2008-12-18, 17:01
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew Martin
Tim Eriksson - Linköpingstalangen som numera spelar i Djurgården minns jag var en grym talang vid elitseriedebuten men har sedan dess harvat i Linköpings tredjefemma.

Andreas Holmqvist - levde länge på talangen som numera helt har tagit slut.

Så att spela i elitserien är samma sak som att inte blivit något?
Citera
2008-12-18, 17:35
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
du menar nog Mikhail Zhukov va? Är det han så är han knappast en flopp iom att han spelar i ett av världens bästa lag, nämligen Barz Kazan. Iofs är det väl mycket möjligt(skulle nog påstå troligt) att det är ett riktigt bra exempel på varför ligorna inte skall ha importtak, iom att han spelar på rysk licens.

Edit:jag som är trött, ena engeslk stavning, andra svensk.

Det var som fan, då fick man svar på var han tog vägen.... I HV floppade han i alla fall totalt och blev utlånad till Västerås. Där ser man vad miljö och tillfälligheter kan göra.
Citera
2008-12-21, 20:14
Medlem
HV-talanger

Har ett par namn här som jag saknar i tråden.

Viktor Vallin - Lirade JVM år 2000 i samma backpar som nämnda Magnus Hedlund, som forwards hade dom Sedinarna och Zetterberg.
Så som snacket gick här hemma i Jönköping så skulle Viktor bli en storback, men numera harvar han i Frankrike, vilket han verkar trivas med.
umgicks lite med honom i unga år och jag kan säga att den grabben kunde ta livet med en klackspark, tackade nej till TV-pucken för att han ville va hemma o köra moppe

Magnus Svensson - Liten teknisk forward som spåddes en lysande framtid i 15-16 års åldern. Var bofast i J-landslagen fram tills 18-19 års åldern.. Tyvärr kom han fram under "kung sunes" regim i HV, och Sune var ju aldrig känd för att ge juniorer så värst mycket istid. Sen talade nog storleken (bristen på storlek) emot herr Svennson också. Stjärna på offensiva blå i TAIF(Tranås) nu iaf.

Karl Helmersson - Lirar numera i sin moderklubb Mariestads BoIS, inte fy skam det. Men jag hade iaf förväntat mig att han skulle bli en habil elitseriespelare. Tyvärr säger ryktet att Helmersson var lite för glad i broder alkohol

Jimmy Lund - Ojoj, den här grabben trodde jag stenhårt på. Kanske inte NHL-material men lugnt som en poängplockare i ES. Totalt iskall kille, inga nerver alls. När vi fick höra att han skulle (pga av skador) göra elitseriedebut så bettade vi faktiskt en tia var på att han skulle göra mål, vilket han också gjorde, tyvärr blev målet bortdömt
Jimmy tackade sedemera nej till Team 19 tror jag att det va pga av att han skulle gå på studentbalen. Dock hade han ingen o gå med så det var väl bara ren lathet att han inte åkte på landslagssamlingen. Spelar numera i Borås och gör det bra.

Har fler gamla Hv-talanger och berätta om men orkar helt enkelt inte nu
Citera
2008-12-21, 21:13
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunollett
Karl Helmersson - Lirar numera i sin moderklubb Mariestads BoIS, inte fy skam det. Men jag hade iaf förväntat mig att han skulle bli en habil elitseriespelare. Tyvärr säger ryktet att Helmersson var lite för glad i broder alkohol

Denne Helmersson spelade för Vita Hästen i ettan förra året och av vad jag kunde se så borde hans totala brist på spelsinne och hantering av klubba och puck varit anledningarna till att det gått så dåligt. De jag pratar med som följer Mariestad i Allsvenskan skrattar bara åt hans JVM-meriter och tycker det är helt otroligt att han en gång hållt klass nog att tillhöra det översta skiktet i landet i sin årskull.

Den match jag sett med Mariestad så hade han aldrig pucken, vilket kanske var en medveten taktik i kedjan efter vad jag sett av honom. Men men, han kanske bara hade 10 dåliga dagar förra året.
Citera
2008-12-21, 21:51
Medlem
...

Kanske inte så fruktansvärt svårt o tillhöra toppen årskull 79 iofs

D jag menade mer om Helmersson var inte hans spelsinne utan att (d jag såg av honom som junior) han hade en kämpaglöd och hårdhet.. Mina förväntningar på honom låg väl mera på att han skulle lira i en 3-4:e kedja i Es o skrapa ihop 5-6 mål o 15-16 ass per säsong.
Citera
2008-12-22, 02:22
Medlem
KissMattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunollett
Har ett par namn här som jag saknar i tråden.

Viktor Vallin - Lirade JVM år 2000 i samma backpar som nämnda Magnus Hedlund, som forwards hade dom Sedinarna och Zetterberg.
Så som snacket gick här hemma i Jönköping så skulle Viktor bli en storback, men numera harvar han i Frankrike, vilket han verkar trivas med.
umgicks lite med honom i unga år och jag kan säga att den grabben kunde ta livet med en klackspark, tackade nej till TV-pucken för att han ville va hemma o köra moppe

Magnus Svensson - Liten teknisk forward som spåddes en lysande framtid i 15-16 års åldern. Var bofast i J-landslagen fram tills 18-19 års åldern.. Tyvärr kom han fram under "kung sunes" regim i HV, och Sune var ju aldrig känd för att ge juniorer så värst mycket istid. Sen talade nog storleken (bristen på storlek) emot herr Svennson också. Stjärna på offensiva blå i TAIF(Tranås) nu iaf.

Jimmy Lund - Ojoj, den här grabben trodde jag stenhårt på. Kanske inte NHL-material men lugnt som en poängplockare i ES. Totalt iskall kille, inga nerver alls. När vi fick höra att han skulle (pga av skador) göra elitseriedebut så bettade vi faktiskt en tia var på att han skulle göra mål, vilket han också gjorde, tyvärr blev målet bortdömt
Jimmy tackade sedemera nej till Team 19 tror jag att det va pga av att han skulle gå på studentbalen. Dock hade han ingen o gå med så det var väl bara ren lathet att han inte åkte på landslagssamlingen. Spelar numera i Borås och gör det bra.

Har fler gamla Hv-talanger och berätta om men orkar helt enkelt inte nu

Mycket intressant. HV har haft flera bra killar som aldrig levde upp till förväntingarna, 80or som Lövdahl, nämnde Wallin, 81or som Koffe Nying och Martin Axelsson (som väl båda gjorde ES debut tidigt) 82or Ekelund, Irani, Ljungbeck, Benitah - 83or som Martin Johansson och Nisse Olsson.

Verkar vara ruggigt bra ungdomstränare i HV faktiskt.
Citera
2008-12-22, 15:26
Medlem
dasRubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew Martin
Tim Eriksson - Linköpingstalangen som numera spelar i Djurgården minns jag var en grym talang vid elitseriedebuten men har sedan dess harvat i Linköpings tredjefemma.

Andreas Holmqvist - levde länge på talangen som numera helt har tagit slut.

"Harvat i Linköpings tredjefemma"... haha.. tillåt mig flina
Citera
2008-12-24, 18:24
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissMattan
Mycket intressant. HV har haft flera bra killar som aldrig levde upp till förväntingarna, 80or som Lövdahl, nämnde Wallin, 81or som Koffe Nying och Martin Axelsson (som väl båda gjorde ES debut tidigt) 82or Ekelund, Irani, Ljungbeck, Benitah - 83or som Martin Johansson och Nisse Olsson.

Verkar vara ruggigt bra ungdomstränare i HV faktiskt.

Jag är själv 83:a o spelade mot Martin o Nisse. Främst Martin var då riktigt bra. Klart bättre än Thörnberg. Då hade han storleken men vad jag förstått så stannade han av i växten ganska tidigt. Sen vet jag inte om talangen tog slut eller vad som hindrade honom från att komma längre.
Citera
2008-12-24, 19:30
Medlem
De La Hoyas avatar
Andreas Valdix?

Vad hande med honom, han var sa javla hypad ett tag runt 16-17 ars aldern. Draftades i 4e rundan av Caps, lirar nu i oskarshamn
Citera
2008-12-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De La Hoya
Andreas Valdix?

Vad hande med honom, han var sa javla hypad ett tag runt 16-17 ars aldern. Draftades i 4e rundan av Caps, lirar nu i oskarshamn

Inte helt säker, men gick det inte ngt rykte om att han var inblandad i nån misshandel i Malmö för ett antal år sen..Kan ju vatt därför karriären stannade av.
Som sagt: Inte helt säker på att d va han.
Citera
2008-12-24, 20:19
Medlem
Juleskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De La Hoya
Andreas Valdix?

Att man blir draftad i 4e rundan betyder ju faktiskt att man har potential, men att man knappast har mer i sig än att lira i AS.
Citera
2008-12-25, 10:24
Medlem
kroems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissMattan
John och Fred Wikner. Superstjärnor i TV-Pucken, draftade som 18 åringar, CHL-Hockey vid 20 års ålder - korpen i GBG´s utkanter som 22åringar.

Synd, gillade verkligen deras stil att bara tuta och köra.
Så jävla underbart att se dom floppa, jobbigare och kaxigare snorungar fick man leta efter...

"Åh, men jag spelare i landslaget, gör DU det?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in