2009-10-20, 12:36
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Alltså, varför fälla honom? Jag tycker att den frågan är intressant. Varför i hela friden fälla honom?

Man kanske kan få en ledtråd om man ställer sig frågan om det är Pappy som är Andreas stora problem eller om det hon själv som är det...

Slår man någon eller knuffar så vederbörande slår i backen eller i väggen så blodvite uppstår anser jag att det är misshandel.
Citera
2009-10-20, 12:37
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Eller både ock!?

Där ger jag dig en poäng. Men jag tror att du är allt för säker på att det krävs fängelse för Pappy för att rättvisa ska skipas. Jag ser inga problem alls med denna dom förutom att jag är sjukt trött på mediernas ensidiga rapportering i dessa fall och som också ställer pöbeln på nätet i en jobbig sits.
Citera
2009-10-20, 12:39
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Slår man någon eller knuffar så vederbörande slår i backen eller i väggen så blodvite uppstår anser jag att det är misshandel.

Givetvis. Om jag stöter på dig på stan och utför detta så är det misshandel.

Men det är inte alls alltid misshandel. Exempelvis är det i detta fall oerhört tveksamt.
Citera
2009-10-20, 12:44
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Givetvis. Om jag stöter på dig på stan och utför detta så är det misshandel.

Men det är inte alls alltid misshandel. Exempelvis är det i detta fall oerhört tveksamt.

Vad gör denna historia annorlunda då menar du?

Blodvite uppstår, det är ett jäkla liv i trappuppgången vittnen ser hur han dra i hennes hår och hon skriker slå mig inte, slå mig inte.
Citera
2009-10-20, 12:49
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Vad gör denna historia annorlunda då menar du?

Blodvite uppstår, det är ett jäkla liv i trappuppgången vittnen ser hur han dra i hennes hår och hon skriker slå mig inte, slå mig inte.

Därför att det handlar om att hantera en relation! Andrea ballar ur fullständigt. Vad gör du? Ringer in diplomater från UD?

Bra idé.

Men de flesta snubbar har inte den möjligheten. Man får göra det bästa av situationen samtidigt som man ska hantera sitt eget liv. Dessutom är det ju inte alls fastslaget att detta handlar om en man som kuvar sin kvinna med våld. Jag anser att det saknas belägg för det.

Jag får intrycket av att den kvinnliga nämndemannen anser exakt samma sak. Pappy är liksom ursäktad givet förutsättningarna. Det finns inget konstigt med detta.
Citera
2009-10-20, 12:52
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Därför att det handlar om att hantera en relation! Andrea ballar ur fullständigt. Vad gör du? Ringer in diplomater från UD?

Bra idé.

Men de flesta snubbar har inte den möjligheten. Man får göra det bästa av situationen samtidigt som man ska hantera sitt eget liv. Dessutom är det ju inte alls fastslaget att detta handlar om en man som kuvar sin kvinna med våld. Jag anser att det saknas belägg för det.

Jag får intrycket av att den kvinnliga nämndemannen anser exakt samma sak. Pappy är liksom ursäktad givet förutsättningarna. Det finns inget konstigt med detta.
Man pucklar inte på brudar! Och i synnerhet inte en som är sjuk!!
PapaDee är skyldig till misshandel även om det tyvärr "bara" blev ringa sådan.
Citera
2009-10-20, 12:58
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:

Bra idé.

Inte misshandlar jag tjejen om hon skulle "ballar ur".

Det finns väl många saker att göra istället.

Gå där i från , be om hjälp, ringa någon.

Vad som men inte misshandla så det uppstår blodvite.

Det fanns uppenbarligen mycket folk som kunde hjälpt honom.

Sedan kan man fråga sej varför hon skrek slå mej inte, har detta hänt förr?
Citera
2009-10-20, 13:01
Medlem
Mayitos avatar
Citat:

Tja, jag tror inte vi kommer längre här. Hovrätten var oenig - minst sagt - och det är vi också.
Citera
2009-10-20, 13:14
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:

Eller bara hålla fast henne och invänta på att hennes utbrott lagt sig, alt. ringt psykakuten!
Låt oss bortse från vittnesmålen att hon blivit släpa i håret in i lägenheten. Oavsett har de gått in i lägenheten tillsammans. Väl där borde prio ett hos honom vara att få hennes utbrott att avstanna med alla medel. Hon borde inte få en chans att skada sig själv. Mitt i allt detta har han faktiskt lämnat henne åt sig själv (oavsett vad som hänt), och dessutom spelat att han inte har en aning om vad som har hänt då han återvänder till trapphuset!! Det går inte att tolka annat än att han försäker rädda sig själv.
Citera
2009-10-20, 13:20
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Eller bara hålla fast henne och invänta på att hennes utbrott lagt sig, alt. ringt psykakuten!
Låt oss bortse från vittnesmålen att hon blivit släpa i håret in i lägenheten. Oavsett har de gått in i lägenheten tillsammans. Väl där borde prio ett hos honom vara att få hennes utbrott att avstanna med alla medel. Hon borde inte få en chans att skada sig själv. Mitt i allt detta har han faktiskt lämnat henne åt sig själv (oavsett vad som hänt), och dessutom spelat att han inte har en aning om vad som har hänt då han återvänder till trapphuset!! Det går inte att tolka annat än att han försäker rädda sig själv.

Bull.

Grejen här är att domstolarna och inte minst den kvinnliga nämndemannen (gud, vad skönt det känns att kunna skriva det...) inser att detta inte var första gången som det blev megafrisläpp. Vittnena såg en oerhört begränsad del av ett händelseförlopp som inte bara pågick den kvällen utan hade ett förspel på två års tid = längden på deras förhållande.

Det är liksom förmätet att tro att vittnesmålen är lika med sanningen i detta RELATIONSDRAMA - för fan. Vittnen hade noll koll på helhetsbilden som är det enda avgörande.
Citera
2009-10-20, 13:46
Medlem
thessprincesss avatar
Citat:
Vittnen hade noll koll på helhetsbilden som är det enda avgörande.

Men du har full koll???
Citera
2009-10-20, 14:00
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thessprincess
Men du har full koll???

Jag vet bättre än att tolka vittnesmålen som att de beskriver hela sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in