2008-10-22, 10:51
Medlem
Giant Squids avatar
Dedes blogg innehåller inlägget,,,hmm fan när jag kolla igår så såg jag det inte...mystiskt eller så var det bara jag som var blind.

Hursomhelst Dede spinner vidare på Dee dramat och är nu rankad som nr 6 mest lästa på metrobloggen...grattis dede.

Citera
2008-10-22, 11:18
Medlem
btravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatou
Jag holder ju på sätt och vis med, men det är ju inte ovanligt, snarare standard att "coola killar" i 40-50 års åldern skaffar sej en ung snygg tjej. Jag kan inte tycka att Papa är extra sjuk pga en sådan sak när "alla andra" också gör det.

Jag tycker inte att PD är sjukare än någon annan 40-50 åring som är tillsammans med tonårsflickor. Jag har bara lite svårt att förstå vad de sk "coola killarna" har för reellt intellektuellt utbyte av jätteunga tjejer.
Citera
2008-10-22, 11:27
Medlem
daphoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av btraven
Jag tycker inte att PD är sjukare än någon annan 40-50 åring som är tillsammans med tonårsflickor. Jag har bara lite svårt att förstå vad de sk "coola killarna" har för reellt intellektuellt utbyte av jätteunga tjejer.
Ja du verkar ha jättesvårt att förstå detta. Det märks. Kanske inte intellektuellt utbyte, men spirituellt.

Kan säga så här: har tidigare alltid haft tjejer i min egen ålder. Numera har jag nästan uteslutande träffat yngre (ca 10 års skillnad). Kontentan är (grov generalisering) att "äldre" kvinnor kan ha massa jobbiga "hangups", de vill ha barn (panik), ev bittra, fantasilösa, vanemänniskor m.m.
Jag umgås sällan med män i min egen åldar p.g.a. samma saker. Astråkigt! Ditt resonerande (dömande) är väldigt likt såna jag inte umgås med. Yngre (både män/kvinnor) kan vara mer spontana, sökande, frigjorda, m.m. Saker som intresserar mig mycket mer än ålder. Om det är nån slags psykisk störning. Fine.

Jag tror att lite av det jag skrivit kan appliceras i Mamsens & Papsens fall...
Senast redigerad av daphox 2008-10-22 kl. 11:30.
Citera
2008-10-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av btraven

Oavsett ålder tappar kvinnor förmåga till intellektuellt utbyte vid känslomässiga relationer.
Hormonerna och driften att reproducera sig tar överhanden och den logik som är en förutsättning för ett intellektuellt utbyte raderas nästan helt ut och därmed själva grunden för ett intellektuellt utbyte.
Sen tror jag ytterligt få relationer oavsett kön i botten handlar om intellektuellt utbyte.
Den typen av relationer som kanske är mer platoniska mellan män och kvinnor kanske fungerar efter 65 årsåldern.
En kvinna efter 50 är egentligen helt ointressant sexuellt och det är mer av nåd och bärmhärtighet en man har sex med henne.
Men att 40+ män ska umgås med 18 åringar är fel om inte annat för att 18 åringen slösar bort sin ungdom på något som aldrig kan hålla i längden samt hamnar i ett underläge som inte är hälsosamt.

Well..
Senast redigerad av rattelsnake 2008-10-22 kl. 11:49.
Citera
2008-10-22, 12:01
Medlem
pepparpannkakas avatar
Jag som trodde det var tvärsom!

Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Oavsett ålder tappar kvinnor förmåga till intellektuellt utbyte vid känslomässiga relationer.
Hormonerna och driften att reproducera sig tar överhanden och den logik som är en förutsättning för ett intellektuellt utbyte raderas nästan helt ut och därmed själva grunden för ett intellektuellt utbyte.

Well..

Att det var killarna som lät "driften att reproducera sig ta överhanden".

On topic
Andrea hade kommenterat Dede Lopez blogg på sin blogg fast nu är det borttaget igen. Tydligen så var hon sårad över Dedes uttalanden om Papa.

Jag tycker Andrea verkar vara en skärpt och go tjej men detta försvarandet och hyllandet av Papa Dee känns överdrivet. Han kan väl försvara sig själv eller strunta i det.
Citera
2008-10-22, 12:03
Medlem
[quote=pepparpannkaka

Andrea hade kommenterat Dede Lopez blogg på sin blogg fast nu är det borttaget igen. Tydligen så var hon sårad över Dedes uttalanden om Papa.

Jag tycker Andrea verkar vara en skärpt och go tjej men detta försvarandet och hyllandet av Papa Dee känns överdrivet. Han kan väl försvara sig själv eller strunta i det. [/QUOTE]

Det är nog en psykologiskt komplicerad historia.
Citera
2008-10-22, 12:39
Medlem
lägg ner!!!

Jaha, nu har jag läst ett antal av dessa inlägg, med ögonen på skaft, tills jag kände mig rätt så illamående och då registrerade jag mig på denna sandlåda, Flashback. Enbart för att kommentera detta.
Vad är ni för människor? Lynchmobb? Har ni ingenting vettigare för er än att spekulera och granska och agera nån sorts besserwissrar som givetvis vet en massa om hur domstolar funkar -- och hur mänskliga relationer funkar? Herrmijissenes vilka typer! Skaffa er ett liv!!!! Inget av vad som har hänt mellan Papa Dee och hans hustru Andrea angår er. Även om man är en offentlig person måste man väl ändå ha någon rätt till privatliv.
Den som själv är utan skuld skall kasta den första stenen.
Jag antar att detta handlar om avundsjuka och det kan jag förstå t.ex. för att Andrea är faktiskt vacker som en dag och ja, hon är mycket yngre än sin man men ÄN SEN DÅ?
Vad är det för en sjuk värld vi lever i? Att man ska vara så in i h-tes nyfiken på andras liv och gotta sig åt andras olycka? Och vara så in i h-tes avundsjuk på andras lycka? Jag önskar Wahlgrens lycka till. Tack o hej, Flashback, nu har jag sagt mitt och tänker inte ödsla bort mera av min tid på detta idioti.
Citera
2008-10-22, 12:56
Medlem
nosferatous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweinefeldt
Jaha, nu har jag läst ett antal av dessa inlägg, med ögonen på skaft, tills jag kände mig rätt så illamående och då registrerade jag mig på denna sandlåda, Flashback. Enbart för att kommentera detta.
Vad är ni för människor? Lynchmobb? Har ni ingenting vettigare för er än att spekulera och granska och agera nån sorts besserwissrar som givetvis vet en massa om hur domstolar funkar -- och hur mänskliga relationer funkar? Herrmijissenes vilka typer! Skaffa er ett liv!!!! Inget av vad som har hänt mellan Papa Dee och hans hustru Andrea angår er. Även om man är en offentlig person måste man väl ändå ha någon rätt till privatliv.
Jag antar att detta handlar om avundsjuka och det kan jag förstå t.ex. för att Andrea är faktiskt vacker som en dag och ja, hon är mycket yngre än sin man men ÄN SEN DÅ?
Vad är det för en sjuk värld vi lever i? Att man ska vara så in i h-tes nyfiken på andras liv och gotta sig åt andras olycka? Och vara så in i h-tes avundsjuk på andras lycka? Jag önskar Wahlgrens lycka till. Tack o hej, Flashback, nu har jag sagt mitt och tänker inte ödsla bort mera av min tid på detta idioti.

Hej Papa
Citera
2008-10-22, 13:03
Medlem
Timjan256s avatar
Hej Papa!
Skyll på trådskaparen, Postombudet. Det var han som började!!
Citera
2008-10-22, 13:10
Medlem
Wajis avatar
Hej Papa

Citat:
Ursprungligen postat av sweinefeldt

Tjena Papa!

Med tanke på att det är många kvinnor som skriver här inne så är det nog bra att du inte brusar upp. Jag menar att du med 110% lär ju söka upp dom, för att sedan slå på dom och utöva det du är på på vilket är att misshandla

Du passar verkligen in på detta

En gång bränd alltid bränd
Citera
2008-10-22, 13:11
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Hej Papa!
Skyll på trådskaparen, Postombudet. Det var han som började!!
Vadå skylla på Postombudet?

Var och en som sitter här och skriver en massa skit får väl ta ansvar för sina ord, eller hur?

Dessutom måste jag få kommentera att det är väl oväsentligt om "sweinefeldt" är Papa Dee själv.
"sweinefeldt" har helt rätt i sitt inlägg, och folk här har gått för långt i sitt frosseri att snacka skit.

Man undrar vad medelåldern i denna tråd är egentligen. 13-15år?
Citera
2008-10-22, 13:20
Medlem
Dudezs avatar
Tjenare :sweinefeldt

Det angår alla i smahället om den jävla gubbe slår en liten flicka!

Gott jobben är borta för honom, dags byta ut siden kläderna och design hattarna mot blåställ kanske? Alltid lika gott när en vidrig person som papa åker dit & får facea the true YIN YANG.

BOYAKKKAAAAAAA>!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in