2008-10-31, 11:26
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
"Ingen ny bevisning kommer att presenteras i hovrätten" står de i AB artikel.

Konstigt, brukar det inte vara så att bevisen och misstankarna måste skärpas lite extra för HR ska ta tag i de? Om inte de finns andra omständigheter.
Man behöver inte inkomma med någon annan bevisning för att man överklagar till Hovrätten.

Att man väljer att inte inkomma med ny bevisning betyder bara att man själv tycker att bevisningen bör vara tillräcklig för en fällande dom, och har då Tingsrätten "dömt fel" så har man ytterligare en möjlighet att få sin bevisning prövad i nästa instans - Hovrätten.
Citera
2008-10-31, 11:33
Medlem
Jag vet att det är Papa Dee för det stod det på texttv för några dagar sedan. Det stod även att hans fru har sagt att hon hoppade upp i ett blockljus(?) och fick ett jack i huvudet utav det, vilket troligen är lögn. Grannar har sett Papa Dee dra henne i håret längs för trappen och det hade varit blodfläckar överallt.

Jag gillar inte honom ändå. En sån lugn snubbe måste vara agressiv innerst inne.
Citera
2008-10-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Andrea skriver om sina andliga prylar o böcker på sin blogg o lägger upp foton på sig själv och sina vänner. Inte ett ord om sin make och själsfrände, konstigt nog.

Kan det vara så att vissa saker börjar smälta in?

Vad är länken till Andréas blogg?
Citera
2008-10-31, 11:39
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootsycurie
Jag vet att det är Papa Dee för det stod det på texttv för några dagar sedan. Det stod även att hans fru har sagt att hon hoppade upp i ett blockljus(?) och fick ett jack i huvudet utav det, vilket troligen är lögn. Grannar har sett Papa Dee dra henne i håret längs för trappen och det hade varit blodfläckar överallt.

Jag gillar inte honom ändå. En sån lugn snubbe måste vara agressiv innerst inne.
Vilken nyhet! Är du säker på att det är Papa Dee??
Citera
2008-10-31, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie Wilson
Jag skulle nog säga att det finns en stark motvilja mot kvinnomisshandel, och att just kvinnomisshandel diskuteras flitigt i media - precis som sexuellt utnyttjande av barn diskuterades flitigt i media när de här domarna föll. Jämför t.ex. med om PD hade spöat någon kille ute på stan, och fått samma straff - inte hade man talat om att hans karriär vore över i så fall.

Ofta är/var diskussionen av generell karaktär, men jag menar inte att domarna påverkas av det faktum att media bevakar just den rättegången, utan snarare av det allmänna medieklimatet.

Dessutom påverkas inte bara juristerna, utan även vittnen. Hur kommer det sig t.ex. att två personer säger sig ha sett PD släpa MD i håret, med 2,0 promille alkohol i sig - utan att MD får några skador som bekräftar detta?

Hon hade ju skador. Utdraget hår och blödnigar.
Citera
2008-10-31, 11:48
Medlem
Charlie Wilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootsycurie
Hon hade ju skador. Utdraget hår och blödnigar.
Så står det inte i FUP:en, var fick du den uppgiften?
Citera
2008-10-31, 12:03
Medlem
Timjan256s avatar
Äntligen in med erfarna jurister och domare som vet hur man dömer!
Tingsrättens nämdemän kändes väldigt oerfarna.
Citera
2008-10-31, 12:40
Medlem
Tuesdays avatar
Jag reagerade när jag läste DWs uttalande i en tidning strax efter domen. Var DW rätt citerad sa han något i stil med att han inte ville överklaga och utsätta AW för en ny process. Min enda tanke var fattar han inte att åklagaren överklagar? Insåg han inte att de båda kommer att tvingas gå igenom processen i HovR?

Dyker de upp tror ni? Förhandlingen kan dröja då ingen i målet sitter häktad.
Citera
2008-10-31, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Äntligen in med erfarna jurister och domare som vet hur man dömer!
Tingsrättens nämdemän kändes väldigt oerfarna.

Hovrättens sammansättning är ju liknande, du har ju fortfarande nämnde män som påverkar...
Citera
2008-10-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag reagerade när jag läste DWs uttalande i en tidning strax efter domen. Var DW rätt citerad sa han något i stil med att han inte ville överklaga och utsätta AW för en ny process. Min enda tanke var fattar han inte att åklagaren överklagar? Insåg han inte att de båda kommer att tvingas gå igenom processen i HovR?

Dyker de upp tror ni? Förhandlingen kan dröja då ingen i målet sitter häktad.

Fast jag tror att DW fick frågan direkt ställd till honom: Kommer du överklaga eftersom du anser dig oskyldig?

Och då var nog svaret vet inte, vill inte utsätta henne för detta...
Citera
2008-10-31, 12:51
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Fast jag tror att DW fick frågan direkt ställd till honom: Kommer du överklaga eftersom du anser dig oskyldig?

Och då var nog svaret vet inte, vill inte utsätta henne för detta...

Ja, det fick han och han svarade som om en förhandling i HovR bara hängde på hans eventuella överklagande. När det var självklart att fallet går vidare till högre instans från den dag domen kom.
Citera
2008-10-31, 12:51
Medlem
_R_s avatar
Citat:
Hovrättens sammansättning är ju liknande, du har ju fortfarande nämnde män som påverkar...

Men dock fler juristdomare. 3st och bara 2 nämndemän. Så förhoppningsvis blir det ett annat beslut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in