Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
sverigegrabben: Så här står det i FUP'en:
H: En del är väl säker en del att det är sexuellt. Allt stämmer från Stenbron, men det är det
sista. Jag tänker på barnen. Jag tänker på det –ohörbart-. Jag tänker det du –ohörbart- också,
men jag tänker på det här –ohörbart, det smäller i rummet-, hur hon betedde sig. Och efter
det här.
H - Toni.
Hur menar han där då? Att det var sexuellt att få erkänna vart kroppen var någonstans eller hur fan tänkte du??
Sedan här:
H- Det var en som
började ta upp det jag varit med om, mycket tråkiga saker, och det vill säga, mycket tråkiga
saker och det förvånar mig inte alls, om ni skulle viska ut det också, använda det också.
Och den här:
H - Jag har inte velat visa och jag vill inte se det. Jag vill inte bli
påmind om det, för det jag har varit med om är lika jävligt. Jag har dolt allt det här. Jag
skäms. Jag har –ohörbart- på andra sätt och vi..
Han anser att det han varit med om är lika jävligt, kan man ana utan att vara helt ute i det blå att det påvisar på något slags utnyttjande i barndomen kanske?
För det där han säger hänger ihop med att varje gång de tar upp något från barndomen så sluter han sig som en mussla och vill inte alls prata och blir mycket illa berörd.
Ifall du kan bemöta detta på ett sakligt sätt skulle jag bli nöjd.
H: En del är väl säker en del att det är sexuellt. Allt stämmer från Stenbron, men det är det
sista. Jag tänker på barnen. Jag tänker på det –ohörbart-. Jag tänker det du –ohörbart- också,
men jag tänker på det här –ohörbart, det smäller i rummet-, hur hon betedde sig. Och efter
det här.
H - Toni.
Hur menar han där då? Att det var sexuellt att få erkänna vart kroppen var någonstans eller hur fan tänkte du??
Sedan här:
H- Det var en som
började ta upp det jag varit med om, mycket tråkiga saker, och det vill säga, mycket tråkiga
saker och det förvånar mig inte alls, om ni skulle viska ut det också, använda det också.
Och den här:
H - Jag har inte velat visa och jag vill inte se det. Jag vill inte bli
påmind om det, för det jag har varit med om är lika jävligt. Jag har dolt allt det här. Jag
skäms. Jag har –ohörbart- på andra sätt och vi..
Han anser att det han varit med om är lika jävligt, kan man ana utan att vara helt ute i det blå att det påvisar på något slags utnyttjande i barndomen kanske?
För det där han säger hänger ihop med att varje gång de tar upp något från barndomen så sluter han sig som en mussla och vill inte alls prata och blir mycket illa berörd.
Ifall du kan bemöta detta på ett sakligt sätt skulle jag bli nöjd.

Du har många poänger definitivt! Men faktum kvarstår: Toni är dömd för mord och brott emot griftefriden. Inte våldtäkt. Så detta är fortfarande bara teorier du har. Jag tolkar hans undvikande svar som att han inte vågar säga någonting. Om han ändå ska iväg för livstid så tror jag ej man bryr sig om sitt rykte. Jag anser därför att han skulle ha erkänt våldtäkt ändå då han inte han någonting att förlora.
Följande tror jag att om man våldtar någon som han har enligt vissa påstås ha gjort, så känner man nog ingen direkt skam över det efter man ändå blivit gripen. Toni eller någon annan försökte bränna upp kroppen även om han misslyckades. Varken du eller jag vet vad som hände på Stenbron. Jag håller med om att dina argument är mycket vettiga men det är Tonis historia som inte stämmer. Vi snackar här om grova sexualbrott. Våldta till och med efter hon är död. Detta grovt psykiskt störda beteende skulle ej ha gått obemärkt förbi även i låt oss säga tex ungdomen. Om vi ser på seriemördare bla Ted Bundy, möjligtvis även Anders Eklund om nu han har dödat fler än han har dömts för. Vad som är representativt för dessa personer och det finns många fler exempel, är att dom alla har visat och debuterat i ett udda eller sjukt sexuellt beteende. Att han skulle ha lyckats dölja detta i över 50 år är osannolikt. Jag har respekt för dina argument men jag tror fortfarande Toni täcker för någon. Mest sannolikt hans son. Jag har faktiskt mött honom och det var en mycket speciell grabb om vi ska säga så...
Jag hoppas Toni ska snacka och om det visar sig vad som hände på Stenbron den där ödesdigra dagen och om Toni då kan helt vattentätt kopplas till mordet då lovar jag att ge er rätt och erkänna att jag har varit korkad här under dessa drygt 3 år jag har argumenterat och diskuterat här.
MVH Sverigegrabben