom jag tänker på är Patrik Stefan och Jason Bosignore...
Citera
2009-01-06, 23:01
Medlem
pontassss avatar
Jonas Soling är väl en het kandidat till titeln iallafall. Han skrevs upp en enormt mycket i media med tanke på draften till Vancouver, men när det väl kom till kritan så uträttade han inte mycket ute på isen.

http://eliteprospects.com/player.php?player=61
Citera
2009-01-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Jim Carey var aldrig någon supertalang, tycker definitivt inte han platsar inom denna rubriken "Hyllade som jättetalanger - inte blivit något?". Inte heller Daigle. Visserligen levde han inte upp till sin potential men han blev ju en stabil NHL-spelare, och hade en hel del bra säsonger.

Dom jag tänker på är Patrik Stefan och Jason Bosignore...

Stefan måste ju vara den som bäst passar in på "Hyllade som jättetalanger - inte blivit något av?".
Citera
2009-01-07, 22:17
Medlem
Det fanns två tvillingar som var rätt heta ett tag. Efter nån tvpucksturnering tror jag. De spelade i Göteborgstrakten, tror det var Mölndal och sedan Frölunda. Någon som vet vilka jag menar? De såg för jävliga ut om jag minns rätt. Lite som bröderna Hanson!
Citera
2009-01-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaffyTaffy
Det fanns två tvillingar som var rätt heta ett tag. Efter nån tvpucksturnering tror jag. De spelade i Göteborgstrakten, tror det var Mölndal och sedan Frölunda. Någon som vet vilka jag menar? De såg för jävliga ut om jag minns rätt. Lite som bröderna Hanson!

Edit: Ooops nämnda precis ovanför. Sorry
Citera
2009-01-07, 22:23
Medlem
KissMattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaffyTaffy
Edit: Ooops nämnda precis ovanför. Sorry

Tänkte just säga "Goddag Yxskaft" men du repade dig.

Tidigare i tråden frågade någon om Nilsson-Roos. Han spelar för CR Roughriders i USHL men vart skadad nästan hela året. Nästa år skall han spela collegehockey på University of Vermont om jag inte är ute och cyklar.
Citera
2009-01-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KissMattan
Tänkte just säga "Goddag Yxskaft" men du repade dig.

Tidigare i tråden frågade någon om Nilsson-Roos. Han spelar för CR Roughriders i USHL men vart skadad nästan hela året. Nästa år skall han spela collegehockey på University of Vermont om jag inte är ute och cyklar.

Det var jag! Så det går alltså ändå hyffsat för honom? Kul i så fall.
Minns när vi var på samma elitläger, killen var ju helt stört seriös med ishockeyn redan som 15åring.
Hörde förresten att Andreas Besterman har gått till Mjölby Hockey i div1. Han har ju iofs ett par år på sig att ta bort floppstämpeln.
Citera
2009-01-08, 00:27
Medlem
Vet inte om någon har nämt han men Sebastian Meijer. Ansågs vara ett underbarn som va mycket snabb och teknisk. Debuterade i elitserien som 17-åring, har spelat i alla juniorlag i landslaget osv. Idag spelar han i västerås.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=134
Citera
2009-01-09, 03:03
Medlem
ronnie10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Då förstår jag lite bättre vad du menar.

I övrigt faller väl Sedins i den kategorin, dom hyllades som hockeyns framtid
och har "bara" blivit habila lirare i ett värdelöst (ganska) NHL-lag.

Draftades inte Stefan som etta det året Sedins gick som 2-3?
Det måste varit en förbannelse att draftas tidigt det året.
Är du lite Frölundablind kanske? Gistedt spelar i farmarlagets farmarlag och har floppat totalt där.

Sedin ligger på plats 13 i NHL:s poängliga. Men det kunde du i och för sig inte veta då du skrev inlägget, men förra året slutade Sedinarna 24 och 26 i poängligan, fattar inte hur du kan säga något annat än att de lyckats väldigt bra? De tillhör ju båda två den absoluta värdseliten? De är några av de bästa spelarna i världen. De har var sitt OS-guld. Den enda spelaren från 1999 års draft som är bättre än Sedinarna är Henrik Zetterberg.

Hur i helvete kan du kalla det "bara habila"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in