2008-09-30, 00:44
Medlem
Pär Bäcker borde väl vara ett namn för den här tråden. Han var väl ett skapligt löfte iaf. Nu harvar han i danska Aalborg.
Citera
2008-09-30, 01:54
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
För mig är ingen 22-åring "talang". Det är bara i Sverige som 22-åringar kan vara talang tydligen. För mig dras talanggränsen vid 20 år. Äldre än 20 och talangåldern är förbi. Alexander Ovetjkin, Jevgenij Malkin, Sidney Crosby. Där har du talanger som spelar på högsta nivån i NHL. Vad gör Söderberg? Harvar i Sveriges största köplag genom tiderna i Hockeyallsvenskan. Den som hävdar att han är en stor talang kan inte ett skit om ishockey. Han pallade ju inte klimatet borta i NHL och lär aldrig bli något stort. Var det inte någon skada veklingen grinade om i ett halvår också?

Så är man över 20 så har man inte talang? Då borde ju alla lag spela med 19åringar, MAX. Ovetjkin, Malkin och Crosby är dom enda talangfulla spelarna som har blivit något i låg ålder? man måste alltså göra 100+ poäng på en säsong i NHL för att vara något? Ingen som tycker annorlunda än du kan något om hockey säger du i princip. Vad gör ett orakel som du på ett forum istället för att briljera med din kunskap någon annan stans?

edit: skadan du pratar om gjorde väl honom blind på ena ögat?
Senast redigerad av VicVoc 2008-09-30 kl. 01:56.
Citera
2008-09-30, 11:12
Medlem
arezons avatar
Hur är det med Mathias Weinhandl(?) då? Visst var han bra i Linköping och spelar nu i Ryssland men på modotiden?

Var det inte han som _nästan_ var en störra talang än de "stora" Sedinarna? För att sedan bli halvblind eller hur det var.

Btw: Om han är halvblind och presterade som han gjorde i Linköping förra säsongen... Undra hur bra han kunde blivit?
Citera
2008-09-30, 13:10
Medlem
Johan Ramstedt från Skellefteå. Han blev juh utsedd till TV puckens bösta forward sitt år, men sedan hände det inte så mycket mera.
Citera
2008-10-01, 12:34
Medlem
hårig-apas avatar
Väldigt många som har en helt rubbad syn på vad en jättetalang som inte blivit något är. Riktigt många av de som nämns har vunnit sm-guld, spelat i landslaget mm. En misslyckas talang borde mer vara att bli utsedd till tv-puckens bästa spelare, draftad relativt tidigt mm och sedan aldrig spela en match i elitserien!
Citera
2008-10-01, 12:53
Medlem
dasRubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårig-apa
Väldigt många som har en helt rubbad syn på vad en jättetalang som inte blivit något är. Riktigt många av de som nämns har vunnit sm-guld, spelat i landslaget mm. En misslyckas talang borde mer vara att bli utsedd till tv-puckens bästa spelare, draftad relativt tidigt mm och sedan aldrig spela en match i elitserien!

Håller helt med.
Citera
2008-10-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hårig-apa

Så om man gör det bra i tv-pucken, blir draftad tidigt. Sen spelar någon riktig floppmatch i Elitserien så är talang stämpeln kvar. Eftersom då har man ju faktiskt spelat i elitserien?

Man får nog kolla lite mer över själva spelaren än att bara kolla på statistik och vart han spelar tror jag iaf. Men det är klart. Alla som är duktiga på att sätta betyg på hockeylag och hockeyspelare sitter å stirrar sig blinda på eliteprospects

En talang som inte blivit något som blivit mest uppmärksammad måste vara Johan Ryno helt klart. Dom elitserie matcher jag sett han har han varit totalt kass!
Citera
2008-10-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonajme_
Så om man gör det bra i tv-pucken, blir draftad tidigt. Sen spelar någon riktig floppmatch i Elitserien så är talang stämpeln kvar. Eftersom då har man ju faktiskt spelat i elitserien?

Man får nog kolla lite mer över själva spelaren än att bara kolla på statistik och vart han spelar tror jag iaf. Men det är klart. Alla som är duktiga på att sätta betyg på hockeylag och hockeyspelare sitter å stirrar sig blinda på eliteprospects

En talang som inte blivit något som blivit mest uppmärksammad måste vara Johan Ryno helt klart. Dom elitserie matcher jag sett han har han varit totalt kass!

Kan hålla med om Ryno! Och mitt intryck består efter sett han mot Mora förra veckan, det enda han var på isen var en stor säkerhetsrisk! Kanske tur för AIK att han blev skadad!
Citera
2008-10-01, 19:19
Medlem
Peter Messa och Daniel Wågström var grymma som ungdomsspelare betydligt mindre lyckade som seniorer... peakade som 16-åringar
Citera
2008-10-01, 19:22
Medlem
hela vägen....

Har någon några funderingar om varför dom inte når dit dom gör?
Citera
2008-10-01, 19:26
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozak
Har någon några funderingar om varför dom inte når dit dom gör?

Dom måste ha fastnat för det vi har gjort också, alltså: sprit, brudar och FB !
Citera
2008-10-02, 00:52
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonajme_

Man får väl se lite till hur pass mycket talang spelaren faktiskt har innan man dömmer honom. Alla spelare är inte hypade bara för att man gör en bra tv-puckturnering eller spelar bra i J20. Men skulle t.ex Jacob Markström aldrig lyckas ta klivet över till USA ifall han lyckas bra i Elitserien denna samt nästa säsong, så ser jag självklart honom som en misslyckad talang. Är det däremot så att Anders Lindbäck inte lyckas på andra sidan men ändå blir en stabil Elitseriemålvakt, så ser jag fortfarande honom som lyckad. Alla talanger är inte skapade för att gå hela vägen och man kan fortfarande göra det otroligt bra på hemmaplan likväl.

Men nog är Johan Ryno verkligen en kille för den här diskussionen. Tyvärr är det skadorna som gjort det för honom, inte hans sätt att spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in