2008-10-20, 19:10
Medlem
man kan ju förstå att Papa Dee tvekar att överklaga, http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1340348/papa-dee-kanner-mig-helt-tom . Sedan är det ju oändligt mycket lättare hänvisa till sin omtänksamhet mot filckvännen än att medge att han trots allt är lättad över attfått en såpass lindrig dom.

Å andra sidan så innebär ju domen att hans karriär fått ett ordentlig stopp, i varje fall i Sverige.

Jag gissar att det blir en långvarig exil i Paris för paret "Dee".
Citera
2008-10-20, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daho
man kan ju förstå att Papa Dee tvekar att överklaga, http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1340348/papa-dee-kanner-mig-helt-tom . Sedan är det ju oändligt mycket lättare hänvisa till sin omtänksamhet mot filckvännen än att medge att han trots allt är lättad över attfått en såpass lindrig dom.

Å andra sidan så innebär ju domen att hans karriär fått ett ordentlig stopp, i varje fall i Sverige.

Jag gissar att det blir en långvarig exil i Paris för paret "Dee".

Stackarn känner sig helt tom i skallen.
Men bra med en så skarpsint självanalys i alla fulla fall..
Citera
2008-10-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Jag fattar inte varför just Papa genererar så mycket hat. Jag menar, fotbollsspelare, hockeyspelare, skådisar – you name it – slår sina kvinnor mer eller mindre regelbundet utan att att allmänhetens känslor svallar så till den milda grad. Vad är det som är speciellt med PD? Att ingen trodde det om honom?

Du hade nog fått samma effekt oavsett vilken offentlig person du valt.
Samhället gillar inte kvinnomisshandlare.

Vilken kändis som misshandlar gullas det med menar du?
Citera
2008-10-20, 19:24
Medlem
Vet inte om länken postats innan men domen finns att läsa som pdf på Realtid:

http://realtid.se/ArticlePages/200810/20/20081020104726_Realtid226/20081020104726_Realtid226.dbp.asp
Citera
2008-10-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pow pow
Visst men värdet av frihetsberövandet överskrider med råge de utdömda böterna. Det som kvarstår borde han kunna kräva i skadestånd.

Vet inte om det är relevant men enligt sista sidan i FUPen så är Papa nolltaxerare. Troligtvis är det Ragamuffin som tar gaget och på något skattetekniskt sätt tar Papa ut pengar utan att det räknas som inkomst. Utdelning på aktier räknas väl fortfarande som inkomst eller?

Å andra sidan så fick han inte det minsta dagsbotsbeloppet så jag antar att det tillkommit uppgifter om inkomst, 120kr/bot motsvarar en årsinkomst på ca 120000... Troligtvis kvittar de väl en dags inkomst mot en dags häkte så jag tror han får svårt att få ut några större summor i skadestånd.

Ragamuffin AB hade tydligen en omsättning på över en miljon 2006... undrar om detta kommer att påverka det?
Citera
2008-10-20, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Du hade nog fått samma effekt oavsett vilken offentlig person du valt.
Samhället gillar inte kvinnomisshandlare.

Vilken kändis som misshandlar gullas det med menar du?

Nja, gullas vet jag inte. Men jag har en känsla av att PD:s snällimage gör att han faller längre än någon som inte är lika snövit (jag vet, inte helt klockrent uttryck i det här fallet, men ändå ...)
Citera
2008-10-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temenus
Vet inte om det är relevant men enligt sista sidan i FUPen så är Papa nolltaxerare. Troligtvis är det Ragamuffin som tar gaget och på något skattetekniskt sätt tar Papa ut pengar utan att det räknas som inkomst. Utdelning på aktier räknas väl fortfarande som inkomst eller?

Å andra sidan så fick han inte det minsta dagsbotsbeloppet så jag antar att det tillkommit uppgifter om inkomst, 120kr/bot motsvarar en årsinkomst på ca 120000... Troligtvis kvittar de väl en dags inkomst mot en dags häkte så jag tror han får svårt att få ut några större summor i skadestånd.

Ragamuffin AB hade tydligen en omsättning på över en miljon 2006... undrar om detta kommer att påverka det?

Här kan du stilla din nyfikenhet.

https://www.121.nu/onetoone/kreditupplysning/ragamuffin-business-aktiebolag
Citera
2008-10-20, 19:48
Medlem
Citat:
Jag fattar inte varför just Papa genererar så mycket hat. Jag menar, fotbollsspelare, hockeyspelare, skådisar – you name it – slår sina kvinnor mer eller mindre regelbundet utan att att allmänhetens känslor svallar så till den milda grad. Vad är det som är speciellt med PD? Att ingen trodde det om honom?
Citat:
Ursprungligen postat av säkert
som tidigare nämnts tror jag också att det handlar om papas image som helylle nallebjörn, coola snälla trevliga killen hela dan.
Så är det nog för de flesta (men det finns bevisligen några här som börjar tugga fradga vid åsynen av PDs "mörka hy" ).

Jag har själv sett PD som en förvisso lite "hipster-skitnödig" men ganska charmig och skön lirare (kass egen musik, men med stor musikkunskap och intresse, bra programledare). En lover-not-a-fighter med glimten i ögat.

Blockljusnatten (för att inte tala om exets vittnesmål) är den totala antitesen av den person PD velat få allmänheten tro han är (och slå mynt av). Lurendrejeri och falskspel, folk avskyr't. (Ja förutom att de flesta tycker partnermisshandel är tämligen vidrigt då.)
Senast redigerad av Götterdämmerung 2008-10-20 kl. 19:55.
Citera
2008-10-20, 19:49
Medlem
Pow pows avatar
Citat:

Att han var sveriges stora myspysraggamuffin kanske? Jag tror exempelvis inte så många bryr sig om att Thorsten Flinck också är dömd för misshandel av en flickvän. Detta för att det inte är någon direkt hemlighet att han är komplett galen. Eller han har åtminstone inte byggt upp en bild av att vara en fin myskille.
Citera
2008-10-20, 19:52
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:

Tänk på Flashback-variabeln. Vad är det som skiljer PD - som du kallar honom - från mängden. Och genast har du svaret.
Citera
2008-10-20, 19:52
Medlem
Var det inte tänkt att PD skulle vara med i dokumentären "världens mysigaste män".... verkar som att den researchansvariga kan få det lite motigt med nya uppdrag.... vad händer med resten av deltagarna, vill dom riskera att förknippas med den nya definitionen av mysgubbar..... ????
Citera
2008-10-20, 19:59
Medlem
Domen bör överklagas /Rättens ordförade

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1340628/domen-bor-overklagas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in