2008-10-22, 13:21
Medlem
nosferatous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Vadå skylla på Postombudet?

Var och en som sitter här och skriver en massa skit får väl ta ansvar för sina ord, eller hur?

Dessutom måste jag få kommentera att det är väl oväsentligt om "sweinefeldt" är Papa Dee själv.
"sweinefeldt" har helt rätt i sitt inlägg, och folk här har gått för långt i sitt frosseri att snacka skit.

Man undrar vad medelåldern i denna tråd är egentligen. 13-15år?

Då är vi två
Citera
2008-10-22, 13:28
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:

Var och en som sitter här och skriver en massa skit får väl ta ansvar för sina ord, eller hur?

Dessutom måste jag få kommentera att det är väl oväsentligt om "sweinefeldt" är Papa Dee själv.
"sweinefeldt" har helt rätt i sitt inlägg, och folk här har gått för långt i sitt frosseri att snacka skit.

Okej, det var dumt att vara lite ironiskt.

Men detta är ju som sagt en skvallertråd. Och då ska man skvallra, vare sig man har 100% fakta på fötterna eller inte. Det kallas yttrandefrihet.
Varför denna tråd har slagit rekord i antal visningar på så kort tid, 1,6 miljoner visningar på drygt en månad, är att ämne berör, läs kvinnomisshandel.
Citera
2008-10-22, 13:31
Medlem
Cabrons avatar
Citat:

Gissar att passningen till postombudet var menat som ett skämt..

Du bryr dig om vad folk som inte borde bry sig om andra folk tycker tycker.. blir inte det lite motsägelsefullt?

Jag själv och de flesta här inne frossar inte utan diskuterar domen, domskälen och trovärdigheten av Daniels berättelse.

Flashback tillåter skvaller om kändisar, tycker du att det är fel får du väl sluta använda flashback. Folk här brukar inte bry sig om ovanifrånkommande direktiv om vad man ska tycka och hur man ska göra sörru.

Citera
2008-10-22, 13:32
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256

Men detta är ju som sagt en skvallertråd. Och då ska man skvallra, vare sig man har 100% fakta på fötterna eller inte. Det kallas yttrandefrihet.
Varför denna tråd har slagit rekord i antal visningar på så kort tid, 1,6 miljoner visningar på drygt en månad, är att ämne berör, läs kvinnomisshandel.

Ett extra plus är att förundersökningen ligger uppe på Piraten så alla Papa Dee och Andreas anhöriga, vänner själva kan läsa och bilda sig en uppfattning om den blodiga och fega misshandeln.

Sök på Papa Dee och eller förundersökning.
Citera
2008-10-22, 13:33
Medlem
nosferatous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256

Ja, sjävklart ska sladdra som gamla kärringar
Men jag tyckte Wiseguy formulerade sej bra när han kallade det frosseri i att snacka skit.
Citera
2008-10-22, 14:21
Medlem
Giant Squids avatar
Fy fan va hon håller på,,,klipper och klistrar ,,skriver om inläggen flera gånger i efterhand,, tar bort,,,sätter tillbaks men det kanske är så man håller på i bloggträsket... senaste nytt från dedes blogg..

Citat:
Har nu fått flera sms av Papa Dee´s fru

Hej på er alla,

Jag har varit på möte med ett bolag och har fått flera sms av Daniels fru Andrea. Jag vill poängtera att hon ber mig skriva detta i min blogg så detta kommer ut och det här är en hälsning från Papa Dee till mig.

Papa Dee vill inte mig något illa. Att det Daniel sagt till Expressen var att jobbet i Kina blev inställt utan några som helst subjetiva nyanser. Att det inte var något elakt riktat mot mig eller mina uppdragsgivare och är ledsen om jag tog det så. Han menade inte att göra mig eller någon arg eller besviken. Slutnigen önskar han mig lycka till på min turné.

Som svar på detta skriver jag;

Jag ville inget illa med det jag skrev igår, men jag blev oerhört ledsen och besviken på att min turné och uppdragsgivare ska hängas ut på detta sätt. Vi har ju inte gjort något som helst fel. Jag förstår din besvikelse och jag hoppas du förstår varför vi valde att koppla bort dig.

Skrivet av dede 22 oktober 2008 klockan 14:15
Citera
2008-10-22, 14:25
Medlem
"Han har ännu inte bestämt om han ska överklaga domen.
- Andrea har lidit tillräckligt. Jag vill inte utsätta henne för samma sak igen med en ny förhandling."

Nej just det. Det är en sak att förklara sig vara oskyldig/inte erkänna brottet och hoppas att rätten inte finner det styrkt, och kanske därigenom rädda det som räddas kan av karriären. En annan sak är att ljuga för sin fru rätt upp i ansiktet en andra gång! - Klart som fan att om han får välja inte överklagar. Som tur är tar nog åklagaren tag i detta.

Papa - Stå för vad du gjort, eller om du nu inte var medveten om det vid tillfället, stå för att du är fullt medveten att du mycket väl kunde ha gjort det.
Citera
2008-10-22, 14:30
Medlem
Bengrots avatar
Ett litet kul blogginlägg.

Citat:
PS. näst bästa jobbet i världen har nog Papa Dee... Han reser jorden runt skapar musik och lär sig musikhistoria, sänder det på TV och gästspelar på klubbar i Stockholms som DJ... vad avis jag blir!!!

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1301&blogg=21916
Citera
2008-10-22, 15:17
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweinefeldt
Jaha, nu har jag läst ett antal av dessa inlägg, med ögonen på skaft, tills jag kände mig rätt så illamående och då registrerade jag mig på denna sandlåda, Flashback. Enbart för att kommentera detta.
Vad är ni för människor? Lynchmobb? Har ni ingenting vettigare för er än att spekulera och granska och agera nån sorts besserwissrar som givetvis vet en massa om hur domstolar funkar -- och hur mänskliga relationer funkar? Herrmijissenes vilka typer! Skaffa er ett liv!!!! Inget av vad som har hänt mellan Papa Dee och hans hustru Andrea angår er. Även om man är en offentlig person måste man väl ändå ha någon rätt till privatliv.
Den som själv är utan skuld skall kasta den första stenen.
Jag antar att detta handlar om avundsjuka och det kan jag förstå t.ex. för att Andrea är faktiskt vacker som en dag och ja, hon är mycket yngre än sin man men ÄN SEN DÅ?
Vad är det för en sjuk värld vi lever i? Att man ska vara så in i h-tes nyfiken på andras liv och gotta sig åt andras olycka? Och vara så in i h-tes avundsjuk på andras lycka? Jag önskar Wahlgrens lycka till. Tack o hej, Flashback, nu har jag sagt mitt och tänker inte ödsla bort mera av min tid på detta idioti.

Ett par kommentarer till sweinefelts inlägg: Det skvallras en del här, det är sant, sådant förekommer ofta på skvallerforat.
Intresse för kändisars liv och leverne är utmärkande för personer på skvallerforat.
Sjukt? Kanske men det finns mycket sjukare företeelser i samhället.
Många i denna tråd har försvarat den tilltalade (även jag) och försökt balansera upp debatten.
Avundsjuka är nog inte drivkraften här, snarare nyfikenhet och upprördhet.

Dessutom, hur hittade du hit, och vad gör du på ett skvallerforum. Är du måhända lite sjukt intresserad av skvaller?
Citera
2008-10-22, 15:29
Medlem
Charlie Wilsons avatar
Jag har läst igenom FUP:en nu, och jag måste säga att vittnesuppgifterna är mindre övertygande än jag trodde.

Vad gäller vittnesuppgifterna vid bostaden, så finns det två personer som såg någonting som skulle vara misshandel. Båda menar att PD drog in MD i portuppgången - i håret. Ett av vittnena menar vidare att PD fortsatte uppför trappan, och att MD då slog i huvudet flera gånger. Observationerna gjordes från deras lägenheter, belägna på andra sidan gatan. Det är oklart hur oberoende deras utsagor är. PD menar att han drog in MD i portuppgången, men att han drog i hennes krage. Om vittnesuppgifterna stämde kan man tycka att den rättsmedicinska undersökningen borde funnit tecken på att hon blivit dragen i håret. Det gjorde den inte. Det fanns heller inte några tecken på att hennes bakhuvud skadats - vilket det borde ha gjort om det dunkat i trappan flera gånger. Min slutsats, precis som tingsrättens, är att de antagligen såg fel.

Vad gäller händelsen på Mäster Samuelsgatan är det lite mer oklart. Ett vittne såg PD knuffa in MD i en stenvägg, och menade att "det var inte bara så att han knuffade henne, det var lite väl hårt.” Till ett vittne som kom till platsen lite senare ska han ha sagt att hon for in i väggen med huvudet före. Vittnet menade dessutom att PD rörde sig på ett sätt som indikerade att han inte bara druckit alkohol, utan även tagit droger. Flera saker stämmer inte med övriga uppgifter. T.ex. testade PD negativt på de drogtester som gjordes. Dessutom hade inte MD några huvudskador som bekräftar att hon skulle ha slängts in i stenväggen med huvudet före. Däremot hade hon blåmärken på ryggen, som skulle kunna uppkommit när hon blivit inknuffad i väggen, men i så fall med ryggen före. Givetvis går det heller inte att utesluta att blåmärkena uppkommit senare på kvällen. Sammanfattningsvis får händelsen på Mäster Samuelsgatan avgöras av domarnas förhoppningsvis goda omdöme. Personligen tycker jag att vittnet haft fel i alltför mycket för att man ska kunna slå fast att det är ställt utom rimligt tvivel att PD knuffade in MD brottsligt hårt i väggen.
Senast redigerad av Charlie Wilson 2008-10-22 kl. 15:55.
Citera
2008-10-22, 17:06
Medlem
Giant Squids avatar
Dede bloggar om....
Har tagit skärmdumpar dock på de raderade inläggen ,lägger upp dom senare så Papa får lite material till sin bok.

Citat:
Framtiden

...EDIT..Bla bla bla....
Men det har hänt mycket negativt senaste månaden. Papa Dees situation har verkligen påverkat mig och mitt arbete, men det har löst sig nu.

...EDIT..bla bla bla

Jag försöker sprida glädje och jag har inte attackerat Papa Dee, däremot sa jag ifrån. Attack är något media använder för att fånga läsare och det har de lyckats med.
Skrivet av dede 22 oktober 2008 klockan 16:30

Citat:
Inget mer gottande

Jag har tagit bort mitt inlägg om Papa Dee då jag inte vill att folk ska kasta hat mot honom och hans fru Andrea här i min blogg. Jag har kommunicerat med Daniels fru och Daniel själv kommer att höra av sig till mig ikväll. Det jag skrev i min blogg står jag för till 100% men jag vill inte göra saken värre än vad den redan är. Jag vill inget ont men jag accepterar inte att Papa Dee smutskasatar min turné och uppdragsgivare öppet i pressen. Jag har aldrig gjort honom något ont utan tog ett sunt beslut att avboka honom eftersom han satt inspärrad. Jag är övertygad om att Papa Dee inte tänkte sig för ordentligt och menade nog inte att göra mig ledsen och besviken.

Kram på er
Skrivet av dede 22 oktober 2008 klockan 16:00

Det roliga är att hon skriver "Det jag skrev i min blogg står jag för till 100%" men hon törs inte ha inläggen kvar.
Citera
2008-10-22, 18:00
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie Wilson
Jag har läst igenom FUP:en nu, och jag måste säga att vittnesuppgifterna är mindre övertygande än jag trodde.

Vad gäller vittnesuppgifterna vid bostaden, så finns det två personer som såg någonting som skulle vara misshandel. Båda menar att PD drog in MD i portuppgången - i håret. Ett av vittnena menar vidare att PD fortsatte uppför trappan, och att MD då slog i huvudet flera gånger. Observationerna gjordes från deras lägenheter, belägna på andra sidan gatan. Det är oklart hur oberoende deras utsagor är. PD menar att han drog in MD i portuppgången, men att han drog i hennes krage. Om vittnesuppgifterna stämde kan man tycka att den rättsmedicinska undersökningen borde funnit tecken på att hon blivit dragen i håret. Det gjorde den inte. Det fanns heller inte några tecken på att hennes bakhuvud skadats - vilket det borde ha gjort om det dunkat i trappan flera gånger. Min slutsats, precis som tingsrättens, är att de antagligen såg fel.

Vad gäller händelsen på Mäster Samuelsgatan är det lite mer oklart. Ett vittne såg PD knuffa in MD i en stenvägg, och menade att "det var inte bara så att han knuffade henne, det var lite väl hårt.” Till ett vittne som kom till platsen lite senare ska han ha sagt att hon for in i väggen med huvudet före. Vittnet menade dessutom att PD rörde sig på ett sätt som indikerade att han inte bara druckit alkohol, utan även tagit droger. Flera saker stämmer inte med övriga uppgifter. T.ex. testade PD negativt på de drogtester som gjordes. Dessutom hade inte MD några huvudskador som bekräftar att hon skulle ha slängts in i stenväggen med huvudet före. Däremot hade hon blåmärken på ryggen, som skulle kunna uppkommit när hon blivit inknuffad i väggen, men i så fall med ryggen före. Givetvis går det heller inte att utesluta att blåmärkena uppkommit senare på kvällen. Sammanfattningsvis får händelsen på Mäster Samuelsgatan avgöras av domarnas förhoppningsvis goda omdöme. Personligen tycker jag att vittnet haft fel i alltför mycket för att man ska kunna slå fast att det är ställt utom rimligt tvivel att PD knuffade in MD brottsligt hårt i väggen.
Skönt att se att det finns fler än jag som lyckats läsa FUP:en på samma sätt som jag gjort!

Detta är precis samma slutsats som jag kunnat dra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in