2009-10-20, 14:06
Medlem
thessprincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Jag vet bättre än att tolka vittnesmålen som att de beskriver hela sanningen.

Men du tror väl inte på något som vittnena säger - du tror väl att de missuppfattat situationen? I själva verket tror ju du att hon orsakat sig allt själv? Eller?
Citera
2009-10-20, 14:12
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thessprincess
Men du tror väl inte på något som vittnena säger - du tror väl att de missuppfattat situationen? I själva verket tror ju du att hon orsakat sig allt själv? Eller?

Jag misstror inte vittnena på något sätt förutom att de mycket väl kan ha missuppfattat situation och att detta inte alls behöver handla om misshandel. Åtminstone en kvinnlig nämndeman (oh, så skönt att det är kvinna...) håller med mig. Så jävla konstigt är inte detta med andra ord. Rätt normalt skulle jag vilja säga.

När det gäller Andrea så tror jag att hon är sin egen fiende och att Pappy befinner sig i en väldigt jobbig sits. Inga konstigheter där heller. Rätt normalt i relationer.
Citera
2009-10-20, 14:19
Bannlyst
Citat:
Jag misstror inte vittnena på något sätt förutom att de mycket väl kan ha missuppfattat situation och att detta inte alls behöver handla om misshandel. Åtminstone en kvinnlig nämndeman (oh, så skönt att det är kvinna...) håller med mig. Så jävla konstigt är inte detta med andra ord. Rätt normalt skulle jag vilja säga.

När det gäller Andrea så tror jag att hon är sin egen fiende och att Pappy befinner sig i en väldigt jobbig sits. Inga konstigheter där heller. Rätt normalt i relationer.

Nu blev den ju inte så jobbig för honom som vissa av oss hade önskat och hoppats på.
Vi har förstått din ståndpunkt. Och har du inget nytt att komma med så kan du vandra vidare i skogen....
Citera
2009-10-20, 14:25
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Nu blev den ju inte så jobbig för honom som vissa av oss hade önskat och hoppats på.
Vi har förstått din ståndpunkt. Och har du inget nytt att komma med så kan du vandra vidare i skogen....

Jo, den är superjobbig. Ofattbart att du inte fattar det.
Citera
2009-10-20, 14:29
Medlem
thessprincesss avatar
Citat:
Jo, den är superjobbig. Ofattbart att du inte fattar det.

Tycker ändå det är tänkvärt att du, genom DINA erfarenheter, kan göra en ståndpunkt så klar att du ser bortom vittnen, hennes ord under natten, pappys beteende både nu och tidigare att du väljer att helt tro att HON är roten till allt ont.
Bara för att du varit med om något behöver det inte betyda att det kan projiceras på detta fall...
Citera
2009-10-20, 14:30
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Tycker ändå det är tänkvärt att du, genom DINA erfarenheter, kan göra en ståndpunkt så klar att du ser bortom vittnen, hennes ord under natten, pappys beteende både nu och tidigare att du väljer att helt tro att HON är roten till allt ont.
Bara för att du varit med om något behöver det inte betyda att det kan projiceras på detta fall...

Ta det där med domstolarna och den kvinnliga nämndemannen istället.

Att tolka mina inlägg som att Andrea skulle vara roten till allt ont är...onödigt oseriöst. Jag skrev bara att Andrea är sin egen fiende vilket inte betyder att jag anser att Andra världskrigets utbrott var hennes fel...
Senast redigerad av Mayito 2009-10-20 kl. 14:32.
Citera
2009-10-20, 14:32
Medlem
thessprincesss avatar
Citat:
Ta det där med domstolarna och den kvinnliga nämndemannen istället.

Jo jag är glad att merparten av dem lyckas se till reella fakta och inte sina egna erfarenheter....
Citera
2009-10-20, 14:34
Medlem
thessprincesss avatar
Citat:
Att tolka mina inlägg som att Andrea skulle vara roten till allt ont är...onödigt oseriöst. Jag skrev bara att Andrea är sin egen fiende vilket inte betyder att jag anser att Andra världskrigets utbrott var hennes fel...

Nej det vore ju inte särskilt relevant då hon inte ens var född då...

Du kritiserar folk i tråden som om du vet mer. I själva verket är du lika styrd av dina egna erfarenheter som vem av oss som helst.
Citera
2009-10-20, 14:38
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Nej det vore ju inte särskilt relevant då hon inte ens var född då...

Du kritiserar folk i tråden som om du vet mer. I själva verket är du lika styrd av dina egna erfarenheter som vem av oss som helst.

Jag anser att vissa visar prov på bristande erfarenhet när det gäller att värdera vittnesmål. Vittnesmålen i det här målet är inte alls klargörande. Och når man till den insikten så förstår man enklare varför det blev ringa misshandel och att en kvinnlig nämndeman ville fria helt. Vittnesmål SKA behandlas med yttersta försiktighet.
Citera
2009-10-20, 14:47
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:

Ja, och de andra två nämdemännen tycker inte som du och den kvinnliga nämdemannen som utrycker sig lite mer frågande än du: "beaktansvärt utrymme".

Så glasklart normalt kanske det inte det är.
Citera
2009-10-20, 15:37
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Ja, och de andra två nämdemännen tycker inte som du och den kvinnliga nämdemannen som utrycker sig lite mer frågande än du: "beaktansvärt utrymme".

Så glasklart normalt kanske det inte det är.

Jag tycker att du snor min replik - om jag får be.

Kvinnomisshandeln var tydligen inte så glasklar som medierna och många i den här tråden trodde. Det tror jag är den absolut viktigaste lärdomen av det här rättsfallet.
Citera
2009-10-20, 16:24
Medlem
Bah, tönten kan säga vad han vill.
Han slog en brud å nu skall det slätas över.
Hoppas nån klipper fanskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in