2008-10-26, 01:39
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKraus
Avdelning läsförståelse *suck*
Eftersom jag inte klagade på skvallret så kan jag inte enligt min egen definition påstås trolla. Vidare upplever jag inte yttrandefriheten såsom varande "hårt trängd", snarare tycker jag att vissa skribenter oroar sig för mycket över de reaktioner som andra användare har uttryckt.
Jag ville helt enkelt uttrycka mitt stöd till dessa skribenter för att uppmuntra fortsatt spontan frispråkighet.

Men du angrep ett monster som inte finns här, d.v.s. censur - så jag trodde, kanske lite naivt, att du hade någon sorts baktanke - t.ex. trolla runt lite för att du tycker samtalet är kul, men inte har något nytt att komma med. I den här diskussionen så har ingen hindrats från att t.ex. hävda att PD är skyldig för att män från vissa bantustammar i Afrika är "dokumenterat dåliga familjefäder". Ingen har heller hindrats från att säga emot. Inga problem så vitt jag kan se.

Min läsförståelse duger nog, var inte en sån tjurskalle.
Citera
2008-10-26, 10:15
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Nick som klagar på skvallret har en agenda, antingen är de (närstående till) föremålet för vårt intresse eller troll som roas av att läsa reaktionerna på sina klagomål. Bara att ignorera med andra ord!
Jag är definitivt varken närstående eller något troll.
Jag är bara en realist som tycker att detta skvaller inte är något skvaller längre. Det har helt enkelt gått alldeles för långt!
Citat:
Givetvis skall ALLA få spekulera om händelseförloppet så länge spekulationerna är någotsånär rimliga och även om de är litet orimliga. Det kallas yttrandefrihet!
Å, fan! ALLA får spekulera. Yttrandefrihet. Jaha!
Men vad klagas det då på oss som spekulerar i att den friande domen är rätt?
Eller gäller det där med "ALLA" och yttrandefrihet endast de som inte har avvikande åsikter gentemot majoriteten här?
Citera
2008-10-26, 10:42
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Jag är bara en realist som tycker att detta skvaller inte är något skvaller längre. Det har helt enkelt gått alldeles för långt!
Eller gäller det där med "ALLA" och yttrandefrihet endast de som inte har avvikande åsikter gentemot majoriteten här?
Exakt vad är det du opponerar dig emot? Var går vi för långt? Varför uttalar du dig i svepande ordalag om oss som drar samma slutsats som den lagfarne domaren i TR, dvs att åtalet bör räcka för fällande dom i HR? Är det att frossa?

Att vi diskuterar domen? Att vi diskuterar händelseförloppet? Att vi diskuterar läkarutlåtandena? Vad i detta är det som får dig att tycka att vi går för långt? Det är väl exakt samma sak som du gör..? Frosseri, vad menar du? Frossar du i Andreas olycka eftersom du spekulerar mot en friande dom?

Du har rätt i att detta inte är skvaller längre. Det är tvärtemot en av de mer sansade trådarna i hela skvallerforumet. Det skvallras i princip ingenting om Papa Dee, vi diskuterar domen!
Citera
2008-10-26, 14:09
Medlem
Dudezs avatar
Fint att tråden lever om denna kvinno misshandlare. Vi är många som inte kommer glömma detta i första taget. Stackars tjej alltså även om hon verkar än mer skadad än honom. Han gillar småbrudar han kan forma ( slå ) hon gillar alpha hanar som klär sig pimp style men utan style. Kläderna gör mannen är ett skämt på honom... Så jävla skön händelse detta så folk fattar hur mycket "mysiga" killar det finns som lärt sig spelets regler enbart tills det att allt rasar och sannigen kommer fram.

Förresten ska han skriva den där boken ? (:
Citera
2008-10-26, 14:29
Bannlyst
Citat:
Citat:
Nick som klagar på skvallret...
Men du känner dig likväl träffad och föranledd att försvara dig! Hmm!!
Citat:
Eftersom du redan har medgett att du känner dig träffad av det jag skrev tidigare så tillåt mig att utveckla mig. Yttrandefrihet innebär att ALLA skall få föra fram sin åsikt UTAN att någon (eller några) skall sitta (eller stå) och säga att NU, nu har det gått för långt, nu måste ni sluta upp med att uttrycka er (fria) åsikt.
Citera
2008-10-26, 15:16
Medlem
säkerts avatar
http://andreastockholm.blogg.se/

Citera
2008-10-26, 15:36
Bannlyst
Citat:
Jag är bara en helt vanlig tjej som åkte till Paris och blev riktigt sjuk.
Ni ska veta att det inte var lätt att jobba där och att man lätt blir totalt hjärntvättad.
Det där låter oroväckande!
Citat:
Jag har fått mail ifrån andra kvinnor och män som har hamnat i samma situation.
Dvs har mannen blivit dömd för misshandel då kvinnan haft en ångestattack eller råkat skada sig på fyllan.
Jo, det där har vi ju alla hört talas om, de flesta har också någon i den den nära släkten eller vänkretsen som har råkat ut för det... ...eller kanske inte!
Skall hon hålla på så här så måste hon lära sig att ljuga mer trovärdigt!
Citat:
Jag älskar min familj, min man och mina underbara vänner.
Hur var det nu, hon har 476(?) virtuella vänner på AnsiktsBoken utan att ha en enda verklig vän? En enda vän som skulle kunna säga åt henne att lämna ett dysfunktionellt och destruktivt äktenskap. Sorgligt är bara förnamnet!
Citera
2008-10-26, 18:02
Medlem
Andrea tillbaka

Skönt att hon bloggar igen så man slipper undra om hon lever...funderade lite på om det kankse är Papa Dee som sitter och skriver, men ngt säger mig att han är smartare än så. Hennes försök att förklara gör bara att man blir mer övertygad om hans skuld. Nästan så man börjar fatta att Papa Dee blir förbannad emmellanåt.
Citera
2008-10-26, 18:29
Medlem
FritzDaCats avatar
Trist att tjejen upplever att det är henne det kastas skit på.
Citera
2008-10-26, 18:47
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Trist att tjejen upplever att det är henne det kastas skit på.
Det är en del av problematiken - att alltid skuldbelägga sig själv.
Citera
2008-10-26, 18:54
Medlem
Ni bär er värre åt mot andrea än den värsta haggan man kan tänka sig inom socialtjänsten. Jag trodde inte värre förnedrade mot folk var möjlig men ni tar priset.
Citera
2008-10-26, 19:04
Medlem
Allvarligt talat är det enda vi tyckt om Andrea är att det är riktigt synd om henne. Är det elakt att vara riktigt ärlig, ja- så då har vi nog varit elaka ja. (tyvärr)

Men det är bättre att varna henne och säga som det är, än att låtsas som att allt verkar ok med Papa dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in