2019-05-25, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Om någon skall domas for mord skall det finnas bevis mot gärningsmannen och i det här fallet fanns inga bevis mot Tony, och därfor skulle han aldrig blivit domd for mord.
Han sager att han korde på Carolin på Stenbro rastplats att hon foll och slog skallen mot dragkroken och att han lyfte upp henne och placerade kroppen i bagageutrymmet på sin Audi bil.
Det här ljuger han, Tony korde aldrig på Carolin och han skulle heller inte ha kunnat lyfta upp henne i bagageutrymmet.
Sedan foljer naturligtvis fler logner, han forsoker få skulden for vallande till annans dod, for att skydda någon det är sanningen.
Nar en person tar på sig ett sadant har brott blir det omedelbart misstanke att han skyddar någon eller har fått bra betalt for att ta på sig brottet.
Därfor borde undersokningen gått ut på att finna ut om han kunde utfora brottet, som inte kan ha gjorts.
Tony hade haft ingen kontakt med Carolin innan hon kom till Stenbro och ingen kontakt alls med Carolin tidigare.
Det troliga är att Tony lånade ut sin bil och gevär till en anstiftare, som anlitade personer som utforde mordet.

Nämen sedär! Även här hittar du FAGRO en anstiftare som beställer ett kvinnomord.
Trots att även i detta fall sitter mördaren inspärrad efter fällande dom.
Vilken överraskning att de kommer just från dig. Har du aldrig något nytt att komma med?
Citera
2019-05-25, 08:01
Medlem
Anstiftade mord var ovanlig i det gamla Sverige, men har borjat nu dyka upp som oftast, och de är mycket svåra att losa många gånger i Sverige.
I många länder där personer tar på sig sådana här uppdrag att avrätta människor mot betalning, de hamnar på svarta listan hos polisen och när de påträffas blir de likviderade, därfor blir det svårt med rekrytering och de som är verksamma forsvinner.
Jag skulle tro att många tar sig till Sverige därfor den marknaden kan ses som riskfri, de finns i klaner och skulle aldrig ange eller vittna mot någon som tillhor klanen.
Sverige har sedan lång tid haft import av människor från sådana länder utan någon som helst kontroll av personerna, utan har kommit in i landet utan pass, som också menas att det blir svårt eller omojligt att utvisa dem.
När det gäller Tony Allden är jag helt overtygad att det var ett anstiftat mord på Caroline och inte av Tony.
Däremot har Tony lånat ut sin bil och gevär till anstiftaren, som är allvarligt.
Helt omojligt att gärningsmännen var från orten, utan de kom utifrån och utforde mordet mot betalning.
Senast redigerad av Sagro 2019-05-25 kl. 08:27.
Citera
2019-05-25, 08:26
Medlem
Jag skulle tro att hela bygden känner till att Tony Allden var ingen gärningsman, och som bevisas med att frun och barnen besoker Tony kontinuerligt i fängelset han sitter visst i Umeå.
Om familjen hade ansett honom som skyldig de skulle helt klart tagit avstånd från honom.
I den här odebygden alla känner alla och de vet helt säkert vem anstiftaren var, men skulle han ha åkt dit skulle helt klart gärningsmännen åkt dit också, och jag skulle tro att det hade varit politiskt obekvämt.
Citera
2019-05-25, 13:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag skulle tro att hela bygden känner till att Tony Allden var ingen gärningsman, och som bevisas med att frun och barnen besoker Tony kontinuerligt i fängelset han sitter visst i Umeå.
Om familjen hade ansett honom som skyldig de skulle helt klart tagit avstånd från honom.
I den här odebygden alla känner alla och de vet helt säkert vem anstiftaren var, men skulle han ha åkt dit skulle helt klart gärningsmännen åkt dit också, och jag skulle tro att det hade varit politiskt obekvämt.

Varför skulle inte han kunna vara gärningsmannen? Det är helt otroligt hur du vill krångla till allt i onödan. Det är många anhöriga som fortsätter älska personer även fast det mördat. Långt ifrån alla tar avstånd.
Citera
2019-05-25, 14:24
Medlem
Citat:
Jaha. Så anstiftaren skyddas på bygden? Och Gällivare Malmberget Koskullskulle är ett svenskt "Twin peaks"?!
Lifsfarligt att fara fram på E10 och E45 där omkring mao, turister och andra utsocknes borde snabbt varnas!
Citera
2019-05-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Varför skulle inte han kunna vara gärningsmannen? Det är helt otroligt hur du vill krångla till allt i onödan. Det är många anhöriga som fortsätter älska personer även fast det mördat. Långt ifrån alla tar avstånd.
Tony Allden var ingen gärningsman och det känner frun och barnen till som är självklart.
Jag har gått igenom fallet noggrant och allting pekar på att Tony var oskyldig.
Han skyddar anstiftaren och lånar ut sin bil och gevär till anstiftaren, som i sin tur anlitar gärningsmän helt säkert mot betalning som likviderar Carolin.
Det måste ha funnits ett motiv därfor anstiftaren gor på det såttet men det känner jag inte alls till.
Forundersokningen är mycket bra i fallet och visar att Tony var oskyldig, men det är åtalet som gor att domen blir livstidsfängelse for Tony.
Anstiftaren måste ha känt till att Carolin planerade åka till Jukkasjärvi och han organiserar en fälla for henne, därfor allt tyder på att det var ett planerat mord av anstiftaren, som anlitade gärningsmän.
Citera
2019-05-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jaha. Så anstiftaren skyddas på bygden? Och Gällivare Malmberget Koskullskulle är ett svenskt "Twin peaks"?!
Lifsfarligt att fara fram på E10 och E45 där omkring mao, turister och andra utsocknes borde snabbt varnas!
Gällivare är en ort med ca 8000 invånare, som gor att alla känner alla, de kan inte skydda anstiftaren, utan det var spaningsledningen som skulle i såfall kommit fram till vem det var, men spaningsledningen skyllde mordet på Tony och han domdes for mordet..
Citera
2019-05-25, 16:41
Medlem
Jag halkade in på det här fallet av en slump, när jag läste igenom forundersokningen fick jag en bild av helheten och sokte det som inte stämde i fallet.
Tony påstod att han kort till Stenbro for att lämna sopor i deras behållare och påstod i forhoret att han touchad en kvinna som var Carolin att hon fallit och slog skallen i draget, som gjorde att han lyfte upp henne från marken och placerade kroppen i bagageutrymmet i hans Audi bil.
Tony var aldrig på rastplatsen, och den tiden som han sade att han var där kom Carolin dit långt senare.
Han skulle aldrig ha klarat av att lyfta en livlos kropp som Carolin som sannolikt vägde 70-75 kg och placera kroppen i bagageutrymmet.
Sanningen är att Tony ljuger och forsoker ta på sig Carolins forsvinnande med att han vållat hennes dod.
Den här skjutningen som ett vittne hor att två skott avlossas 23.00 - 23.15 med kraftigt gevär, känner inte Tony till att polisen fått uppgifterna och tiden.
Vid forhoret säger Tony att han skjuter ett skott, men det är två skott som avlossas, sedan uppger han fel tid på flera timmar.
Här ljuger Tony, en erfaren jägare som Tony är, gor inte sådant misstag, därfor han måste gora mantelrorelse for varje skott
Forhorsledarna frågar ut Tony om hans position när han avlossade skotten som var två skott fast Tony envisas med att det var ett skott, men hans position stämmer inte alls på kulornas riktning.
Det bevisar att Tony avlossade aldrig skotten mot Carolins kropp och kan inte vara gärningsmannen,
En rättsläkare uppgav att Carolin levde när skotten träffade henne som inte jag tror på, utan på det sättet kunde Tony domas for mord, därfor enligt åtalet och domen skulle det vara Tony som avllossade skotten.
Nu fanns det en blodpol på vägen där skotten avlossades, om polisen hade undersokt blodet med likspårhund och hunden markerat hade blodet kommit från en avliden person och det hade inte gått att påstå Caroline levde när skotten träffade.
Tony är oskyldig for mordet på Caroline, men forsokte ta på sig skulden att han vållat hennes dod, men blev till mord for honom.
Senast redigerad av Sagro 2019-05-25 kl. 16:48.
Citera
2019-05-25, 17:24
Medlem
Citat:
Jag halkade in på det här fallet av en slump, när jag läste igenom forundersokningen fick jag en bild av helheten och sokte det som inte stämde i fallet.
Tony påstod att han kort till Stenbro for att lämna sopor i deras behållare och påstod i forhoret att han touchad en kvinna som var Carolin att hon fallit och slog skallen i draget, som gjorde att han lyfte upp henne från marken och placerade kroppen i bagageutrymmet i hans Audi bil.
Tony var aldrig på rastplatsen, och den tiden som han sade att han var där kom Carolin dit långt senare.
Han skulle aldrig ha klarat av att lyfta en livlos kropp som Carolin som sannolikt vägde 70-75 kg och placera kroppen i bagageutrymmet.
Sanningen är att Tony ljuger och forsoker ta på sig Carolins forsvinnande med att han vållat hennes dod.
Den här skjutningen som ett vittne hor att två skott avlossas 23.00 - 23.15 med kraftigt gevär, känner inte Tony till att polisen fått uppgifterna och tiden.
Vid forhoret säger Tony att han skjuter ett skott, men det är två skott som avlossas, sedan uppger han fel tid på flera timmar.
Här ljuger Tony, en erfaren jägare som Tony är, gor inte sådant misstag, därfor han måste gora mantelrorelse for varje skott
Forhorsledarna frågar ut Tony om hans position när han avlossade skotten som var två skott fast Tony envisas med att det var ett skott, men hans position stämmer inte alls på kulornas riktning.
Det bevisar att Tony avlossade aldrig skotten mot Carolins kropp och kan inte vara gärningsmannen,
En rättsläkare uppgav att Carolin levde när skotten träffade henne som inte jag tror på, utan på det sättet kunde Tony domas for mord, därfor enligt åtalet och domen skulle det vara Tony som avllossade skotten.
Nu fanns det en blodpol på vägen där skotten avlossades, om polisen hade undersokt blodet med likspårhund och hunden markerat hade blodet kommit från en avliden person och det hade inte gått att påstå Caroline levde när skotten träffade.
Tony är oskyldig for mordet på Caroline, men forsokte ta på sig skulden att han vållat hennes dod, men blev till mord for honom.
Ok. I sådant fall var mordutredarna i norrbotten lika urusla som de som i Sthlm utredde det förmodade mordet på Dacosta, i juni 1984.
Som i brist på bättre jobbade stenhårt med att få två utvalda syndabockar fällda för mord mm.
Skulle inte förvåna mig det lilla minsta, ifall det var utredare från "riksmordkommissionen " i Sthlm, som 2008 hjälpte till med att försöka klara ut Carolins död.
Som tidigare påpekats här: utredarna brydde sig aldrig om att hitta och förhöra förarna av två st. Trucks från RU el. UA, vilka stod still vid Stenbron under de kritiska timmarna denna fredagseftermiddag. Guess why!!!
Citera
2019-05-26, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ok. I sådant fall var mordutredarna i norrbotten lika urusla som de som i Sthlm utredde det förmodade mordet på Dacosta, i juni 1984.
Som i brist på bättre jobbade stenhårt med att få två utvalda syndabockar fällda för mord mm.
Skulle inte förvåna mig det lilla minsta, ifall det var utredare från "riksmordkommissionen " i Sthlm, som 2008 hjälpte till med att försöka klara ut Carolins död.
Som tidigare påpekats här: utredarna brydde sig aldrig om att hitta och förhöra förarna av två st. Trucks från RU el. UA, vilka stod still vid Stenbron under de kritiska timmarna denna fredagseftermiddag. Guess why!!!
Du har helt fel, forundersokningen och forhoret som polisen gjorde var mycket bra, finns ingen kritik mot det.
Jag anser det var en konspiration från hogre ort att Tony skulle få skulden for ett mord han aldrig begått.
Caroline hade fått ett slag med tillhygge mot huvudet och halskotan, men obducenten kunde inte avgora vad som orsakade doden forst om det var slaget mot skallen eller skotten mot brostet och det som gick genom skallen.
Om Tony skulle få skulden måste det vara skotten genom huvudet och brostet som var det som gjorde att Caroline avled.
Leif Silbersky som var Tonys advokat framlade mycket bestämt att Caroline var avliden när skotten avlossades mot henne, som också Tony gjorde, som påstod att han avlossade skottet.
Om Tony hade avlossat skottet mot en avliden person hade han inte kunnat domas for mord , utan det fanns andra personer som mordat Caroline.
Det som hände var att en rättsläkare påstod att Caroline levde när skotten avlossades och då kunde Tony domas for mord, att gå emot en rättsläkare går inte helt enkelt.
Nu fanns en blodpol på vägen från skjutningen, om en likspårhund hade markerat blodet, kom det från när Caroline var avliden.
Om blodet hade kommit från en levande kropp skulle inte en likspårhund ha markerat, nu gjordes ingen sådan test av blodfläcken.
En likspårhund hade markerat sannolikt med skall en blodfläck med likblod.
När en person avlider stannar blodflodet därfor hjärtat stannar, men avlossade skott mot kroppen och skallen kan det finnas blodsamling som kommer ut och en likspårhund markerar sådant blod.
Efter beskrivning av blodfläcken var den inte stor som tyder på att det var ingen blodning, utan kom från en blodsamling och då var Caroline redan avliden.
Tony domdes for mord därfor enligt åtalet skulle Tony ha avlossat skottet mot Caroline när hon levde.
Men enligt Tonys uppgift hur och var han var placerad när skotten avlossades, kunde inte han ha avlossat något skott mot kroppen, därfor kulbanan var sådan som inte alls stämde med Tonys uppgift.
När Tony domdes for mord friades anstiftaren och hans anlitade gärningsmän, som jag anser fanns med i fallet.
Citera
2019-05-26, 03:26
Medlem
Enligt FUP 410
Goran ett vittne kor in på Stenbro rastplats for toalettbesk 16.45, han ser en Ford bil med två män på vardera sidan av en kvinna som såg svensk ut, mot att däremot männen såg utländska ut.
Goran kom alldeles i närheten av gruppen därfor han gick in på toaletten och deras bil var parkerad i närheten.
Jag anser att de här männen hade att gora med Carolines forsvinnande, finns ingen tvekan om det.

Daniel kom till Stenbro 17.00 och stannade till 17.25, men såg ingen bil som passade in for Carolins bil.
Sannolikt åkte gruppen från Stenbro mellan 16.45 - 17.00.

Enligt FUP 481
Ett vittne GE passerar Stenbro 18.15 och han korde efter en Ford bil som svängde in på Stenbro rastplats.
Då ser han en person som foljer Ford bilen med blicken, mannen är i 30 års åldern och ser svensk ut.
Sannolikt var det här anstiftaren som stod och väntade in Ford bilen.
När polisen går in i Carolins bil hittas hennes mobil på sätet som visar att hon togs ut med våld annars borde hon inte lämnat mobilen i bilen.

Att spåra upp anstiftaren borde inte varit några problem, men då hade gärningsmännen blivit angivna, och var de utlänningar som vittnet Goran ansåg och kanske asylinvandrare, då blir det politiskt obekvämt.
Jag kan inte se annat utan Tony fick skulden for mordet på Caroline därfor gärningsmännen skulle skyddas.
Det är helt klart att Tony vet vem anstiftaren är och skulle ta på sig skulden och få det till "vållande till annans dod", men de fick till det istället att han var mordaren.
Senast redigerad av Sagro 2019-05-26 kl. 03:32.
Citera
2019-05-26, 03:49
Medlem
Jag anser att den här typ av anstiftade mord kommer att oka kraftigt i landet, därfor anstiftaren kan alltid se till att han har alibi.
Om polisen skall komma åt gärningsmännen måste anstiftaren ange dem, annars finns ingen mojlighet.
I det gamla Sverige forekom kanske aldrig sådana mord, men genom import av människor utan någon som helst kontroll, de kommer även in utan pass de flesta, ingen vet deras bakgrund.
Ryktet sprider sig att det är mycket svårt att åka fast därfor blir det riskfritt och lättfortjänta pengar for de kriminella.
Av politiska skäl skyddas de här odågorna, om sanningen kom fram skulle de sannolikt bli bortkorda från forläggningar de kommit till.
I sina egna hemländer de som gor mord efter beställning hamnar på polisens svarta lista som gor att de blir avrättade som polisen påträffar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in