Citat:
Ursprungligen postat av
mrfix
Jo, men så är det ju i alla fall du kommenterar att mördaren är oskyldig och har blivit utsatt för det hemska svenska rättssystemet. Om det är ett sånt enkelt fall så tala om vem anstiftaren var och vilka som utförde mordet på Caroline i så fall? Kan det vara elaka asiater inblandade i det här fallet också tro??? SOM VANLIGT. Hur kan gärningsmän som inte existerar i verkligheten skratta åt det hela? Vad tror du att deras nästa uppdrag blir? Är det samma gärningmän som mördar i alla fall? Det verkar ju gå till på exakt samma sätt i alla fall enligt dina skrönor.
Tidigare tog jag for givet att det fanns en bevisad gärningsman i fallet, men av en slump halkade jag in på fallet.
Till min stora forvåning ser jag nästan omedelbart när jag borjar läsa forundersokningen att den domde Tony är helt oskyldig till mordet på Caroline.
Tony påstod att han kom till Stenbro rastplats for att tomma sopor i deras sopkontainer och kor på lätt en kvinna som faller på dragstången och slår skallen att hon avlider, han påstår att han lyfter in henne i bagageutrymmet.
Jag finner ut vikten på Caroline och kommer fram att hon väger ca 75 kg, jag forstår omedelbart att han ljuger om händelsen, vid forhor säger han att han har problem att lyfta en 50 kg cementsäck, en fullständig bekräftelse att han ljuger Tony, en cementsäck är lätt att lyfta jämfort med en kropp från marken.
Sedan fanns inga bevis att han varit med sin bil och släp på rastplatsen och Caroline observerades av ett vittne att hon fanns där vid tiden 16.45 och Tony skulle ha varit där mycket tidigare.
Det är så alltid i mordfall när man påträffar en logn eller någonting som inte stämmer är det endast att spinna vidare då finns det fler logner.
Polisen fick uppgift från ett vittne att två skott med kraftigt gevär avlossats vid 23.15 - 23.30 tiden och riktningen stämde in att det var där blodpolen påträffades.
Vid forhor kände inte Tony till polisens uppgifter och påstår att han avlossade 1 skott men det var två, och sådant misstag gor inte en van jägare som Tony är, där varje skott måste goras mantelrorelse.
Han uppger en felaktig tid på flera timmar, som visar att han aldrig avlossade något skott.
När polisen gjorde rekonstruktion med Tony där skotten avlossades, den positionen som Tony påstod han hade när skotten avlossades stämde inte alls med kulbanan.
Tony avlossade aldrig något skott mot kroppen, han fanns inte heller på platsen när skotten avlossades, därfor är det en omojlighet att han är gärningsmannen.
Tony forsokte ta på sig skulden och få det till "vållande till annans dod", där han forsvarar en anstiftare, som hade beställt mordet på Caroline.
Att Tony blev domd till mord med livstidsstraff är helt vedervärdigt och visar att Sverige är inte mer en rättsstat.
Naturligtvis fanns det inga bevis mot Tony att han var gärningsmannen, att han själv påstod att han avlossade skotten mot kroppen är betydelselost, det visar att han forsoker ta på sig skulden for mordet genom logner, som är solklart.
Det skall undersokas om han kunde utfora mordet och som är sjalvklart han kunde inte , som inte ens fanns på platsen.
Det får inte gå till på det viset att oskyldiga skall kunna ta på sig mord som de aldrig begått, det kan vara mot hog betalning for att skydda en gangster som pyntar i stora pengar for det.
Hela rättssäkerheten forsvinner med sådana här fasoner som hande mot Tony Allden.
Ett sådant här lätt mord att losa får helt enkelt inte bli sådant här misstag, utan misstanken blir att det var medvetet en oskyldig som skulle få skulden for ett mord han hade ingenting med det att gora.
Sannolikt var det politiskt obekväma gärningsmän som skulle skyddas, mycket svårt att se något annat motiv.