Citat:
Jag ringde min hyresvärd nu och tydligen skulle hon kontakta deras försäkringsbolag som sedan skulle kontakta mig. Typiskt att jag väntade så länge, nu kommer jag säkert inte höra något förrän måndag.
Hon sa att det var lämpligast att ta torktumlare eftersom den ändå kommer upp i mer än 55 grader och blir detsamma som att tvätta.
Läste även någon annanstans att någon hade haft besvär med pälsängrar och hade fått hjälp utav nomor. Till denna person hade dom sagt att sålänge inga larver hade hittats bland kläder var det ingen fara med dom. Men tror nog inte att det är någon ide att chansa.
Alla säger tyvärr så olika hela tiden, så vet inte vad jag ska tro snart längre. Haha.
Förhoppningsvis får jag ej med mig något härifrån till det nya stället, det vore ju för hemskt!
Hon sa att det var lämpligast att ta torktumlare eftersom den ändå kommer upp i mer än 55 grader och blir detsamma som att tvätta.
Läste även någon annanstans att någon hade haft besvär med pälsängrar och hade fått hjälp utav nomor. Till denna person hade dom sagt att sålänge inga larver hade hittats bland kläder var det ingen fara med dom. Men tror nog inte att det är någon ide att chansa.
Alla säger tyvärr så olika hela tiden, så vet inte vad jag ska tro snart längre. Haha.
Förhoppningsvis får jag ej med mig något härifrån till det nya stället, det vore ju för hemskt!

Ingen fara med kläderna, då menas det säkerligen att det inte är någon fara för att kläderna ska bli förstörda. Men det betyder inte att det inte finns en och annan pälsänger bland dom

Jag känner faktiskt inte till Nomor, men dom är säkerligen lika tillförlitliga som Anticimex. Jag har dock ibland intryck av att man ofta får råd som handlar om att bara dämpa oron för den dom pratar med. Jag kan tänka mig att det ringer väldig många som är akut ängsliga när dom har upptäckt ohyra hemma.
Tänk på att det som sagt kan finnas pälsängrar i din nya lägenhet, om det inte är ett nybygge -så kör på det här med cederträ. Då gör du iallafall vad du kan